Anonym bruker Skrevet 11. august 2014 #1 Skrevet 11. august 2014 Nå nærmer det seg fødsel, jeg skal bli mamma igjen! Har to barn på 5 og 8, så det er både som å starte litt på nytt, men samtidig vet jeg jo at vi har erfaringen... Så spent på hvordan hverdagen vil bli, blir overgangen stor? Ikke få sove igjen, oppfølging av de største, osv. Vil jeg bli like sliten som jeg var med de to eldste? Mange tanker... Hva er andres erfaringer? Anonymous poster hash: e87bd...e0d
Monajenten Skrevet 11. august 2014 #2 Skrevet 11. august 2014 Vi fikk tredjemann når de eldste var 6 og 9 år og jeg kan med hånden på hjertet si at det var har vært herlig til nå (Han er 15 mnd nå.) Ingen sjalusi å spore, de store elsker lillebror, passer på ham, leker med ham og koser masse. Han blir overlykkelig når de kommer inn i rommet og det er en herlig dynamikk i familien nå De eldste er så store at de forstår når lillebror må prioriteres, samtidig passer vi på å finne på ting alene med dem også, slik at ikke alt dreier seg om lillebror. Nå har han akkurat begynt i barnehagen og neste uke slår hverdagen inn for fullt, men vi er ved godt mot. Logistikken med kjøring/henting/skole/bhg/trening/jobb etc. går seg til så lenge vi er god på kommunikasjon og planlegging. Jeg tror aldri jeg har vært så effektiv som etter at minsten kom, man "må" liksom være litt mer organisert og strukturert, og det blir en del av hverdagen Det største sjokket var at det ble vanvittig mye mer klesvask Et lite barn produserer mye skitne klær Men vaskemaskinen går daglig så det går seg til, det også Lykke til! Baby er kos også med store barn i hus
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå