Gå til innhold

Elixia eller den nye kjeden Icon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har litt interesse av å melde meg inn i en treningskjede igjen. Men det ser ut til at mitt lokale Elixiasenter er faset ut i en ny kjede som heter Icon. For meg ser det ut som at den nye kjeden består av filialer som Elixia/ Sats ikke ønsker å ha i sin kjede.

Det er lite info om type timer på nettsidene til det nye senteret, det blir også færre andre sentre jeg kan trene på.

Det ligger et Elixiasenter ca fem kjøring fra meg - skal jeg velge det i stedet? Hva hadde du gjort?

Anonymous poster hash: 047a1...44d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det som har skjedd er at Elixia og Sats har slått seg sammen og for at konkurransetilsynet skulle godkjenne det, så måtte de selge unna en del sentre. Hvilke sentre de har solgt, er nok som du sier, sentre de minst ønsker å ha i kjeden. Samtidig er en del av sentrene gode sentre med mange timer og mange kunder, men som rett og slett ligger for nærme hverandre. Jeg bor i Lillestrøm og her ligger sats og elixia 3min gange fra hverandre, på hver sin side av stasjonsområdet, så derfor har de valgt å selge et av sentrene, aner ikke hvorfor, men de har valgt å beholde sats og selge elixia. Antagelig er det det senteret her som har vært minst lønnsomt og derfor har de solgt det.

Min erfaring er at for at jeg skal få trent på sentere, så må det være mest mulig lettvint. Jeg hadde uten tvil valgt det senteret som jeg kunne kommet meg til uten bil. Jeg trener aldri på andre sentre enn det nærmeste, så for meg er det samme om jeg kan trene på kun det senteret eller 20 andre i tillegg. Det nye senteret har sikkert åpent allerede? I tilfelle ville jeg gått innom og snakket med dem før du bestemmer deg, hør hva de tenker om timer, når det kommer en ordentlig timeplan osv. Hvis ditt senter er i samme kjede som elixia i Lillestrøm, så virker det litt lite planlagt. Jeg har vært medlem av elixia frem til nå i sommer og de mailene jeg har fått om at senteret skal inn i en kjede har vært fra "nyttsenter.no" eller noe, dvs at det har startet ting før de i det hele tatt har hatt et navn. Tipper ting faller litt mer på plass etterhvert og at den nye kjeden også blir bra. Jeg meldte meg ut fordi jeg aldri får kommet meg på senteret, ikke fordi det bytter kjede.

Anonymous poster hash: 26d8f...860
Skrevet

Det som har skjedd er at Elixia og Sats har slått seg sammen og for at konkurransetilsynet skulle godkjenne det, så måtte de selge unna en del sentre. Hvilke sentre de har solgt, er nok som du sier, sentre de minst ønsker å ha i kjeden. Samtidig er en del av sentrene gode sentre med mange timer og mange kunder, men som rett og slett ligger for nærme hverandre. Jeg bor i Lillestrøm og her ligger sats og elixia 3min gange fra hverandre, på hver sin side av stasjonsområdet, så derfor har de valgt å selge et av sentrene, aner ikke hvorfor, men de har valgt å beholde sats og selge elixia. Antagelig er det det senteret her som har vært minst lønnsomt og derfor har de solgt det. Min erfaring er at for at jeg skal få trent på sentere, så må det være mest mulig lettvint. Jeg hadde uten tvil valgt det senteret som jeg kunne kommet meg til uten bil. Jeg trener aldri på andre sentre enn det nærmeste, så for meg er det samme om jeg kan trene på kun det senteret eller 20 andre i tillegg. Det nye senteret har sikkert åpent allerede? I tilfelle ville jeg gått innom og snakket med dem før du bestemmer deg, hør hva de tenker om timer, når det kommer en ordentlig timeplan osv. Hvis ditt senter er i samme kjede som elixia i Lillestrøm, så virker det litt lite planlagt. Jeg har vært medlem av elixia frem til nå i sommer og de mailene jeg har fått om at senteret skal inn i en kjede har vært fra "nyttsenter.no" eller noe, dvs at det har startet ting før de i det hele tatt har hatt et navn. Tipper ting faller litt mer på plass etterhvert og at den nye kjeden også blir bra. Jeg meldte meg ut fordi jeg aldri får kommet meg på senteret, ikke fordi det bytter kjede. Anonymous poster hash: 26d8f...860

Takk for svar - tar gjerne i mot flere meninger der ute.

For meg er det litt viktig å ha flere sentre å trene på fordi det øker tilgjengeligheten på timene jeg liker (i forhold til når jeg kan osv). Men til syvende og sist er det vel stort sett hovedsenteret mitt jeg ender opp på.

Jeg kjører ofte til nærsenteret også, særlig ved dårlig vær. Så om jeg må kjøre i to min eller fem min har lite å si...

Men som du sier, det beste er vel å stikke innom - lite info på nett...

Anonymous poster hash: 047a1...44d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...