Gå til innhold

Epilepsi - lite søvn og fødsel


Margi86

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er 28 år, har hatt epilepsi siden jeg var 17 år og er nå gravid i uke 38+0. Dette er mitt første barn, så jeg har liten erfaring med graviditet og epilepsi..

Jeg står på Lamictal og har gjort det under hele svangerskapet. Jeg har tatt folat 2mg gjennom hele svangerskapet. Jeg har måttet øke Lamictal dosen flere ganger pga for lavt medisinspeil. Stod på Lamictal 200mg før svangerskapet, men er nå oppi 400mg.. Hadde siste anfall i 2011. Ikke hatt anfall under svangerskapet, men hatt hodepine, svimmelhet og synsforstyrrelser.

 

Det nærmer seg sakte men sikkert fødsel og jeg begynner å bli bekymret da jeg sover svært lite og er mye sliten. Noen andre som har det som meg? Har hørt at man ikke skal bli for sliten under fødsel og slik, men jeg har lite lyst på keisersnitt..

Jeg har vurdert å spørre om å bli satt i gang tidligere pga søvnmangel og det at jeg er sliten, noen som har opplevd dette eller har erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Fortsetter under...

Hei. Ser dette er et gammelt innlegg :)

Men er i ganske samme situasjon som du var i, og er VELDIG spent på hvordan det gikk med deg! :)

Er 23 år. Fikk epilepsi da jeg var ca 15 år. Hadde sist anfall for ca 1 år side. Har ikke hatt anfall i graviditeten (er foresten 35+6). Gikk på 200 mg lamictal og har økt til 400 mg samme som deg. ( rimelig kvitt sprøyteangsten min ;) )

Sliter også med søvn og er ganske sliten. Har noen tilleggs problemer som GBS (streptokokkinfeksjin i urinen) som hjør at jeg må ha antibiotika intravenøst under fødsel. I tillegg har jeg fått svangerskapskløe som holdes under oppsyn. Nå er jeg også usikker på hva jeg skal gjøre fordi baby ikke har snudd seg med hodet ned. Hvis baby ikke snur seg skal jeg ha ks, men hvis baby snur seg ønsker jeg ikke å gå over termin hvertfall pga som du sa er jeg også sliten og er redd for anfall. Håper ting gikk bra for deg :)

Og håper du ser innlegget mitt slik at jeg får høre hvordan det gikk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...