Gå til innhold

Ny madrass til baby nr 3?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Både nr 1 og nr 2 hadde ny madrass i sprnkelsengen. Nå ventes nr 3.

Dere som har 3 eller flere barn - hva gjorde dere - kjøpte dere ny madrass til alle barna?

Anonymous poster hash: 4663f...ad9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke baby nr 3 like viktig?

Siden du kjøpte ny til nr 2..

Anonymous poster hash: 3d504...b8d

Skrevet

Er ikke baby nr 3 like viktig?

Siden du kjøpte ny til nr 2..

Anonymous poster hash: 3d504...b8d

Hvor mange barn har du - ønsker kun svar fra de som har 3 barn eller fler. Trodde jeg var tydelig på det?

Hi

Skrevet

Brukte samme til 1, 2 og 3, men mine har hatt saueskinn over madrassen og aldri gulpet // kastet opp i sengen. Banket den for støv, la på laken, og saueskinn oppå.

Anonymous poster hash: cadd2...95e

Skrevet

Brukte samme til 2 og 3

Takk fot svar :) hadde du ny til nr 2?

Bakgrunnen for at jeg spør er jo hvir viktig dette egentlig er - skuldre senkes litt med årene og jeg er mindre "hysterisk" nå en med de første.

Kjøpte du Evt ny overmadrAss?

Skrevet

Har selvfølgelig kjøpt ny madrass til alle mine 4 barn. Og nytt korthåret lammeskinn fra Nøstebarn til alle.

Skrevet

Kjøpte selvfølgelig ny. Det koster ikke mye og barn 3 er da ikke mindre verdt enn de første.

Anonymous poster hash: 53bd5...b9b
Skrevet

Har hatt 2 madrasser til mine 4 barn + en tynnere til bruk i reiseseng. Har alltid brukt heldekkene tisselaken og vaskbar overmadrass.

Skrevet

Obs! Har ikke lov til å svare egentlig, men...

Har arvet madrass her. Hatt nytt lammeskinn oppå, og alltid fløyelsklut under hodet.

Anonymous poster hash: 69110...a06

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Brukte samme til 2 og 3

Takk fot svar :) hadde du ny til nr 2?

Bakgrunnen for at jeg spør er jo hvir viktig dette egentlig er - skuldre senkes litt med årene og jeg er mindre "hysterisk" nå en med de første.

Kjøpte du Evt ny overmadrAss?

Hadde helt annen seng til første, så var bare derfor. Kjøpte sånn madrassbeskytter bare, men den ble ødelagt i vask etter kort tid. Visste ikke at man ikke kunne bruke samme?

Skrevet

Hva er egentlig grunnen til å ikke bruke arvet madrass?

Skrevet

Alle mine tre har brukt samme madrass. Etter det er den også arvet videre til annen familie.

Det har altid ligget beskyttelse mellom madrassen og barnet i form av kladd og skinn, så den var like ren som ny.

Hadde den blitt tisse og gulpet ned av en av de hadde det vært noe annet.

Skrevet

Jeg kjøpte ny overmadrass.

Anonymous poster hash: c664b...c0c
Skrevet

Hva er egentlig grunnen til å ikke bruke arvet madrass?

En studie* fra Skottland viser at krybbedødrisikoen er tredoblet dersom barnet bruker en brukt madrass, eller åttedoblet dersom barnet har fått en brukt madrass fra en annen familie 

http://lub.no/forebygging/forebygging-av-krybbedod/la-barnet-sove-pa-en-fast-og-ren-madrass/

Anonymous poster hash: c664b...c0c

Skrevet

Hva er egentlig grunnen til å ikke bruke arvet madrass?Anonymous poster hash: 69110...a06

En studie* fra Skottland viser at krybbedødrisikoen er tredoblet dersom barnet bruker en brukt madrass, eller åttedoblet dersom barnet har fått en brukt madrass fra en annen familie  http://lub.no/forebygging/forebygging-av-krybbedod/la-barnet-sove-pa-en-fast-og-ren-madrass/ Anonymous poster hash: c664b...c0c

....det står også at risikoen er svært lav dersom madrassen er ren og fast i formen. Altså ingen grunn til panikk dersom man bruker litt sunn fornuft.

Skrevet

Har tre barn. Brukte samme madrass til alle sammen. 

Har hørt at det ikke er så farlig mtp. krybbedød når madrassen brukes mellom søsken. 

Anonymous poster hash: 7f021...00c
Skrevet

Kjøpte ny til nr 2. Nr 3 brukte samme. Passet på lufte og vaske trekket rundt.

Hadde en overmadrass som kan vaskes (Dry Kid) som er brukt til alle tre. 

Er nesten 3 år i mellom nr 2 og 3. Hadde sett ann madrassen. Om det er mye flekker etter gulp eller oppkast fra de før hadde jeg kjøpt ny madrass.

Nå blir det ny seng og ny madrass, fordi den madrassen vi hadde så ikke ut og er kastet sammen med senga.

Anonymous poster hash: e6076...837
Skrevet

Madrass og overmadrassen koster 2500,- og iom tankegods sitter med 2 sett så syns jeg ikke at det er urimelig å i hvertfall stille spørsmålet...

Skrevet

Er en sånn føre var person, så her ble det ny madrass til alle fire barna. En billig investering i god samvittighet over å gjøre det aller beste jeg kunne gjøre selv.

Anonymous poster hash: cb450...b2f
Skrevet

Madrass og overmadrassen koster 2500,- og iom tankegods sitter med 2 sett så syns jeg ikke at det er urimelig å i hvertfall stille spørsmålet...

Mens vi betalte tilsammen 600kr. Man må ikke kjøpe den dyreste madrassen.

Anonymous poster hash: abfc9...1f7

Skrevet

Mens vi betalte tilsammen 600kr. Man må ikke kjøpe den dyreste madrassen.

Anonymous poster hash: abfc9...1f7

Det må man selvsagt ikke - men den er bra for babyen på andre måter - kjøper vi ny madrass kjøper vi skikkelig.

Temaet er egentlig hvorvidt man trenger full pakke, bare overmadrass eller ikke noe nytt. Mye er salgspropoganda fra produsenter, så det er litt å orientere seg på hva som er unødvendig, fint å ha og må ha.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...