Gå til innhold

Noen som er GBP opperert her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller noen som har erfaring med det?

Hva er din erfaring?

Anonymous poster hash: 0d754...18a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er. Har ikke angret et sekund. Har endelig fått et normalt forhold til mat.

Anonymous poster hash: 6b874...4a6

Skrevet

Finnes sikkert tusen tråder om akkurat dette emnet hvis du googler det!

Anonymous poster hash: 14145...593

Skrevet

Er det lenge siden du ble operert?

Hvor store mengder spiser du?

Feks, hvor mye spiser du til lunch?

Greier du 2 eller 4 biter grandiosa feks?

Spiser du nøyaktig mengde, eller spiser du til du blir mett?

Skrevet

Jeg er. Har ikke angret et sekund. Har endelig fått et normalt forhold til mat.Anonymous poster hash: 6b874...4a6

Er det lenge siden du ble operert?Hvor store mengder spiser du?Feks, hvor mye spiser du til lunch?Greier du 2 eller 4 biter grandiosa feks?Spiser du nøyaktig mengde, eller spiser du til du blir mett? Anonymous poster hash: 0d754...18a
Hehehe, er det din største bekymring ift mat, Grandiosa faktisk!!!!

Kanskje du skal heller fokusere på et sunt kosthold og litt trim, la grandisen ligge,så blir det fart på sakene ;)

Skrevet

Er det lenge siden du ble operert?

Hvor store mengder spiser du?

Feks, hvor mye spiser du til lunch?

Greier du 2 eller 4 biter grandiosa feks?

Spiser du nøyaktig mengde, eller spiser du til du blir mett?

Operert for 1 år siden. Har gått ned 40 kg.

Lunsj: 1 skive eller 1-2 knekkebrød

Middag: spiser kjøtt og grønnsaker og Peter/ris/pasta hvis jeg får plass. Har vært på ferie i to uker nå og bestiller vanlig mat ute, spiser litt mindre enn halv porsjon, da må jeg stoppe for jeg er mett. Klarer aldri dessert.

Spiser 1-2 grandiosa stykker. Jeg spiser til jeg er mett og vet når jeg må stoppe av erfaring. spiser jeg for mye får jeg dumping (kvalm og dårlig) spiser jeg mat med mye fett eller sukker blir jeg sjuk.

Skrevet

Jeg er. Har ikke angret et sekund. Har endelig fått et normalt forhold til mat.Anonymous poster hash: 6b874...4a6

Er det lenge siden du ble operert?Hvor store mengder spiser du?Feks, hvor mye spiser du til lunch?Greier du 2 eller 4 biter grandiosa feks?Spiser du nøyaktig mengde, eller spiser du til du blir mett? Anonymous poster hash: 0d754...18a
Hehehe, er det din største bekymring ift mat, Grandiosa faktisk!!!!

Kanskje du skal heller fokusere på et sunt kosthold og litt trim, la grandisen ligge,så blir det fart på sakene ;)

Nei nei, grandiosa var bare ett eksempel på mat som det er vanskelig å måle i DL.

For jeg leste ett sted at man aldrig  mer skulle spise mer enn 2.5 dl mat pr måltid.

Ikke all mat som er lett å måle i dl.  :P

Skrevet

Jeg ble operert for 6 år siden og gikk ned 50 kg.

Har ikke angret et sekund. Har nå et normalt forhold til mat, spiser vanlig sunn mat og får ikke dårlig samvittighet ovet å skeie ut innimellom. Jeg vet hva jeg tåler og ikke ( tåler f.eks. sukker bedre enn karbohydrater fra hvetemel) og jeg vet når jeg skal stoppe for å ikke bli dårlig. Jeg kan spise en halv brødskive og være mett eller jeg kan spise to skiver før jeg blir mett, det varierer. Grunnen til at jeg opererte meg var at jeg ikke ville måtte leve med kaloritelling og et anstrengt forhold til mat, og det har jeg oppnådd. Kommer ikke på at jeg et operert som oftest :)

Har forresten fått to barn etter operasjonen og, normale svangerskap, friske barn og vekta er den samme som før :)

Anonymous poster hash: e5833...628

Skrevet

Har ikke angret et sekund. Har nå et normalt forhold til mat, spiser vanlig sunn mat og får ikke dårlig samvittighet ovet å skeie ut innimellom. Jeg vet hva jeg tåler og ikke ( tåler f.eks. sukker bedre enn karbohydrater fra hvetemel) og jeg vet når jeg skal stoppe for å ikke bli dårlig. Jeg kan spise en halv brødskive og være mett eller jeg kan spise to skiver før jeg blir mett, det varierer. Grunnen til at jeg opererte meg var at jeg ikke ville måtte leve med kaloritelling og et anstrengt forhold til mat, og det har jeg oppnådd. Kommer ikke på at jeg et operert som oftest :)

Har forresten fått to barn etter operasjonen og, normale svangerskap, friske barn og vekta er den samme som før :)

woow...suksesshistorie :) Takk for at du deler!!

Skrevet

Signerer, bortsett fra mengde, kan aldri spise to skiver, max er en. Men kan dumpe av en halv og neste dag går en hel helt greit. Max mat mengde er alltid (for meg) ett knekkebrød, ett eple, en yoghurt (god morgen blir for mye), ett pizzastykke, en banan osv. Samme til middag, men vanskeligere å måle. men feks en fiskekake og 5-6 pastaskruer, eller to ss fiskegrateng uten tilbehør. Drikke kan jeg få i meg mye mer av. Angrer ikke, hadde gjort det igjen i morgen den dag. 

Anonymous poster hash: 07fc1...e5c

Skrevet

Signerer, bortsett fra mengde, kan aldri spise to skiver, max er en. Men kan dumpe av en halv og neste dag går en hel helt greit. Max mat mengde er alltid (for meg) ett knekkebrød, ett eple, en yoghurt (god morgen blir for mye), ett pizzastykke, en banan osv. Samme til middag, men vanskeligere å måle. men feks en fiskekake og 5-6 pastaskruer, eller to ss fiskegrateng uten tilbehør. Drikke kan jeg få i meg mye mer av. Angrer ikke, hadde gjort det igjen i morgen den dag. 

Anonymous poster hash: 07fc1...e5c

HVor lenge siden du ble operert?

2 ss fiskegrateng uten tilbehør er jo ikke mer enn 1 dl......

1 fiskekake og 5 psataskruer er heller ikke mer enn 1 dl.

Det var skrekkelig lite.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...