Anonym bruker Skrevet 11. august 2014 #1 Skrevet 11. august 2014 Jobber for det meste kveld (til 20.30) og ofte på lørdag. Hvordan skal jeg greie å løse dette med tanke på bhg plass? Må jeg rett å slett finne en ny jobb? Har ingen som kan passe barnet flere timer på ettermiddagen mange ganger i uken.. Permisjonen min går ut i februar og jeg aner ikke hvordan dette skal løse seg! Jobber forskjellige tider hver uke, ingen faste vakter, alt tas veldig på sparket (noen blir syke, ferier, noen vil ha fri etc). Anonymous poster hash: b9d60...6cc
Anonym bruker Skrevet 11. august 2014 #2 Skrevet 11. august 2014 Hvis du er 100% alene og ikke har noen som kan være barnevakt, så må du enten finne noen som kan være barnevakt eller finne en ny jobb. Dagmamma er ikke så vanlig i det hele tatt nå og i alle fall ikke "kvelds- og helgemamma", men jeg vet om flere som er 35+ nå, som hadde dagmamma da de var små, bare at de ikke var der kun på dagen, men når moren jobbet og det kan jo være et alternativ. Jeg hadde forsøkt å få meg en jobb på dagtid som er mest mulig regelmessig og forutsigbar. Anonymous poster hash: 754e7...052
Anonym bruker Skrevet 11. august 2014 #3 Skrevet 11. august 2014 Nei ser ikke helt for meg at det fins dagmammaer som stiller på kort varsel, jobber kveld og helg.. Er lite jobber her jeg bor, er redd jeg ikke skal rekke å finne ny før februar Er 100% alene. Hadde det kun vært snakk om en ettermiddag i uken så kunne min mor stilt opp, men kan ikke forvente at hun passer barnet 4 timer 3-4 ganger i uken i tillegg til lørdag. Da vil jo barnet se mormoren sin mer enn mammaen sin. Hi Anonymous poster hash: b9d60...6cc
Anonym bruker Skrevet 11. august 2014 #4 Skrevet 11. august 2014 Er du fast ansatt kan de kanskje tilrettelegge arbeidstiden din? Hvis ikke må du faktisk finne en dagtidsjobb. Jeg var i din situasjon.. Ble alene i permisjonen og hadde turnus stilling. Jobben lot meg gå dagtid da jeg kom tilbake og så ble det heldigvis en dagtidstilling ledig som jeg fikk. Så jeg var heldig... Spørst om du er fast ansatt.. Anonymous poster hash: f3c00...667
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #5 Skrevet 12. august 2014 Ja jeg er fast ansatt. Men i kontrakten min så har jeg kun 20% fast. Så derfor må jeg ta alt jeg kommer over av ekstravakter. De har ikke mulighet til å kun gi meg dagvakter, har vært og spurt. Hi Anonymous poster hash: b9d60...6cc
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #6 Skrevet 12. august 2014 Jeg jobbet skift før, en uke tidlig og en uke sent. Barnet fikk 100% plass i barnehage så skiftet jobb. Jobber bare på dagtid og har fri i helgene. (må ha inntekt), derfor ble det bytte av jobb. Anonymous poster hash: a886d...baa
SnartMamma? Skrevet 12. august 2014 #7 Skrevet 12. august 2014 Istedet for dagmama, hva med au pair? Bare sørg for å få en seriøs en
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå