Gå til innhold

Jenta mi har cøliaki

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og når noen fylte året lagde de lapper. Jenta mi hadde vært med å steke disse, men fikk beskjed om at de ikke hadde laget som hun kunne spise! Kjenner jeg blir helt kvalm. Hvorfor friste henne på denne måten? Hun får steke, men ikke smake. Tenker på den deilige lukten osv.

Hun hadde fått et frosset browniestykke, sånn ferdigprodusert i frossen pakke. Likte det ikke sa hun. Har tatt det opp så mange ganger med barnehagen, men nytter tydeligvis ikke!

Anonymous poster hash: fca80...aec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var dette i barnehagen eller hjemme hos noen i bursdagsbesøk?

Anonymous poster hash: b8cdb...8db

Skrevet

Barnehage.

HI

Skrevet

barnehagen har plikt til å tilrettelegge!

betaler du kost penger så skal barnehagen kjøpe inn egen mat til din datter. noen ganger kan man måtte gå med på kompromisser, men i all hovedsak skal din datter ha tilbud om tilsvarende mat resten av barnegruppen får!

Skrevet

Det er rett og slett skikkelig dårlig gjort av dem. Jeg ville tatt det opp med styrer en gang til, og så tror jeg nok at jeg ville forlangt å få beskjed minst en dag i forveien dersom de skal bake noe slik at du har mulighet til å lage/ta med noe tilsvarende til din datter. En ting er at man ikke kan forvente at barnehagen skal kunne lage mye mat tilpasset datteren din, men å få henne med på å lage noe de vet at hun ikke kan spise, det er bare slemt.

Anonymous poster hash: 4b6a7...587
Skrevet

Ja, jeg synes det var slemt rett og slett. De har klart å tilrettelegge før, men virker som om de ikke gidder lenger siden hun snart skal slutte og fikk denne diagnosen for noen mnd siden. Tenker å snakke med styrer. De vil jo få flere barn med allergier og sykdommer så hvorfor ikke bare lære seg nå?

Skrevet

Veldig overrasket over at dette skjer.

Det er direkte ondskapsfullt.

Anonymous poster hash: 36355...7d1

Skrevet

Ta det opp med styrer. Lager glutenfrie av bokhvete, litt tyngre enn vanlige men absolutt gode :)

Anonymous poster hash: 9d595...be4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...