Gå til innhold

Når kan jeg ta frøene til ringblomst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Iiiiik! På onsdag skjer det. Da flytter jeg. Reiser nordover. Aiaiaiai. Jeg grugleder meg. Gleder meg til å komme hjem til barna, gruer meg til å bo fra mannen, selv om det bare dreier seg om 4 mnd. Så altså, til problemstillingen: frøene fra ringblomstene. Bør de blir sånn grå og visne, eller kan jeg ta dem nå og tørke dem? Akeleiefrøene er allerede tørka, så de vet jeg i alle fall at jeg kan ta.

Det blir rart å dra fra hagen.

Videoannonse
Annonse
Gjest Jigglewiggle
Skrevet

Skulle virkelig ønske jeg kunne hjelpe deg, men min kunnskap skorter der dessverre... Men lykke til med flytting 😊

Skrevet (endret)

Mener at Ringblomst skal være ganske så medgjørlig, og at så lenge de har dannet frø så kan man høste de (selv om de fremdeles er grønne). Må bare legge de til tørk :) Men jeg har ikke testet altså, har bare latt de selvså jeg...

Og lykke til med flyttingen!

Endret av bIomstre
Skrevet

Oj oj, lykke til med flytting! 

Kan ikke noe om ringblomster dessverre, men kan fortelle at det dukker opp mange tomatplanter hvis det var noen av fjorårets tomater som havnet på bakken i stedet for å bli spist... 

Skrevet

Knip av hele blomsterhodet og legg dem på rygg til tørk, så lar di frøene modne litt til hvis de fremdeles er grønne. Og du, lykke lykke til! Jeg er misunnelig på deg, også.

Skrevet

Tusen takk for tips! Trenger du flere akeleiefrø, så har jeg i dungevis, Amandine, og til andre som vil ha. Skal ha med meg noen nordover da. Hva gjorde du, forresten? Strødde du de bare utover på våren?

Jeg gleder meg sånn. Mesteparten av flyttelasset har gått nordover, grøsser litt når jeg tenker på hvor mye greier vi egentlig har og hvor godt jeg trives her i leiligheta når bare det aller nødvendigste står igjen.

Skrevet

Send meg gjerne noen flere, det har ikke vært noen stor suksess. Først sneglemat og så tørke... Kun de som var virkelig godt etablert har klart seg, men ingen har blomstret. Sender du med ny avsenderadresse så skal du få noe i retur :strix:

Skrevet

Jeg vil gjerne ha akeleiefrø! 

Det kan du få! Send meg en pm du. :)

Skrevet

Send meg gjerne noen flere, det har ikke vært noen stor suksess. Først sneglemat og så tørke... Kun de som var virkelig godt etablert har klart seg, men ingen har blomstret. Sender du med ny avsenderadresse så skal du få noe i retur :strix:

Trenger ingenting i retur, kjære du. Det er meg en sann glede!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...