Gå til innhold

Kan man sette skorpe i halsen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer på om bekymringen er helt urealistisk.. Var i bhg første dag idag, jeg var selvsagt med barnet, og ungene fikk servert brødmat. Men skorpen på brødet var veldig hard! Mener ikke sånn normalt hard, at man merker det er skorpe, men sånn hard som på helt nystekt brød, med litt tykk, tørr og hard skorpe..

KAN de sette skorpe i halsen (1-åringer) eller går det bra?

Anonymous poster hash: eae9c...d73

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bekymringen din er utealistisk. Selvfølgelig kan de sette det i halsen, men de tygger da maten de akkurat som deg :)

Anonymous poster hash: ee43a...364

Skrevet

Ja, både du og ettåringen kan sette mat i halsen, hva som helst egentlig. Det tryggeste ville nok vært å ikke spise noenting, da setter man iallefall ikke i halsen. 

Anonymous poster hash: dda7e...215
Skrevet

Hvordan skal barnet lære seg å spise mat om det ikke får prøve? 

Anonymous poster hash: ffc48...917
Skrevet

Alt du spiser kan du sette i halsen.

Anonymous poster hash: e45e9...77b

Skrevet

Jeg har også vært nervøs for dette. (Jenta mi er 15 mnd). Men har i det siste kjent at jeg må ta meg sammen. Hun får nå skorpe her hjemme, hos pappaen og i barnehagen som hun akkurat har starta i - selv om jeg til tider har lyst til å ta skorpa ut av munnen hennes. Tenker som så at hun tygger greit, og kan bare bli flinkere:)

Anonymous poster hash: 3266c...bd4
Skrevet

Skorpe kan settes fast i halsen på lik linje med alt annet som puttes i munnen.

Skrevet

Ville vært mer bekymret for pølsebiter, hveteboller/pølsebrød/vafler (blir noe sinnsykt kliss som lett kan sette seg fast) og druer.... Og all slags små duppedingser. Harde, kantete ting setter man ikke så lett i halsen, rett og slett fordi de er vanskeligere å få ned ;) 

Anonymous poster hash: 75ba9...7c7
Skrevet

Ja, både du og ettåringen kan sette mat i halsen, hva som helst egentlig. Det tryggeste ville nok vært å ikke spise noenting, da setter man iallefall ikke i halsen.  Anonymous poster hash: dda7e...215

Hvorfor er du frekk? Hva har jeg gjort deg egentlig?

Skrevet

Hvordan skal barnet lære seg å spise mat om det ikke får prøve?  Anonymous poster hash: ffc48...917

Hva for et usakelig spørsmål er det? Hvor i teksten jeg skrev står det at barnet ikke får prøve forskjellig mat?

Skrevet

Jeg har også vært nervøs for dette. (Jenta mi er 15 mnd). Men har i det siste kjent at jeg må ta meg sammen. Hun får nå skorpe her hjemme, hos pappaen og i barnehagen som hun akkurat har starta i - selv om jeg til tider har lyst til å ta skorpa ut av munnen hennes. Tenker som så at hun tygger greit, og kan bare bli flinkere:) Anonymous poster hash: 3266c...bd4

Hvor mange tenner har hun? Min har tre nede og fire oppe, ikke akkurat så mye jeksler enda ;) men det gikk jo greit med spisingen, men den skorpa var så hard at jeg selv nok måtte tygget ganske hardt.

Skrevet

Ville vært mer bekymret for pølsebiter, hveteboller/pølsebrød/vafler (blir noe sinnsykt kliss som lett kan sette seg fast) og druer.... Og all slags små duppedingser. Harde, kantete ting setter man ikke så lett i halsen, rett og slett fordi de er vanskeligere å få ned ;)  Anonymous poster hash: 75ba9...7c7

Ja, jeg vet, jeg gir kun bittesmå biter med slik, men det gir vi sjelden da fordi det er så mye rart i det og veldig mye salt i pølser. Men det hender i selskaper! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...