Gå til innhold

Huff.. vond følelse ved barnevakt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri barnevakt med helt god samvittighet, og tenker alltid at vi ikke burde.

Jeg er ikke typen til å være hysterisk, men har bare blitt hjernevasket her inne tror jeg. At man ikke er en god mamma om man har barnevakt! Huff..

Vi har en på straks 2 år. Hun har sovet hos besteforeldrene sine 3 ganger før, og det er vel antall ganger vi har hatt barnevakt. Kanskje 4 ganger..

Og nå har vi nettopp hatt laaaang ferie, og det dukker nå opp 2 planleggingsdager.

Da skal besteforeldene være med henne siden de har fri, og da slipper vi å bruke mer fridager.

Vi bor et stykke unna, og fant ut at det kanskje er best at hun sover der..

Men får så VONDT av at hun skal være der så lenge.. men tror det er mest samvittigheten.. vi er jo uansett på jobb hele dagen.. så slipper hun å tilbringe tiden i bil frem og tilbake, og frem og tilbake..

Er jeg helt teit? Eller er det teit at hun skal være borte over natta sånn?

Anonymous poster hash: 72ba1...ee3
Videoannonse
Annonse
Gjest flykræsj
Skrevet

Tror du må henge litt mindre på DIB altså... Dette går veldig bra. Garantert!!

Skrevet

For å svare deg rett ut er du "teit". La hun kose seg hos besteforeldrene å slippe å bli kjørt. La hun få litt få ha litt "fri". Her pleier gutta å sove over når det er plan.dag i bhg/skole for å få følelsen av at de har fri. Bestemor mener at det bare er tull at vi skal dra gutta opp tidlig for å levere de der.

Skrevet

Du må ikke la deg styre av damene her inne, hi!

Dette er ikke den virkelige verdenen!

Jeg har 4 barn, og har kjent x antall foreldre opp igjennom årene. Og jeg har fortsatt til gode å møte på holdningene man møter her inne. Og det gjelder på MANGE forskjellige temaer.

Ikke la deg stresse opp, gjør det som er best for deres familie. Jeg kan garantere deg at INGEN normale oppegående mennesker ville lettet et øyebryn om man lar barna overnatte hos besteforeldrene etter en planleggingsdag ;)

Anonymous poster hash: b9bef...03f

Skrevet

Ikke bare er det bra for dere å slippe å stresse, men også bra for forholdet til barna og besteforeldrene. Så sant de ikke er klin gærne har dere ingenting å bekymre dere for, og det er overhengende fare for at barna kan kose seg hos bestemor og bestefar ;) 

Skrevet

Hadde ikke nølt et sekund med å overlate baby til besteforeldre, tanter og onkler eller gode venner. Ville nok vært mer skeptisk til de jeg ikke kjenner.

Anonymous poster hash: 0c561...e72

Skrevet

Tusen takk alle sammen!!!

Jeg har fått helt vrangforestillinger føler jeg. I mitt hode nå så er det bare FEIL!! Men innerst inne er ikke jeg typen til å være sånn.. Syns det er godt med barnevakt av og til. Nå er det av praktiske grunner da, men uansett.

Sliten av å føle meg tvunget til å føle det annerledes.. Hvis dere skjønner..

Dette er mitt først barn, og jeg har hengt her siden graviditeten.

Det var tydeligvis ikke bra for meg:p

Takk og ja. Jeg er teit!! ;p

Anonymous poster hash: 72ba1...ee3

Skrevet

Ikke tenk på det som barnevakt når barnet er sammen med besteforeldre eller annen nær familie. Det er klart at barnet ditt må få tilbringe tid sammen med dem, også uten at du er der (det blir faktisk to helt forskjellige ting). Vær glad du har familie som vil involvere seg og la de knytte bånd. Om du tar fra barnet ditt det, er du egoistisk!! At det passer akkurat med når du trenge r"pass" til barnet, er jo bare en bonus.

Anonymous poster hash: 85216...72b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...