Gå til innhold

Hvor ofte skal hull i ørene renses??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter på 5 år tok hull i dag, men glemte helt å spørre hvor ofte jeg skl rense!

Anonymous poster hash: 2c07b...dc1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snurr på de og rens morgen og kveld til de er grodd.

Ikke ta øredobbene ut av øret før det har gått minst 6 uker.

Anonymous poster hash: 9c4ec...f79
Skrevet

De skal ikke snurres på.

Renses med saltvann morgen og kveld.

Anonymous poster hash: 81473...408

Skrevet

Ikke snurr, rens med saltvann morgen å kveld de første dagene. Deretter ved behov.

Skrevet

Husk å vaske hendene godt før rensing.

Anonymous poster hash: 97b7c...599

Skrevet

Fikk beskjed om å ikke snurre. Kjøpte rense-servietter hos frisøren. Da renser jeg morgen og kveld. Men er det ikke lurt å rense etter bhg??

Skrevet

Om du renser etter bhg så trenger du ikke rense til kvelds. Det skal rekke å gro også ;)

Hva er det i de serviettene? (Skeptisk til alt som kan hindre mer enn det faktisk hjelper. )

Skrevet

Ok. Da renser jeg morgen og etter bhg 😊

Det står: natrii chloridum, Aqua, gamma sterilized.

Fra blomdahl medical AB, sweeden.

Skrevet

Ok. Da renser jeg morgen og etter bhg 😊

Det står: natrii chloridum, Aqua, gamma sterilized.

Fra blomdahl medical AB, sweeden.

Det er bare vanlig, sterilt saltvann. Du kunne kjøpt det til en brøkdel av prisen på apoteket.

Hilsen farmasøyt

Anonymous poster hash: 654f9...850

Skrevet

Oki, jeg hadde valgt saltvann uansett. Men det er meg ;)

Har en del piercinger å alltid fått beskjed om bruke kun saltvann ved rensing av de. Uansett plass på kroppen.

Skrevet

Skal de ikke snurres?

Det fikk vi beskjed om da jenta mi tok hull i ørene i fjor, kanskje derfor det tok så lang tid før det grodde skikkelig da? Tok nemlig overraskende lang tid før det var helt smertefritt og skikkelig grodd.... Da lærte jeg noe nytt før det blir lillesøster sin tur til å få hull neste år (de har mast fra de var 3 år gamle, men får ikke før de skal begynne på skolen).

Jeg renset også med saltvann, også sprayet jeg av og til på en liten sprut med pyrisept, har jo det i sprayflaske..

Skrevet

Pyrisept holder såret åpent, så det ville jeg styrt unna. Ikke snurr nei, for der gjør at det holder seg åpent lengre enn nødvendig.

Skrevet

Ikke pyrisept.

saltvann holder lenge.

Anonymous poster hash: 81473...408

Skrevet

Jøss, for en flott tråd.

Da har jeg lært hva jeg gjorde feil med storesøster og kan gjøre alt riktig med lillesøster. Ikke min tråd dette, men veldig takknemlig likevel :)

Lillesøster er lovet hull i ørene til 17.mai, da blir det ingen snurring og bare saltvann!

Skrevet

Det nye nå er at man skal rense minst mulig og ikke snurre på de. Min jente tok hull i ørene for snart åtte uker siden og har kun renset om jeg har sett det har vært litt verk. Men, det har vært lite verk og hullene har grodd knirkefritt. Har kun snurret på de ved rens for å få renset skikkelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...