Gå til innhold

lyver i blogg for sympati?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei jeg kjenner (ikke nære venninner) har blogg (ikke kjendisblogger) og er kronisk syk, i den forteller hun kun om sine tanker om ditten og datten, og ellers ligger hun hele dagen og har mye smerter så kan knapt gjøre noe. Er et tiltak bare å gå på do. Samtidig har jeg henne på Instagram og Facebook og der legger hun ut bilder av hverdagen sin og den er ikke sånn. Hun sykler, shopper, ferie, går turer osv. Noe som ikke er forenelig med bloggen i det hele tatt, er to forskjellige verdner.

Jeg er selv kronisk syk men sengeliggende kun 1-2 mnd i året, ellers jobber jeg 100%. Når jeg da er sengeliggende så kan jeg gjøre ca ingenting! Litt hekling går, men ikke tv, data, mobil eller bøker. Kan ikke lage mat og dusjer kun når jeg må, holder meg lenge før jeg piner meg på do. Og det er sånn hun har det året rundt, hver dag, ifølge bloggen hennes.

Selvfølgelig mener jeg ikke at syke skal bure seg inne, men å påstå at man er sengeliggende og har store smerter og 5 min etterpå poste bilde av seg selv på sykkeltur med veninner som man påstår at man er på der og da, skurrer ikke det? Ifølge bloggen har hun ikke venninner lenger fordi hun ikke kommer seg ut av senga/sofaen. Hun får forresten ikke noe fra NAV har hun skrevet fordi hun hadde vært arbeidsledig en periode (uten dagpenger) når hun plutselig ble syk. Så er ikke NAV-svindel dette. Samboeren hennes tjener veldig bra vil jeg tro pga yrket hans, så de klarer seg vel bra. Har sluttet å lese i bloggen nå fordi det blir så feil.

Er bloggen kun for å få sympati? Hva tror dere?

Anonymous poster hash: d83a0...110

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er blogg-adressen ? :P

Anonymous poster hash: dbf87...1ad
Skrevet

En dag slår løgner tilbake...

1662554_813347985359866_1712258003993464

Anonymous poster hash: 56925...4e4
Skrevet

Da det er ei jeg kjenner så henger jeg henne selvfølgelig ikke ut med link til bloggen. Har også endret litt på detaljer i innlegget mitt for hennes skyld.

HI

Anonymous poster hash: d83a0...110

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...