Gå til innhold

Lån på 4,3 mill på bare 1,5 inntekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er en venninne som skryter som av at de har fått lån på dette idag pga husbygging. Mannen hennes arbeider i nordsjøen og de venter barn nr 3, men hun tar bare ekstravakter i omsorgsektoren.

Jeg synes dette hørtes litt skummelt ut, selv om de har god økonomi per idag uten så mye lån siden de bor i huset til foreldrene hans. 

Hun ble litt sur på meg siden jeg sa at det hørtes skummelt ut om det hadde vært meg, men sa jo at jeg gledet meg på deres vegne mtp på både barn og husbygging. 

Hvor mye bør en ha i inntekt egentlig for å betjene et slikt lån? Bør ikke legge meg i det siden banken allerede har gitt dem lånet. Vi har vel mer inntekt samlet enn dem og synes 2,5 i lån er mer enn nok egentlig. 

Anonymous poster hash: 737a9...82b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, vi har lån på 6 mill med inntekt på 1,2 mill. Nå har vi inntekt på utleie da, men vi skulle fint klart 4,3 uten utleie. Det kommer jo an på hva man ellers bruker penger på. Jeg er ikke en av dem som flyt til frisør hele tiden, eller shopper vilt for eksempel Vi har et nøkternt forbruk.

Anonymous poster hash: cc877...d47
Skrevet

Altså, jeg mener ikke at de har 1,5 mill inn, men bare en og en halv inntekt. De har vel ca 700 000 i året. 

HI

Anonymous poster hash: 737a9...82b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...