Gå til innhold

Ville dere blitt triste hvis....


Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigerfamilien din "hele tiden" snakket om hvor viktig det var at fremtidige svigerdøtre var kristne?

 

Altså, hele den familien er veldig kristne og veldig aktive i en (litt sær, streng) menighet. Min mann er den eneste som har meldt seg ut og ikke har de verdiene lengre, og jeg er IKKE kristen. Min manns to brødre snakker hele tiden om at de kun skal ha kone om hun er kristen. Det er veldig viktig for dem. Spiller ingen rolle om hun er verdens beste om hun ikke er kristen. Svigerfar og svigermor snakker også om at de vil ha kristne svigerdøtre, og særlig svigermor blir veldig brydd/flau/sur de gangene det kommer på banen av en eller annen grunn at jeg ikke er kristen. 

 

Ville dere blitt lei dere over dette?



Anonymous poster hash: 0b3fd...ca0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Niks, det er fakta fra deres side! Jeg hadde ikke brydd meg hvis kjærligheten er sterk nok!

 

Anonymous poster hash: b76a0...e24

Skrevet

Jeg ville blitt fornærmet og lei meg de første 10gangene, så hadde jeg blitt møkklei og sluttet å høre på de...

 

 

 



Anonymous poster hash: 4e7b9...ef3
Gjest Pusikatt
Skrevet

Nei, tror ikke det. Drittlei av kommentarene og holdningene deres ville jeg nok blitt.

Vanskelig å vite når man ikke er i den situasjonen, egentlig...

Skrevet

Ja.



Anonymous poster hash: 3d000...5ce
Skrevet

 

Jeg ville blitt fornærmet og lei meg de første 10gangene, så hadde jeg blitt møkklei og sluttet å høre på de...

 

 

 

 

Anonymous poster hash: 4e7b9...ef3

 

Litt det jeg gjør også nå :P 

 

Bare litt usikker på om det er greit å si slik/ oppføre seg sånn av dem eller ikke....

 

HI

 

Anonymous poster hash: 0b3fd...ca0

Skrevet

Hadde vendt det døve øret til. Dette er ikke mennesker det går an å diskutere fornuft med. Et fornuftig ikke-kristent menneske hadde nok heller aldri gått inn i et forhold med disse to karene heller.

 

Anonymous poster hash: e5483...d51

Skrevet

Nei. Det er nå tydligvis viktig for dem da. Men that`s life. Er ikke han du er sammen med noe særlig kristen, så kan de ikke forvente at du er det heller. Det får være deres sak om de blir så skuffa over det... 



Anonymous poster hash: 9662e...c29
Skrevet

Nei, mer irritert, og jeg hadde nok ikke klart å avholde meg for å komme med en kommentar i denne duren:

 

"Når jeg en gang i tiden skal bli svigermor, vil det viktigste for meg være at vedkommende er snill, fordomsfri, inkluderende og har evne til å se det gode i andre mennesker uansett hvilket livssyn de måtte ha! Jeg håper i hvert fall ikke at vedkommende er så blind på sin egen tro at de ikke kan se det verdifulle i andre medmennekser."



Anonymous poster hash: f3df0...720
Skrevet

Det hadde jo vært kjipt, selvfølgelig. Veldig viktig å ha mannens støtte 100 %, da. Tror ikke jeg hadde orket å forholde meg noe særlig til svigerfamilien i det hele tatt, dessverre.

Skrevet

Jeg har har kristne foreldre. Jeg og søsteren min er også kristne. Dette var som dine svigers veldig viktig for mine foreldre at vi fant oss kristne menn. Helt til søsteren giftet seg med en kristen men som ikke hadde noen andre gode kvaliteter.

 

Vi har i dag giftet oss med ikke-kristne, men som tilfeldigvis er ordentlige mannfolk som setter familien sin høyt. Mine foreldre ser i dag at dette er viktigere enn livssyn.

 

Anonymous poster hash: 3d011...ba8

Skrevet

Det hadde jo vært kjipt, selvfølgelig. Veldig viktig å ha mannens støtte 100 %, da. Tror ikke jeg hadde orket å forholde meg noe særlig til svigerfamilien i det hele tatt, dessverre.

Vi er ikke så mye sammen med dem heller.... :/ Pga alle disse kristen-greiene dems. De har jo nesten ikke barna våre heller på trass fordi de ikke får ta dem med i menigheten. Så vi er sjelden med dem. Blir vel kanskje 2-3 korte besøk i året. Ett av de var i går, og da kom det opp igjen (det med kristne svigerdøtre).

 

HI

 

 

Anonymous poster hash: 0b3fd...ca0

Skrevet

Jeg har har kristne foreldre. Jeg og søsteren min er også kristne. Dette var som dine svigers veldig viktig for mine foreldre at vi fant oss kristne menn. Helt til søsteren giftet seg med en kristen men som ikke hadde noen andre gode kvaliteter.

 

Vi har i dag giftet oss med ikke-kristne, men som tilfeldigvis er ordentlige mannfolk som setter familien sin høyt. Mine foreldre ser i dag at dette er viktigere enn livssyn.

 

Anonymous poster hash: 3d011...ba8

Så flott å høre :) Ja, jeg synes også det burde vært slik. Så bra at du har så greie og oppegående foreldre! Skulle ønske mannen også hadde det... :P

 

 

 

Anonymous poster hash: 0b3fd...ca0

Skrevet (endret)

Hadde sagt frå om at eg ikkje er interessert i å leike familie med nokon som ikkje respekterar meg og mitt livssyn. Dei kan vere så kristne dei vil, men å legge seg bort i kva andre trur på bør dei halde opp med.

 

Om dette fekk stoppa munnen på dei kunne eg fortsatt eit distansert forhold. Men veldig mange åtvaringar hadde eg ikkje gitt før eg slutta å besøke og invitere.

Endret av ★
Skrevet

Ja, jeg hadde blitt lei meg -og forbannet til slutt. Typisk dømmende kristne?

Skrevet

 

 

Det hadde jo vært kjipt, selvfølgelig. Veldig viktig å ha mannens støtte 100 %, da. Tror ikke jeg hadde orket å forholde meg noe særlig til svigerfamilien i det hele tatt, dessverre.

Vi er ikke så mye sammen med dem heller.... :/ Pga alle disse kristen-greiene dems. De har jo nesten ikke barna våre heller på trass fordi de ikke får ta dem med i menigheten. Så vi er sjelden med dem. Blir vel kanskje 2-3 korte besøk i året. Ett av de var i går, og da kom det opp igjen (det med kristne svigerdøtre).

 

HI

 

 

Anonymous poster hash: 0b3fd...ca0

Men, det er bare så jævlig frekt å fortsette å snakke om det! Jeg hadde ikke greid å holde meg, hadde smelt tilbake noe i retning av det som ble foreslått lenger opp - "Det var i utgangspunktet viktig for meg å finne en mann med foreldre som er oppegående nok til ikke å tro på eventyrfigurer, men man må dessverre bare gjøre det beste ut av de svigerforeldrene man får. Mer kaffe?"

Skrevet

Sikkert. Men det opplever veldig mange andre også, bare på andre områder, at svigerdatteren ikke er god nok.

Alle vil vel sine barn det beste, og det å være kristen er jo det beste som er :) god moral og etikk, i motsetning til ateismen som benekter at mennesker i det heletatt (egentlig) eksisterer.. Det er usunt! Og farlig tenkemåte..

Kanskje de er redde for at du er en gal person? Som mangler moral? Ateisme har ingen holdepunkter, og ergo eksisiterer ikke mora :(

 

Anonymous poster hash: 19321...307

Skrevet

De har gitt uttrykk for sine ønsker for sønnene. Det burde holde. Man sitter ikke åpenlyst å kritiserer svigerdøtre rett opp i fleisen på de, uansett hva det gjelder. Det hadde ikke vært greit om det gjaldt vekt eller utseende, og det er ikke greit når det gjelder personlig tro. Så lenge du behandler sønnen deres bra så har de ingenting med å komme med sånne kommentarer! 

 

Jeg hadde blitt såret og forbannet, på bakgrunn av at de dømmer meg for noe som overhodet ikke affekterer den jeg er og det faktum at jeg er et godt menneske. 

Det går an å smile sursøtt og si at "selv om Jesus var et godt menneske som var tolerant overfor alle, så er dette tydeligvis ikke gjengs for alle kristne". Eller "jeg leste noen fine ting i Bibelen. Blant annet uttrykket la den som er uten synd kunne kaste den første stenen, og at bare Jesus har myndighet til å dømme noen. Det ser ut som om det har gått endel kristne hus forbi..." Eller noe i den dur. Små stikk i ballongen. Det fordrer ikke til et godt vennskap med svigers, men den sjansen har de nok allerede forspilt ved å være som de er. Så da kan du jo få blåse ut litt du også, om enn ikke like tydelig opp i ansiktet. 

 

Stol på at du og mannen din har det bra, det er tross alt dere som skal leve sammen. Svigers, som du sier selv, ser dere 2-3 ganger i året, og at de da ikke klarer å skjule sin misnøye over at du ikke deler deres religion viser kun noe om deres karakter, ikke din! 



Anonymous poster hash: 538c9...103
Skrevet

 

Nei, mer irritert, og jeg hadde nok ikke klart å avholde meg for å komme med en kommentar i denne duren:

 

"Når jeg en gang i tiden skal bli svigermor, vil det viktigste for meg være at vedkommende er snill, fordomsfri, inkluderende og har evne til å se det gode i andre mennesker uansett hvilket livssyn de måtte ha! Jeg håper i hvert fall ikke at vedkommende er så blind på sin egen tro at de ikke kan se det verdifulle i andre medmennekser."

 

Anonymous poster hash: f3df0...720

Fantastisk svar. Pugg dette HI og si det neste gang hun begynner!!
Skrevet

Jeg hadde nok blitt litt snurt over å få vite at jeg ikke holdt mål, og man kan ikke tvinge seg selv til å være kristen, så det er ikke så lett for deg å gjøre noe med det. Ellers skal du ikke bry deg med det så lenge mannen din ikke er kristen og ikke har samme meninger som dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...