Gå til innhold

Hvordan vet man om støvlene passer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte 14,5 cm til min som har 13,5 cm. Alternativet var 16 cm og dama i butikken (Gsport) mente det hadde blit ALT for stort. Men hvordan vet jeg om støvlene passer? Hvordan skaø det kjennes ut? Er det greit så lenge ungen ikke hyler? :P

Anonymous poster hash: a899d...408

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ehh... du tar med ungen på butikken, tar sålen ut av støvelen, setter foten oppå, måler 1, 5 cm å vokse i. Olala! Så vanskelig!

Anonymous poster hash: 26fda...690

Skrevet

Tar ut sålen og setter foten oppå. Det gjør dama i butikken for deg hvis du ikke klarer det selv.

Anonymous poster hash: 942b7...e30
Skrevet

Tar ut sålene og måler

Evt klipper ut omriss av barnets fot i papp og legger nedi

Klemmer i tuppen for å kjenne hvor tåa er

Dytter foten helt frem i støvelen, og sjekker om det er plass til en pekepinger bak hælen

Skrevet

Hørres ut som om du har fått rett str, så bare slapp av! :)

Man måler på sålen, slik som de andre sier her.

Skrevet

Enten tar du barnet med i butikken, tar ut såla og setter barnets fot oppå. Eller så tegner du rundt foten og klipper ut og prøver den på såla i butikken. Det gjør jeg hvis ikke barna er med.

Skrevet

Jaaaaaaadaaaa, sålen er selvsagt målt, tror dere noen er så dumme at de kjøper fottøy uten å måle først? :P

Jeg skrev jo at sålen er 14,5 cm.

Skrevet

Jaaaaaaadaaaa, sålen er selvsagt målt, tror dere noen er så dumme at de kjøper fottøy uten å måle først? :P

Hvis det bare er en cm å gå på, er skoen for liten.

Skrevet

Hvis det bare er en cm å gå på, er skoen for liten.

Damen i butikken sa at man skulle ha 1-1,5 cm å gå på :)

Skrevet

1 cm er ofte nok når det er støvler. Ettersom støvler ikke er det beste å gå i og ofte er litt tunge.

Skrevet

Ungen skal kun sitte og bade i sølepytter med støvlene og.. Det finnes tydeligvis ikke regntøfler å få tak i her jeg bor, og måtte ha vanntett fottøy kjapt.

Skrevet

Støvlene er nok akkurat passelig, ikke plass til en litt tykk sokk men det går helt fint nå ( de skal jo ikke brukes når det blir kjempekaldt, dama i butikken har rett 16cm er alt for stort! helt ideelt bør vel støvler/ vintersko/ sherrox være 1.5cm lengre en foten joggesko ol bør være 1cm større.

Skrevet

Takk!! :)

Skrevet

Takk!! :)

En ting til, barn sier ikke ifra når sko er for små de krøller heller tærne, så du må ta ut sålene men jevne mellomrom og måle :)

Skrevet

Pluss at det er ikke nok at de er lange nok, de må passe i bredden også.

Anonymous poster hash: 942b7...e30
Skrevet

Ok! Prøvde dem på idag,virket som de i allefall var store nok.. Må legge til at føttene er 13 cm, ikke 13,5!

Så er 1,5 cm å gå på. Får ta ut såla og se på bredden og, før jeg evt. merker dem og setter de i bhg.

Skrevet

Jepp, ser ut til å passe i bredde også.. Men vokser vel fort, ikke lenge til jeg må ha neste str.

Noen støvlemerker å anbefale? (Kjøpte en til 199 på Gsport, men så på Eurosko at de hadde til 600-700kr også ;) men støvler er støvler; de fleste er vel vanntette?)

Skrevet

Hvilke støvler var det som kostet 6-700 kr?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...