Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #1 Skrevet 10. august 2014 Finnes det noen andre enn meg som har det? Finner ekstremt lite info på nettet. Jeg har oppvokst med en gal alternativ mor som mente medisiner fra legen var farlig. Jeg fikk aldri medisin da jeg var syk. Bare naturmedisin. Dessverre har skiten jeg fikk prentet inn i hodet blitt værende i voksen alder - og blitt verre. Det gjelder kuk meg selv. Ikke barna mine (unner ikke dem en like jævlig oppvekst, jeg får heller en gang for mye til lege enn en for lite). Jeg studerer bivirkninger og tror at jeg kan dø av all mediskn. Enten av allergisjokk eller hjertestans eller andre grusomme ting. Jeg kan til nød ta en paracet. Men fram til og med få angst for det. Har snakket med en psykolog om problemet. Hjalp lite.. Problemet er at jeg nå skal gjennom en behandling med medisiner og har lest litt for mye om grusomme bivirkninger. Jeg er livredd. Finnes det noen som har noen opplevelser lik min? Anonymous poster hash: ef3e1...14c
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #2 Skrevet 10. august 2014 Finnes det noen andre enn meg som har det? Finner ekstremt lite info på nettet. Jeg har oppvokst med en gal alternativ mor som mente medisiner fra legen var farlig. Jeg fikk aldri medisin da jeg var syk. Bare naturmedisin. Dessverre har skiten jeg fikk prentet inn i hodet blitt værende i voksen alder - og blitt verre. Det gjelder kuk meg selv. Ikke barna mine (unner ikke dem en like jævlig oppvekst, jeg får heller en gang for mye til lege enn en for lite). Jeg studerer bivirkninger og tror at jeg kan dø av all mediskn. Enten av allergisjokk eller hjertestans eller andre grusomme ting. Jeg kan til nød ta en paracet. Men fram til og med få angst for det. Har snakket med en psykolog om problemet. Hjalp lite.. Problemet er at jeg nå skal gjennom en behandling med medisiner og har lest litt for mye om grusomme bivirkninger. Jeg er livredd. Finnes det noen som har noen opplevelser lik min?Anonymous poster hash: ef3e1...14c Kuk deg selv,hehe Men ja, jeg liker heller ikke å ta medisiner, da skal jeg virkelig ha vondt! Måtte gjennom litt av hvert for ikke så lenge siden da vi mistet i MA! Masse piller for medisinsk abort, følte jeg tok overdose, men jeg måtte jo bare stole på at det gikk bra! Da aborten var mislykket så måtte jeg i narkose og angsten grep virkelig tak, for da fikk jo jeg sterke smertestillende intravenøst! Men det gikk jo bra! Fælt at du har fått denne angsten pga din mors dumskap! Alle medisiner skal tas med sunn fornuft og vi skal være glade for at vi har dem! Det vil nok gå helt fint med deg når du skal igjennom medisiner nå, du vet jo selv at du har angst for dette, og det vil nok gå helt fint skal du se! Anonymous poster hash: f2036...cf2
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #3 Skrevet 10. august 2014 Regel nr 1 - slutt å lese om alle bivirkningene!!!!!! Jeg har ikke angst mot medisiner, men jeg tar ikke noe jeg ikke absolutt MÅ ta. Vet litt for mye om bivirkninger og har en kropp som ofte reagerer unormalt på medisiner. Heldigvis har jeg en lege som først velger naturlige løsninger fremfor syntetiske løsninger der dette er forsvarlig Tidligere i år måtte jeg ta en medisinkur pga noe helt spesielt, og da valgte jeg å lese minst mulig, fordi jeg visste det kunne være en del bivirkninger med det. Jeg skal om en måned inn på en undersøkelse på sykehuset som jeg må ta, der blir det bl.a. kontrast, og der også velger jeg å ikke lese noe på forhånd. Hvis du hele tiden leser deg opp på bivirkninger så forer du angsten din. Dvs. det første du må gjøre er å slutte å fore angsten din. Dvs. du må slutte å lese om bivirkninger!!! Den behandlingen du skal gjennom nå - ta det som mental trening og begynn i dag! Forestill deg at du tar medisinen og at du ser at det gjør godt i og for kroppen din. Se at kroppen din blir reparert når den får medisinen. Se for deg at ryddeceller bruker medisinen som kost og brett og koster ut det som ikke fungerer i kroppen din. Og se hele tiden for deg at du er avslappet og rolig, smiler og har det godt mens ryddejobben gjøres. Jobb med disse tankene daglig frem til du begynner med medisinen, og fortsett mens du tar medisinen også. Ei jeg kjenner hadde sterk angst mot en medisin-behandling hun måtte ta over tid. Hun brukte denne teknikken før hun begynte og i hele prosessen, og kom seg gjennom uten problemer! Du kan snu dette Anonymous poster hash: 4ecc1...f4c
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #4 Skrevet 10. august 2014 Jeg har også store problemer med legemidler. Har hatt noen allergiske reaksjoner mot noen, så det sitter veldig langt inne å prøve noe nytt. Anonymous poster hash: c2d3f...ae1
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #5 Skrevet 10. august 2014 tusen takk for svar. Jeg skal også gjennom medisinsk abort for MA. hadde håper det skulle komme ut av seg selv, men det gjør det ikke.. må få mifegyne og cytotec og har lest på alt som kans skje. jeg er en godt voksen dame og er redd for å dø fra barna mine. tør ikke ta utskraping, er så redd for å reagere på legemidler rett i årene. Vurderer lokalbedøvelse, men hørt det er smertefullt. Jeg skal prøve å tenke positivt. Må begynne på mifegyne-behandlingen i morgen. Er SÅ REDD. Jeg vil bare ikke dø. Men det gjør jeg jo selvsagt ikke.... :-( Anonymous poster hash: ef3e1...14c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå