Gå til innhold

5uker på vei og mensmurringer?!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vondt i korsryggen slik som jeg bruker å ha når jeg skal ha mensen. Er det vanlig? Redd for å miste.

Anonymous poster hash: bc513...b34

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er normalt. Det er livmoren og ligamentene som strekker på seg og forbereder seg på å vokse.

Jeg er også 5 uke på vei og har ikke akkurat murringer, men kjenner at livmoren jobber.

Har hatt murringer på denne tiden i tidligere graviditeter

Anonymous poster hash: c8ea0...fb6
Skrevet

Jeg hadde masse murringer i begge svangerskapene. Helt normalt:)

Anonymous poster hash: ec1b0...7a2

Skrevet

Helt normalt. Den lille spira fester seg dypere i livmoren samt at den strekker og utvider seg. Du kan også få en liten blødning.

Anonymous poster hash: e1249...201

Skrevet

Helt normalt! Hadde masse murringer og direkte menssmerter. Gjorde ikke annet enn å løpe på do og sjekke. Varte flere uker, i hvert fall hele første trimester. Mageboeren min er der enda, 4 uker igjen :) Lykke til!

Anonymous poster hash: 6441c...426

Skrevet

Det er normalt.

Det som er så synd er at de første 12 ukene leser man ofte masse som skremmer en, og folk sier "ikke gled deg for tidlig! Du kan spontanabortere!" For meg gjorde det at jeg var dritredd de første 12 ukene, og tolket alt som et tegn på spontanabort. Jeg hadde til og med blødninger tre ganger, var hos gynekolog og tok indre ultralyd hver gang og ALT var  OK :)

Det jeg derfor vil si til alle nygravide er at sjansen for spontanabort faktisk er VELDIG lav! Det er mye høyere sjanse for at det går bra enn at det ikke gjør det, selv om man nesten kan få inntrykk av at det er motsatt med all skremselspropagandaen.

De fleste bekymringer er forgjeves, og OM noe skulle skje er det ingenting du kan gjøre med det. Mitt tips til deg er derfor å ta det med ro, kose deg, glede deg over graviditeten (men vent med shoppingen osv.) og ikke google eller lese rundt på forum der folk kommer med skrekkhistoriene sine :)

Hilsen 5 måneder på vei med frisk og fin baby i magen der de tre første månedene var et MARERITT i angst og frykt og bekymringer, alt forgjeves! :)

Anonymous poster hash: 2d2b4...2b9
Skrevet

Takk for svar. Ble litt letta nå :) gleder meg til jeg har nådd 12 uker og kan slappe av litt.

Anonymous poster hash: bc513...b34

Skrevet

Helt normalt. Jeg er gravid i uke 17 å har mensmurringer enda 😊

Anonymous poster hash: 4b292...687

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...