Gå til innhold

Jeg vil avslutte forholdet, han nekter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg forsøker å få til en samtale med mannen om fremtiden, men han gidder ikke diskutere noe, og kommer i stedet bare med stygge bemerkninger til meg og lukker døra. Han nekter å snakke om noe som helst og innbiller seg vel at jeg kommer til å ombestemme meg (-slik som kompisens dame som har sagt tusen ganger at hun vil flytte..).

Hans første taktikk var å gråte og love bot og bedring, noe jeg ikke falt for. Det neste var å forsøke og skape dårlig samvittighet og skyldfølelse hos meg, noe som heller ikke gikk.

Jeg er så lei dette spillet. Jeg vil ut av forholdet, og er utålmodig etter å starte med "blanke ark", men aner ikke hva jeg skal gjøre når han overhodet ikke er interessert i å diskutere hverken samvær, salg av bolig osv.

Jeg har bestilt time på fvk men jeg aner ikke om han kommer til å dukke opp når vi nå en gang får time. :-/

Andre som har hatt lignende problemstilling? Tips? Råd?

P.s Mannen er veldig sur og ungene merker den dårlige stemningen, det er viktigste grunnen til at jeg vil ut av dette forholdet fort. Mannen er en hyggelig og oppegåendes mann ovenfor alle andre, men en sur egotripp her hjemme.

Anonymous poster hash: c66a0...ee5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har du mulighet til å pakke tingene dine og barnas og flytte?

ikke vert i helt samme situasjon, men min taktisk var enkelt og greit gjøre alvor av det jeg hadde sagt.

Anonymous poster hash: e078e...66f
Skrevet

Han må vel møte til mekling angående samvær med barna i hvert fall.

Hvis dere eier hus sammen så ville jeg skaffet advokat som kan ta saken siden han nekter å diskutere saken.

Jeg ville informert ham om at du har bestilt time til fvk.

Har du mulighet til å sitte med huset og kjøpe ham ut? Hvis ikke ville jeg flyttet ut så fort som mulig og begjært huset solgt slik at dere kan dele ev. overskudd av salget. Da må han enten kjøpe deg ut, eller så må huset selges.

Men siden han har slått seg helt vrang så ville jeg hatt en advokat i ryggen.

Anonymous poster hash: 52f36...d9e
Skrevet

Jeg har mulighet til å kjøpe han ut (-siden mesteparten av egenkapitalen er min), men jeg tipper han vil nekte meg å kjøpe boligen for å lage mest mulig problemer for meg. Jeg har ikke råd til å betjene både huslån og husleie, pga boligmangel= syke leiepriser. :-(

Jeg holder utkikk etter boliger en helt annen plass, men da må jeg og barna skifte jobb/barnehage/skole. Greit for meg, men trist for barna å skulle flytte fra vennene. Samvær blir minimalt da også pga avstand. Men jeg vurderer det som sagt. (Jeg har en veldig god venninne der.)

Familien min er temmelig uttynnet, så det er ikke så mye hjelp der :-(

Han er informert om at timen hos fvk er bestilt, men jeg kan ikke tvinge han dit fysisk.

Forhører meg ang advokat imorgen.

Bør jeg kontakte megler eller takstmann for å få en ca pris på boligen? (Hva koster det evt? Og gjør de det selv om jeg kan ende opp med å kjøpe boligen 100% selv?)

Takk til dere som tar dere tid til å svare! :-)

Skrevet

Jeg har mulighet til å kjøpe han ut (-siden mesteparten av egenkapitalen er min), men jeg tipper han vil nekte meg å kjøpe boligen for å lage mest mulig problemer for meg. Jeg har ikke råd til å betjene både huslån og husleie, pga boligmangel= syke leiepriser. :-(

Jeg holder utkikk etter boliger en helt annen plass, men da må jeg og barna skifte jobb/barnehage/skole. Greit for meg, men trist for barna å skulle flytte fra vennene. Samvær blir minimalt da også pga avstand. Men jeg vurderer det som sagt. (Jeg har en veldig god venninne der.)

Familien min er temmelig uttynnet, så det er ikke så mye hjelp der :-(

Han er informert om at timen hos fvk er bestilt, men jeg kan ikke tvinge han dit fysisk.

Forhører meg ang advokat imorgen.

Bør jeg kontakte megler eller takstmann for å få en ca pris på boligen? (Hva koster det evt? Og gjør de det selv om jeg kan ende opp med å kjøpe boligen 100% selv?)

Takk til dere som tar dere tid til å svare! :-)

Uff, fælt når han sabotterer alt slik.

Siden det meste av egenkapitalen er din, vil det si at han ikke vil ha mulighet til å overta huset alene?

I så fall vær litt tøff i trynet. Si at du ønsker å kjøpe huset. Men hvis han ikke aksepterer det så er det greit for deg, men da må han være forberedt på at det blir xxx.xxx antall kroner i utgifter til megler osv., noe som betyr at han kommer til å sitte igjen med en da mindre egenkapital.

Skal du si dette så bør du ha hentet inn tall fra megler slik at tallet du presenterer er reelt.

Når han ser i kroner og øre hva det vil koste ham å være vanskelig, da kan det hende han besinner seg og lar deg kjøpe huset. Er han så vanskelig at han heller vil tape disse pengene enn å la deg og barna få fortsette å bo i huset, da ville jeg begynt å se meg om etter nytt sted å bo. Er det en god løsning å flytte for dere, så gjør det.

Jeg vet ikke hvordan det er med separasjonspapirer, men sjekk også når du bør levere inn disse. Du må vel også ha en meklingskontrakt (eller hva det heter) fra fvk.

Hvis han sabotterer alt, altså nekter å flytte, nekter deg å ta over huset osv. Da tror jeg advokat bør råde deg hvordan du best skal gå frem.

Håper det ordner seg på beste måte - lykke til!

Ps - jeg vet ikke om det er megler eller takstmann som er best for å få ca pris på boligen, men det vet sikkert andre her inne. Men det koster ikke noe å ringe dem og spørre :)

Anonymous poster hash: 52f36...d9e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...