Gå til innhold

Jeg tror jaggu samboer plutselig ble klar...

Anbefalte innlegg

Skrevet

For at jeg slutter på pilla! Jøss! Har hele tiden trodd at han ikke vil enda. Jeg sa klart i fra i dag at jeg er klar nå hvis han er klar! Han sa han mest sannsynlig aldri blir klar så det får være opp til meg å bestemme. Jeg sa at jeg skal gi han litt tid, og at til sommeren eller noe i den duren kan være perfekt. Litt om min situasjon: Jeg er 25 1/2 år, vi har vært sammen i snart fem år og eier hus og to hunder sammen. Skal gå deltid på skolen i to år så er jeg ferdig utdannet på totalt 6 år. Det er samlingsbasert skole og kun fem samlinger på to dager i semesteret, pluss tre uker praksis hvert semester. Jobber akkurat nå i vikariat i barnehage frem til desember og har en jobb ekstra ved siden av denne for å spe på med penger. Usikker på videre jobb, men ellers er alt lagt godt til rette! Hva ville dere gjort? Ville dere ventet på fast jobb, eller gått for å få barn og satse på fast jobb etterpå? Jeg skal bli lærer og det er vanskelig å få fast jobb. Føler at det blir lenge å vente mange år, og tenker at jeg bør hoppe i det! Er jeg naiv? Tenker å vente litt med å slutte med prevansjon, for å se an jobb over jul. Men får jeg videre da er det jo greit å prøve eller? Andre som har vært i samme situasjon? Ligger med bankende hjerte og drømmer om barn på tredje året. Er alltid fornuftig og passer på at alt er på plass, men føler jeg burde hoppe i det...

Anonymous poster hash: a3ff2...5eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her vil du nok få svar i alle retninger. Noen mener du skal ha fast jobb, hus, hund og helst nedbetalt alle gjeld.

Andre mener det er helt greit å få barn selv om ikke alt er på stell.

Min mening er at alle andres mening ikke teller. Dere vet om dere er klar. Dere vet om dere tåler vanskelige perioder med barn på slep. Det kan forresten også skje når man jobbeR fullt at man plutselig blir syk og må selge huset. Det er ingen andre enn du og din mann som kan vite om det er rett for dere å få barn i dag eller om 10 år.

Anonymous poster hash: 9bf7a...937

Skrevet

Lykke til! Det ordner seg. Passer egentlig aldri å få barn, og hvis det passer er det gjerne for sent uansett ;-)

Skrevet

Lykke til! Det ordner seg. Passer egentlig aldri å få barn, og hvis det passer er det gjerne for sent uansett ;-)

Jeg tenker også at det kanskje aldri vil passe hundre prosent. Føler at det å ha et stabilt hjem, forhold og inntekt er viktig. Det skal sies at min samboer har fast inntekt tilsvarende to (over 700 000 i året). Og hvis vi bestemmer oss tror jeg at jeg kommer til å prøve å få en ekstrajobb som innebærer annenhver helg og en kveld i uken fast. Kan fint klare det en periode for å være sikker på at jeg får nok penger i perm, selvom det er i butikk eller noe annet jeg ikke kommer til å gjøre videre. Vet jo at det bare er en kort periode! Bare litt redd og engstelig! Tok sjansen og sluttet i en fast stilling jeg hadde for å få en jobb jeg trives i, og det er første gang på 10 år at jeg ikke har noe fast å gå til! HI her forresten..

Skrevet

Det går nok bra skal du se :-)

Får håpe det! Nå begynner sparing av penger og noen mnd tenking! Har 4 mnd med plaster igjen, så bruker opp de og gir han betenkningstid. Så gir jeg nok gass om jeg føler det er rett!

Skrevet

Det høres bra ut. Masse lykke til!

Skrevet

Det høres bra ut. Masse lykke til!

Uff, får ikke sove! Er så spent...

Skrevet

Må prøve å sove litt i løpet av de fire månedene da ;-)

Skrevet

Må prøve å sove litt i løpet av de fire månedene da ;-)

Skal prøve så godt jeg kan 😉

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...