Anonym bruker Skrevet 11. august 2014 #1 Skrevet 11. august 2014 Vi har en 5-åring med store søvnvansker. Etter å ha prøvd alt og litt til, har vi nå begynt med Melatonin. Vi begynte med 3 mg kapsler, og dette har hatt en vidunderlig effekt på kveldstid. Vi har gått i fra 1,5-2 timer med rabalder hver kveld og stuptrøtt unge dagen etter, til rolig legging hver kveld (sover med en gang) og mer opplagt. Problemet er at hun fortsatt våkner om natten og våkner også mye tidligere om morgningen. Derfor byttet vi nå, i samråd med lege så klart, til en doseringstablett som avgir 2 mg først, og så mye 2 mg 4-5 timer senere. Hun fikk første i går en time før leggetid. Normalt er hun da veldig søvnig og god etter en time, men det var hun ikke i går. Som hun så fint uttrykte det selv med et indignert tonefall: "Du mamma, nå er det gått en time, og se! Jeg gjesper ikke en gang! Den dumme nye tabletten virker ikke!". Etter nok en halvtime var hun begynt å bli litt søvnig, men ikke slik som med de andre. Hun våknet om natten også, som vanlig, og sov normalt lenge. Legen reiste akkurat på ferie, så jeg får ikke konsultert med ham. Er det noen som vet om dette er vanlig? Er det bare en overgangsfase, eller virker ikke tablettene så godt som kapslene? Anonymous poster hash: c6cd7...e22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå