Anonym bruker Skrevet 11. august 2014 #1 Skrevet 11. august 2014 Vet at jeg er på litt feil side, men kanskje flere som har litt spredning her inne? Stesønnen min legger seg 23 hos mor, men synes det er litt sent på jamna. Nå i ferien har alt flytt ut... Anonymous poster hash: 69e0d...9fb
Anonym bruker Skrevet 11. august 2014 #2 Skrevet 11. august 2014 Vet at jeg er på litt feil side, men kanskje flere som har litt spredning her inne? Stesønnen min legger seg 23 hos mor, men synes det er litt sent på jamna. Nå i ferien har alt flytt ut... Anonymous poster hash: 69e0d...9fb Nå er datteren min straks 15 da, men i ferien har hun ikke hatt noen fast leggetid. Til vanlig legger hun seg 22.30 ca. Hun styrer det litt selv nå. Anonymous poster hash: 57be1...223
Anonym bruker Skrevet 11. august 2014 #3 Skrevet 11. august 2014 Jeg måtte legge meg 22 nesten hele ungdomsskolen. Flere innspill? Anonymous poster hash: 69e0d...9fb
Anonym bruker Skrevet 11. august 2014 #4 Skrevet 11. august 2014 Fra jeg var 13 styrte jeg leggingen selv. Normalt ved 2300 tiden, andre ganger seinere. Samme med mine på 13 og 15. Er jeg og barna harbarka A mennesker, som trenger minimalt med søvn så i huset vårt er vi nok seinere oppe en normalen og står opp like tidlig uannsett. Anonymous poster hash: 3fe8f...dc6
Anonym bruker Skrevet 11. august 2014 #5 Skrevet 11. august 2014 Så lenge de kommer seg opp om morgenen selv uten å bli vekket og uten å være sure og grinete synes jeg vel at de kan styre leggetiden sin selv..... Jeg hadde det slik selv når jeg var tenåring, og det fungerte veldig bra. Noen ganger la jeg meg kl 21 og andre ganger 01.00. Var jo ikke snakk om å ikke stå opp å bli hjemme fra skolen uansett. Anonymous poster hash: ae77a...65c
Anonym bruker Skrevet 11. august 2014 #6 Skrevet 11. august 2014 Jeg tenker at å legge seg kl.2200 er lurt både for tenåringer og voksne. Særlig tenåringer trenger mer søvn enn voksne. Det spørs selvsagt på når man må stå opp, men skal du opp kl.0600 bør man være i seng senest 22.30. Jeg gjør det og jeg våkner av meg selv før klokken nesten hver eneste dag - dvs. uthvilt. Anonymous poster hash: feb12...e3b
Anonym bruker Skrevet 11. august 2014 #7 Skrevet 11. august 2014 En ting til - manglende søvn er nesten som en "rus". Prøv å holde deg våken kjempelenge (ett døgn eller noe sånt) og gjør kompliserte oppgaver etterpå - du har ikke en sjanse! Anonymous poster hash: feb12...e3b
Gjest Skrevet 11. august 2014 #8 Skrevet 11. august 2014 14 åringen legger seg ikke føre kl 23.00 nei. Ikke nå i sommerferien.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2014 #9 Skrevet 11. august 2014 Kl 22.00 skal lyset være slukket Anonymous poster hash: 0b348...10c
geitemarken Skrevet 11. august 2014 #10 Skrevet 11. august 2014 Det styrer hun selv. Men jeg veileder henne når jeg ser hun blir trett. Jeg tenker at det er greit å gjøre seg sine egne erfaringer. Hun gikk ned i karakterer et semester i niende og da fikk hun se sammenhengen. Ble mye flinkere etter det. Nå er det bare 3 år til hun er atten og hun MÅ lære seg å regulere seg selv.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2014 #11 Skrevet 11. august 2014 Min har ikke fylt 14 enda da, men nå i sommerferien har han lagt seg samtidig som meg, rundt kl 23. Har blitt 24 også i helgene o.l. Når det er skole blir han sendt på badet klokken 22, og går da på rommet sitt. Han ligger da gjerne å leser litt på sengen men sovner relativt fort, sjelden han er våken etter 22.30. Han er veldig A-menneske da, er trøtt og kvelden og våkner tidlig om morgenen. Har aldri noen gang trengt å vekke han om morgenen, han er oppe før meg. Her er alle opplært til at pc, nettbrett og telefon blir igjen i stua når vi legger oss da, siden å stirre i den skjermen helt til man sovner overhodet ikke er bra for hverken liten eller stor. Så det er aldri noe problem med at de glemmer seg pga noe de holder på med på nett, å ta med slike elektroniske duppedingser inn i senga er det aldri noen som spør om engang (heldigvis). Anonymous poster hash: d5c4d...273
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå