Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #1 Skrevet 10. august 2014 Blir ekstra paranoid når jeg er gravid... Men jeg laget kjøttsuppe/sodd til middag på fredag. Nå har gryta stått i kald kjeller (vil gjette på rundt 15 grader) til i dag, går det bra om jeg koker den opp og spiser den nå? Ville ikke tenkt over det ellers dersom det smaker godt, men nå er jeg gravid og redd for å skade den lille i magen. Anonymous poster hash: 59d5d...b5b
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #2 Skrevet 10. august 2014 Nei, det bør du ikke gjøre. Hadde den stått i kjøleskap på 2-3 grader ville jeg ikke vært betenkt, men 15 grader er varmt nok til at bakteriene kan formere seg i rekordfart. Det kan formeres opp store mengder bakterier som skiller ut giftasoffer som ikke forsvinner ved oppvarming. Selv om bakterien i seg selv er døde kan giften være dødlig (selv om den oftest bare gir mageproblemer). Dette problemet er vanligst ved oppbevaring av ris eller pasta, men kan oppstå i ting som supper, gryteretter pizza ol også. Anonymous poster hash: 7ad21...2ab
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #3 Skrevet 10. august 2014 Ok takk! Da kaster jeg ut resten. Ble litt betenkt, så barna fikk ostesmørbrød til middag, og så lurte jeg på om jeg skulle smake på den selv, men følte at det ble litt feil å bruke gravidmagen som prøvekanin. Da blir det ostesmørbrød på meg også! Det var en stor gryte, så jeg fikk ikke plass i kjøleskapet, dessuten skulle den ikke stå så lenge kaldt før vi skulle ta resten, men så har det skjedd ting i helga som gjorde at middagen har blitt utsatt. Anonymous poster hash: 59d5d...b5b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå