Mamalarma Skrevet 11. august 2014 #1 Skrevet 11. august 2014 1 klasse begynner kl 11.30 Går barna på SFO før på første skoledag? Eller er det vanlig at de møter til oppsatt klokkeslett? Går de på SFO etter endt første skoledag? Helt grønn på dette.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2014 #3 Skrevet 11. august 2014 Min skal ikke på SFO førsteskoledag nei...har jo selv fri den dagen for å være med.men begge to skal på SFO dagen etter når jeg og faren deres må på jobb. Anonymous poster hash: 94d3d...297
Iiiiik Skrevet 11. august 2014 #4 Skrevet 11. august 2014 Her var ingen barn på SFO før skolen første skoledag. Noen få var der etter skoledagens slutt. Det vanligste er nok at foreldrene har fri den dagen og gjør noe hyggelig med barna på ettermiddagen. Selv er jeg vokst opp med kake og pølsefest første skoledag, hvert år i hvert fall ut ungdomsskolen. Nå har jeg barn født i juli og august, så det blir så tett mellom festene at jeg har syndet litt selv.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2014 #5 Skrevet 11. august 2014 Første skoledag i 1. klasse synes jeg at barnet ikke skal på SFO verken før eller etter. Har foreløpig tre skolebarn, og ingen av barna var på SFO verken før eller etter av de som gikk i 1. klasse. Dette er jo en dag man faktisk får fri fra jobb (hele dagen!) for å følge barnet, og det er en viktig og stor milepæl i livet til barnet. Her gjør vi stor stas på 1-klassingen, feirer med den middagen barnet bestemmer, god dessert osv. Anonymous poster hash: be554...d76
Anonym bruker Skrevet 11. august 2014 #6 Skrevet 11. august 2014 5 klassingen har ikke sfo. 3 klassingen må ha sfo. Jobber på skole som rektor, og kan ikke ta første skoledagen fri. Anonymous poster hash: 519e9...475
Gjest Julia1984 Skrevet 11. august 2014 #7 Skrevet 11. august 2014 5 klassingen har ikke sfo. 3 klassingen må ha sfo. Jobber på skole som rektor, og kan ikke ta første skoledagen fri. Anonymous poster hash: 519e9...475 Tror hun mente 1 klasse
Iiiiik Skrevet 11. august 2014 #8 Skrevet 11. august 2014 5 klassingen har ikke sfo. 3 klassingen må ha sfo. Jobber på skole som rektor, og kan ikke ta første skoledagen fri. Anonymous poster hash: 519e9...475 Nei, jeg tar heller ikke fri første skoledag annet enn når barnet begynner i førsteklasse.
Mamalarma Skrevet 11. august 2014 Forfatter #9 Skrevet 11. august 2014 Første skoledag i 1. klasse synes jeg at barnet ikke skal på SFO verken før eller etter. Har foreløpig tre skolebarn, og ingen av barna var på SFO verken før eller etter av de som gikk i 1. klasse. Dette er jo en dag man faktisk får fri fra jobb (hele dagen!) for å følge barnet, og det er en viktig og stor milepæl i livet til barnet. Her gjør vi stor stas på 1-klassingen, feirer med den middagen barnet bestemmer, god dessert osv. Anonymous poster hash: be554...d76 Ikke alle som "faktisk får fri hele dagen". Har søkt velferdspermisjon og fått det noen timer for å være med på første skoledag delen. Står ikke i noen lov, som jeg har funnet, at man får fri, med lønn hele dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå