Gå til innhold

Er jenter mye surere og vanskeligere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å ha med å gjøre enn gutter?

Eller er det bare min oppfattning på det?

Jeg står litt utenfor og ser.

Har bare gutter selv. (2)

De jentene vi har kontakt med er ganske så suttrete og vrange. (Samme alder 3 og 5 år) Mens guttene er blide og bråkete. Guttene leker mere høylytt føler jeg.

Så når jenter kommer og leker blir det veldig til suttring og syting til tider, men når gutter er på besøk, så leker de og ingen sutring, men dog mere bråking da.

Hva er deres erfaring?

Anonymous poster hash: cd8de...467

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme erfaring som deg, har både gutt og jente.

Anonymous poster hash: bcb93...e26

Skrevet

Ikke min erfaring. Dvs. det finnes noen sutrete jenter, men også mange som ikke er det, og mange sutrete gutter også.

Anonymous poster hash: d8c09...714

Skrevet

Får fnatt av slike generaliserande uttalingar, basert på skrint erfaringsgrunnlag.

Både jenter og gutar er individ, med eigne personlegdomstrekk. Nokre er sutrete, nokre er blide, nokre er bråkete, nokre leiker stille osb., heilt uavhengig av kjønn.

Anonymous poster hash: 3a170...10c

Skrevet

Å ha med å gjøre enn gutter?

Eller er det bare min oppfattning på det?

Jeg står litt utenfor og ser.

Har bare gutter selv. (2)

De jentene vi har kontakt med er ganske så suttrete og vrange. (Samme alder 3 og 5 år) Mens guttene er blide og bråkete. Guttene leker mere høylytt føler jeg.

Så når jenter kommer og leker blir det veldig til suttring og syting til tider, men når gutter er på besøk, så leker de og ingen sutring, men dog mere bråking da.

Hva er deres erfaring?

Akkurat samme erfaring... 

Anonymous poster hash: 1a3b8...078

Skrevet

Det er nok en generalisering, men etter snart 2 uker ferie med venner som har en datter som er like gammel som sønnen vår (5), er heg fristet til å si at det fort blir mer drama og sutring med jenter. Min sønn er en skikkelig stabeis, men ingenting ift venninnen.

Tror dessuten at en av grunnene til at jenter gjerne oppfattes som mer sutrete er at de får lett en skikkelige skjærende stemme når ting ikke går deres vei. Guttemasing er lettere på trommehinnene, i hvert fall mine.

Anonymous poster hash: 942ba...4ad

Skrevet

Får fnatt av slike generaliserande uttalingar, basert på skrint erfaringsgrunnlag.

Både jenter og gutar er individ, med eigne personlegdomstrekk. Nokre er sutrete, nokre er blide, nokre er bråkete, nokre leiker stille osb., heilt uavhengig av kjønn.

Anonymous poster hash: 3a170...10c

Jammen, da lar du bare være å svare da.

Forferdelig hvis du skulle få fnatt. :P

Dette er et forum for småbarnsforeldre, ikke et seriøst diskusjonsforum der en må vedlegge kildehenvisning.

Skrevet

Det gjelder hvertfall ikke her i hus. Gutten på 5 er alt en diskusjon. Datteren min på 3 bare ler og ignorerer meg. Vet ikke hva som er verst.

Anonymous poster hash: 0f333...d09

Skrevet

Like "ille" begge kjønn. Etter min erfaring.

Har med personlighet å gjøre.

Anonymous poster hash: 3c0e0...7a7

Skrevet

Gutter er akkurat like sutrete som jenter, og jenter like bråkete som gutter ;) Har barn av begge kjønn og mange venninner med barn, og dette har med personlighet og ikke kjønn å gjøre. Det som jeg derimot kan merke en forskjell på, er at jenter er mer på å baksnakke og lage intriger og er falskt vennlige mot dem de ikke liker, mens gutter sloss mer og viser det åpent når de ikke liker noe. Det er enklere å se guttenes konflikter enn jentens, men jeg vet ikke om jeg vil si at det ene er verre enn det andre likevel.

Anonymous poster hash: 00b15...1d5
Skrevet

Å ja... Kan ikke skjønne at noen ønsker seg jenter :P Bare sutring og surmuling :P

Har en gutt og to jenter. Guttungen er en drøm, jentene mareritt :P 

Anonymous poster hash: e269f...da3
Skrevet

Jeg har tre, to gutter og en jente. En av guttene er mest sutrete hos oss. Tror generelt at jenter oftere slipper unna med sutring, det er liksom litt mer tolerert ser det ut til. 

Skrevet

Her er erfaringen at jentene er blide og greie, gutten sutrer dagen lang. Alt er galt. Av en eller annen grunn er skia hans dårlig smurt selv om vi går med samme smurning og ingen andre har problemer. Når vi bader er vannet kaldt, vi andre er i samme vannet. Spiller vi fotball er det urettferdige lag. Er vi på fjelltur er det ekstra langt for han, bygger vi snømann er ikke snøen kram nok osv. Det er like før jeg setter han igjen hos bestemor når vi skal ut. Men det er kjedeligere for han enn for andre å være der.

Jentene er 8 og 11, gutten er 10.

Anonymous poster hash: f2e50...431

Skrevet

Tja. Jeg tror jentene er mer dramaqueens. Men har du "feil foreldre" på gutter så er jo de enda verre.

Men jeg opplever mest slik med jentene som er innom.

Anonymous poster hash: e7411...3ef

Skrevet

Her er gutten mest sutrete.

Jeg har heller erfaring andre veien; jenter er mer selvstendig enn gutta. 

Anonymous poster hash: 13d40...8eb
Skrevet

Jeg har bare gutter, men han ene klager så du kan bli sprø. Isen er for kald og sånn... Tror dette har mest med personlighet å gjøre.

Skrevet

Jeg har bare gutter, men han ene klager så du kan bli sprø. Isen er for kald og sånn... Tror dette har mest med personlighet å gjøre.

Har du kidnappa min? Isen er for kald, kakaoen er for varm, vinden er for sterk, regnet er for vått, veien er for lang, osv osv..

Skrevet

Har du kidnappa min? Isen er for kald, kakaoen er for varm, vinden er for sterk, regnet er for vått, veien er for lang, osv osv..

Haha. Festlige unger. :P

Skrevet

Jeg har fire barn, to gutter og to jenter, har etterhvert også ganske stor erfaring med små venner.

Jeg sier at det er personlighet som avgjør, og også litt oppdragelse faktisk. De største sutrekoppene jeg har møtt på er gutter som blir oppdratt med dikkedikkedikkedikk, hjelpes altså....

Anonymous poster hash: 08a02...b95
Skrevet

Jeg vet om både gutter og jenter som er sutrete, har nok med personlighet å gjøre

Anonymous poster hash: b0a0b...31a

Skrevet

Min datter er nesten tre og ganske så sutrete,men har vært sammen med 3 forskjellige gutter(alle 5 år) i sommer og det var alle de også. Jeg haaater sutring!!

Anonymous poster hash: 2e935...0e0

Skrevet

Haha. Festlige unger. :P

Ikke akkurat.. Elsker han, men det er dager jeg har lyst å gi han bort på finn. Mest av alt fordi jeg får en slik nederlagsfølelse når han holder på slik. Det verste er at jeg ikke aner hva jeg har gjort feil og hvordan det ble som det er. Bekymringen tynger, jeg har observert at enkelte av kameratene har begynt å trekke seg unna, de gidder ikke denne stadige furtinga de heller. Han er såre fornøyd med det der og da og ser sitt snitt til å be om mer skjermtid. Når det ikke innvilges eskalerer det :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...