Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #1 Skrevet 10. august 2014 Og det er jo helt greit. Han er 17 og hun er 16. Jenta har en hund fra før av. Når de flyttet sammen, skaffe de seg en stor hund. Denne måtte de etter noen mnd, omplassere. Om hunden skulle til vetrinær den ene uken, så hadde de ikke mat til neste måned. Bare for å nevne hvordan det står til økonomisk. Men nå har de tenkt å skaffe seg en valp..... Jeg har sagt at de først skal konsentrere seg om jobb og skole. Og deretter se hvordan hunden har det hjemme alene, i med de var redde for hvordan det skulle gå. Jeg sier også at de må tenkte på at hundene må årlig til vetrinær - gjerne flere ganger om året... Og at det koster penger.... Jeg har selv en hund som jeg er med vet, i gang i mnd. Så de burde vite at det koster. Samt forskring og mat ++ Så skal de også ha tid til både hund, jobb, skole, venner ++ Men da jeg forklarer dette så bekymrer de seg ikke mer, det er ingen problemer med å ha hunden alene.. Men dette vris litt på for dems fordel... Jeg liker ikke helt tanken på at det KAN bli at de tar til seg en valp som ikke får det den trenger og at det fort blir en slik bruk og kast.. Men det hjelper ikke å si ifra til de, i med de vet hva som er "best".Jeg vil jo at det skal gå bra om de skaffer seg en til, men da i så fall må de ha både penger og tid til det Anonymous poster hash: a0a13...d67
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #2 Skrevet 10. august 2014 Når de er under atten kan de ikke gå til anskaffelse av hund uten foreldrenes tillatelse, Anonymous poster hash: b12b7...be8
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #3 Skrevet 10. august 2014 Hvis de har så lite penger, hvordan har de da råd til å kjøpe seg en ny hund? Det kan umulig være en seriøs oppdretter som selger til to mindreårige uten jobber? Kan foreldre komme inn i bildet? Disse to er jo ikke myndige enda, så vil tro det ikke er alt de har mulighet til å gjøre uten foreldrenes samtykke? Anonymous poster hash: d9429...d24
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #4 Skrevet 10. august 2014 Når de er under atten kan de ikke gå til anskaffelse av hund uten foreldrenes tillatelse, Anonymous poster hash: b12b7...be8 Sier hvem? Anonymous poster hash: b2fb5...308
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 10. august 2014 #5 Skrevet 10. august 2014 Men hvorfor tenker de at det vil koste mindre denne gangen? Og jo, man trenger ikke være myndig for å skaffe seg hund. I en ideel verden kanskje, men ikke i den virkelige
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #6 Skrevet 10. august 2014 Det er så mange som omplasserer hundene sine i hu og hast er hunder som gis bort, koster en 1000-lapp også videre.. Det er så mye å velge på, selv for de som er under 18 Er det en lov om det med foreldres samtykke? hi Anonymous poster hash: a0a13...d67
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #7 Skrevet 10. august 2014 Hvis de har så lite penger, hvordan har de da råd til å kjøpe seg en ny hund? Det kan umulig være en seriøs oppdretter som selger til to mindreårige uten jobber? Kan foreldre komme inn i bildet? Disse to er jo ikke myndige enda, så vil tro det ikke er alt de har mulighet til å gjøre uten foreldrenes samtykke? Anonymous poster hash: d9429...d24 Det er vel lite sannsynlig at første hunden kom fra en seriøs oppdretter, så hvorfor skulle nr 2 gjøre det? Å skaffe seg en hund til billig innkjøpspris er dessverre veldig enkelt, selv for uansvarlige ungdommer. Anonymous poster hash: b2fb5...308
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå