Gå til innhold

5 dager forsinket mens, negativ test


nysgjerrigper9

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ny på denne siden og har litt forskjellige spm :)

 

Jeg er 20 år og har aldri vert gravid..

TR er nå snart 6 dager for sen, men jeg har likevell bare fått negativ på testene jeg har tatt!! Tok en test på ettermiddagen når

TR var 3 dager for sen og en med morgenurin når TR var 4 dager sen.

 

Tror dere jeg er gravid? Jeg og typen bruker å hoppe av i svingen,

så vet det er mulighet for å bli gravid da, men tror ikke vi hadde sex rundt EL og de fruktbare dagene..

 

Eller tror dere EL var uteblitt denne gangen og derfor TR uteblir?

 

Noen her inne som har fått negative tester når de var gravide ? :)

 

Burde jeg oppsøke lege? Evt når burde jeg ta flere tester om TR iikke dukker opp?

 

Hååper flere vil svare meg :D er så ny på dette temaet.. Tørr ikke si noe til mamma enda, og venninene mine og kjæresten er like blanke som meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei vei og velkommen som prøver, en utrolig nervepirrende,stressende og nervøs tid ;)

Først og fremst så sier du ikke noe om syklusen din er normal! Kommer mensen alltid som forventet på dagen du venter den eller kan den komme tidligere og senere? Og for det andre, så er jo det en gang slik at man må ha samleie rundt den tiden du har EL, noe du ikke trodde dere hadde hatt?! Mest sannsynlig så er nok bare mensen litt forsinket denne mnd, siden testene dine er negativ så langt, men samtidig så er det faktisk noen som går flere uker over mens før en test viser at du er gravid! Når man er veldig fokusert på å bli gravid og stresser med det, så kan mensen bli forsinket, snakker om erfaring, og det er jo utrolig frustrerende når man ønsker barn! Mitt tips til deg hvis mensen dukker opp nå, er å kartlegge syklusen og EL din, kanskje teste etter EL og tempe rundt den tiden du tror EL finner sted! Vi er mange EL testere her inne, for ikke å snakke om tempere, og det er som oftest alltid råd å få fra noen her inne ;) ønsker deg masse lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei FruMille :) Tusen takk! Og takk for svar.

Det ble litt mye info på en

gang, så glemte litt.

Min syklus har vært ganske stabil (30) dager ihvertfall gjennom hele sommeren. Nå er TR 6 dager for sen og jeg føler jeg kjenner symptomer... men vet ikke om jeg "lurer" meg selv til å tro jeg er gravid?

kanskje det er lurest å bare dra til legen istede for å bruke masse penger på hjemmetester.

Prøvde å kjenne på livmortappen i dag, det er ikke noe jeg har gjort ofte, men den var veldig langt nede synes jeg, og lukket!

Hva hadde du/dere gjort i min situasjon? er så utolmodig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

symptomene jeg kjenner er forresten:

tretthet

oppblåsthet

luftig mage

litt rar appetitt

uteblitt mens

til tider litt "ømme" nipler

Også må jeg tisse HELE tiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, der mener jeg og:/ Men så kan jo noen av disse symptomene være pga mens er på vei! Nå er det to dager siden jeg tok en test, så jeg tror jeg kjøper en til test i dag.

 

HVIS jeg er gravid så er jeg nok i uke 6 (5+1).. og jeg har hørr om mange som ikke tester positiv før uke 7-8-9 osv.. vanskelig !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 4 måneder senere...

Hei,

Ser dette ikke er en så ny tråd, men prøver meg. Sitter i samme båt som deg, 6 dager på overtid - masse symptomer, men negative tester. Det jeg lurer på, var du gravid? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har akkurat det samme problemet. har nå vært 8 dager på overtid(altså 8 dager forsinket mens). og har flere symptomer på at jeg kan være gravid. testet på mandag kveld, og tirsdag morgen. negative tester. mensen har kommet ca 1 uke for sen 2 ganger før. men har ikke hatt slike symptomer de gangene. Vi hadde sex i EL. 
Symptomer jeg har: (viss jeg er gravid er jeg i uke 3, selvom dette er litt tidlig for symptomer da..)
Oppblåsthet. mye luft.
Søvnig hele dagen/kvelden. Om morgenen sover jeg uten å våkne frem til halv 12. (pleier ikke dette)
Litt kvalme sigende utover dagen.. ikke på morgenen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prøver1984

Dersom dere ikke temper, vet dere ikke at el hat vært og dersom egget ikke slapp som forventet så blir el forskjøvet og dermed ikm forskjøvet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Hei jeg er 23 år og jeg har ikke fått mensen enda og er 5 dager forsinket... Hjelp jeg har tatt eggløsning test i dag og har fått 2 streker og har ikke fått mensen enda ☹️ er veldig bekymret for at jeg er gravid... Har masse syntomer på at jeg er gravid 😢 kan noen hjelpe meg ☹️

Anonymkode: b1773...110

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.10.2018 den 21.57, Anonym bruker skrev:

Hei jeg er 23 år og jeg har ikke fått mensen enda og er 5 dager forsinket... Hjelp jeg har tatt eggløsning test i dag og har fått 2 streker og har ikke fått mensen enda ☹️ er veldig bekymret for at jeg er gravid... Har masse syntomer på at jeg er gravid 😢 kan noen hjelpe meg ☹️

Anonymkode: b1773...110

Hei! Hvis du har fått positiv eggløsningstest så er du umulig gravid. Det er nå egget ditt er fruktbart og du kan bli gravid. Om du vil det så er det nå dere skal prøve! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

EL-tester er kun positive dersom begge streken er like sterke. 

Foreslår at du tar en graviditetstest. Hvis mensen er 5 dager forsinket vil den være positiv ved evt graviditet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...