Gå til innhold

Sorry svigers, men du har ikke alltid rett!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lei av deg og dine meninger og uttalelser nå. Takk til deg. Nemlig! Godt å få det sagt. Det er en grunn til at jeg ikke besøker dere, kommer på hytta deres, eller tar kontakt forøvrig. Annet enn når jeg MÅ - for syns skyld.

Standard uttrykk: jeg ville ikke si noe, men jeg er så glad det ble slik og sånn fordi.... Vel, det ble ikke slik og sånn av de grunner du ramser opp, det ble fordi vi ikke hadde annet valg. Lei av deg, av forskjellsbehandling, feilinformasjon og intrigeskaping og toing av sine hender når det oppstår uenighet. Da vil man ikke blande seg borti. Neeeeeeeidaa, jada, joda, nehei, sier du det, sånn ja.

Ps! Slutt å forskjellsbehandle etterkommerne - de legger merke til det. Det er ikke gøy å prøve å bortforklare dine 1000 meldinger og telefoner til de andre og den manglende interessen for dine tre barnebarn her. Og nei! Det er ikke min skyld at det er slik. Sitat deg: De har Petras (min) familie som kan ta seg av dem. Joda, det har de, men du er nå bestemora du også. Det er fortsatt sårt å tenke på body og joggebukse til 100kr i fødselsgaver til våre barn, og vippestoler og ullpledd, blomster og jeg vet ikke hva til 1000 kr til de andre barnebarna. Jeg har prøvd, jeg likte deg godt. Men det var før jeg virkelig så all forskjellsbehandlingen. Nå er jeg bare lei. Lei deg!

Anonymous poster hash: 26123...e60

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle sende til svigers men havna ved en feiltakelse her?

Ok..

Anonymous poster hash: 8a514...5b4

Skrevet

Tror det er lettere om du sender henne et brev.

Anonymous poster hash: 4d540...d9b

Skrevet

Skjønte ikke så mye her hi, annet enn at du ikke liker svigers ;)

Anonymous poster hash: ad6a6...475

Skrevet

Ærlig talt.... glad jeg ikke er svigermoren din. For et kravstort og barnslig menneske..... 

Anonymous poster hash: b4b9a...ec5
Skrevet

1: "Svigers" er flertall og kan ikke være synonymt med svigermor.

2: Send melding til riktig adresat.

Anonymous poster hash: eed48...ce7
Skrevet

Haha, kravstor og barnslig, nei jeg er ikke det :-p har fått nok av kommentarer på alt som er galt med hjemmet vårt. Nei, vi har "bare" gulvbelegg, nei, vi har ikke flislagt bad. Eller toppmoderne kjøkken og vaskerom. Men det er vårt hjem og vi liker oss her. Det er ikke kult å bli rakket ned på av henne. Hun har flere ganger sagt så mye ufint om meg at jeg har grått mine tårer-alene. Mannen min ser også problemet. Jeg har alltid sagt at han kan dra på hytta alene eller med ungene. Men han vil heller ikke. Ei av døtrene har også fått nok av moren deres, så det er nok ikke meg det er mest galt med.

Har ikke tenkt å si det til henne nei, det passer meg å holde avstand. Men sårede barn pga bestemors merkelig oppførsel er ikke alltid lett å håndtere!

Gir ikke mening for dere, men uansett godt å si det til noen, uten at jeg skaper konflikter innad i familien. Det ønsker jeg ikke.

Anonymous poster hash: 26123...e60

Skrevet

Flytt langt bort, helst til utlandet. Det gjorde vi og du klarer sikkert å se henne og holde maska 1-2 ganger i året :-)

Anonymous poster hash: a0edd...812

Skrevet

AMEN :-)

Kopierer brevet ditt til mine svigerforeldre :)

Anonymous poster hash: 74b4f...ff6

Skrevet

Er det ikke like greit å ta det opp med henne siden det er barna dine det går utover??

Du klarer å håndtere dette med å holde avstand, mem barna dine merker nok din frustrasjon, og de klarer jo ikke å løse dette sånn som du?

Anonymous poster hash: 0efed...1c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...