Gå til innhold

Lage babymat selv.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som lager babymaten selv?

Har dere i såfall noen lette og gode oppskrifter å dele?

Han får bare morsmelk ennå, så fint med oppskrifter som passer best i begynnelsen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er kjempeenkelt. Jeg dumper grønnsaker hver for seg, moser i blender og fryser ned i isterningsbrett. Gjør det samme med kyllinglever, laks, mm.

 

Start med en isterning med en grønnsak, og la babyen bli vant til få smaker om gangen. Etterhvert ser du hvor mange terninger som går til hvert måltid og tar litt forskjellige smaker.

 

Lenge siden jeg hadde de minste, så sjekk hva som Evt ikke anbefales å gi tidlig.

 

Anonymous poster hash: b5b90...bb8

Skrevet

Å lagre det i isterningbrett var lut ja:)

 

Takk for tips :)

Skrevet

Har laget selv til alle tre.

 

Du trenger ikke oppskrifter altså. Bare lag den maten dere pleier å spise som dere vil babyen skal venne seg til. Div grønnsaker, kjøtt, fisk og kylling. Kokes, moses med stavmikser og fryses i isterningbrett.

 

Anonymous poster hash: c5048...a82

Skrevet

Har laget selv til alle tre.

 

Du trenger ikke oppskrifter altså. Bare lag den maten dere pleier å spise som dere vil babyen skal venne seg til. Div grønnsaker, kjøtt, fisk og kylling. Kokes, moses med stavmikser og fryses i isterningbrett.

 

Anonymous poster hash: c5048...a82

 

Må jeg ikke ta en ting om gangen for at han skal venne seg til en og en smak?

Hvor lenge må jeg isåfall gi han for eks bare gullrot før har får enda en ting å venne seg på?

Skrevet

Hvordan tiner dere det?

 

Anonymous poster hash: 874b4...e7c

Skrevet

I vann bad Evt mikro om du liker det.

 

Anonymous poster hash: b5b90...bb8

Skrevet

Hvor lenge kan det ligge i fryseren?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...