Gå til innhold

Meglertakst.....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor ryddig må man ha det før en meglertakst?

 

Skal ha meglertakst på huset på fredag, har det ryddig i første og andreetasje, de etasjene vi bruker, men ikke pynta noe spesielt, bare helt sånn vi pleier å ha det.

 

I garasjen har vi mange ting stående (badebasseng, flere sykler, en grill, noe rester etter en snekker som var her osv, ikke spesielt organisert). Under garsjen har vi et rom fullt av ting vi skal ha på dynga, flasker som ikke er panta, ved osv. Ute i hagen ser det ikke ut. I tillegg er det ikke veldig organiser på vaskerom, roterommet nede osv.

 

Har egentlig ikke tid til å gjøre noe spesielt med dette før fredagen egentlig.... Er det viktig å gjøre om på avtaler så vi får tid til å gjøre det mer ryddig og pynta? Skal jo selvfølgelig ha det rydda før en ordentlig takstvurdering.

 

Blir veldig glad for svar :)

 



Anonymous poster hash: 0a676...d33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du blir nok overrasket over hvor liten tid megler bruker på å se seg rundt. Megler ser raskt standaren på leiligheten, man kan selvfølgelig prøve å"lure" megler litt om man pynter og rydder, men de fleste meglere ser forbi både pynt og rot og ser på selve boligen.

 

Rydd som normalt, megler ser nok forbi om du skulle ha rot i skuffer og garasjen, er heldigvis ikke rotet megler skal selge.

 

Anonymous poster hash: 31ec7...095

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En meglertakst trenger du ikke å rydde noe mer til enn du gjør til en annen gjest.

 

Anonymous poster hash: 87c61...f6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville hatt det nokså strøkent, fordi megleren jeg bruker har innrømmet at taksten ofte påvirkes av hans verdivurdering. Han kikker alltid på en eiendom før takstmannen. Så sier han gjerne til TM hva han mener eiendommen er verd, og taksten blir da ofte tilnærmet lik verdivurderingen. Men sånn er det neppe overalt. Uansett; eiendommen må jo shines før TM kommer, så du kan like gjerne gjøre det før megleren kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville hatt det nokså strøkent, fordi megleren jeg bruker har innrømmet at taksten ofte påvirkes av hans verdivurdering. Han kikker alltid på en eiendom før takstmannen. Så sier han gjerne til TM hva han mener eiendommen er verd, og taksten blir da ofte tilnærmet lik verdivurderingen. Men sånn er det neppe overalt. Uansett; eiendommen må jo shines før TM kommer, så du kan like gjerne gjøre det før megleren kommer.

Og på hvilken måte påvirkes meglerens takst av hvorvidt det er strøkene eller ei? Megleren vet prisen før han kommer inn døren. De skal bare sjekke at det ikke er noen store overraskelser der...

 

Anonymous poster hash: 87c61...f6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trer dere det er vanlig å ikke ha det strøkent når han kommer? Føler at det nesten er litt flaut, selvom han selvfølgelig klarer å se forbi at det er litt rot og ustrukturert. HI



Anonymous poster hash: 0a676...d33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi ser IKKE på rot! Men det trenger ikke vært skittent eller flyte fullstendig over da. Ha det som du pleier å ha det :)



Anonymous poster hash: b39b3...036
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er ikke skittent, men ganske rotete i oppbevaringsrom og boder ol. 

Takk for mange gode svar :) Da kan jeg senke skuldrene...



Anonymous poster hash: 0a676...d33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...