Gå til innhold

Hvordan var renselsen din?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge blødde du friskt? evt vekslende mellom friskt og lysebrunt? Hvirdan luktet det?

3 uker siden fødselen her og jeg blør fortsatt litt friskt + en del gulaktig/lysebrunt slim - synes det lukter rart....men det er kanskje vanlig? Regner ikke med at det skal lukte nystekte boller akkurat, men lurer på hva som er vanlig :-)

Anonymous poster hash: 2c916...fa2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blødde kraftig i 1,5 mnd :) måtte ha blodoverføring :(

Det skal lukte blod, men ikke råttent! Lukter det veldig ekkelt, er det mest sannsynlig betennelse, da må du få antibiotika. Og dra til legen for å måle crp.

Men 3 uker er i hvertfall ikke lenge :)

Anonymous poster hash: f91ce...5c0

Skrevet

takk for svar!

Blodet luktet først typisk mensblid/jern, det som kommer nå (litt blod og mest slim) lukter mer..hmm..hva skal jeg si, rart og litt stramt. Lukter ikke "av" meg, men lukter av bindet og toalettpapiret. Ikke fryktelig sterkt, men en rar småguffen lukt :-/

Skrevet

takk for svar!

Blodet luktet først typisk mensblid/jern, det som kommer nå (litt blod og mest slim) lukter mer..hmm..hva skal jeg si, rart og litt stramt. Lukter ikke "av" meg, men lukter av bindet og toalettpapiret. Ikke fryktelig sterkt, men en rar småguffen lukt :-/

Da jeg hadde betennelse, var det i allefall en grusom lukt! Sånn veldig råttent, luktet i hele rommet dersom man skiftet bind.

Anonymous poster hash: f91ce...5c0

Skrevet

Det lukter litt rart av renselsen, det er jo sårvæske, blod og gørr fra et kjøttsår (etter morkaken) inne i livmoren...

Det skal ikke lukte skikkelig råttent og vondt, men det lukter ikke godt selv om det ikke er noe galt heller, det er litt lukt på ufarlig og normal renselse også.

Min renselse varte i 8 uker, blødde friskt igjen 3-4 uker etter fødselen men har forstått at det er normalt for da detter gjerne den første skorpen av såret inni der. Etter det avtok det gradvis og ble mer og mer som misfarget utflod.

Anonymous poster hash: 8f993...c5c
Skrevet

Det blir jo gjerne å lukte litt når mengden blir mindre og det blir liggende i bindet. Når blodet blir brunlig har det begynt å levre seg, det blander seg med utflod, og da vil det ofte lukte litt mer også uten at det er farlig. 

Dersom du får smerter, det lukter råttent, du får feber eller lignende, så ringer du legen. Da kan det være en betennelse, eller det kan være rester som ikke har kommet ut. 

Anonymous poster hash: 0a3bf...18b
Skrevet

Det blør lyst friskt blandet i slim + en del beige/lysebrunt slim. Det lukter av bindet og toalettpapiret om jeg lukter på det, men det er ikke sånn at hele rommet stinker. Vil det da mest sannsynlig si at det er normalt?

-hi

Skrevet

Det blør lyst friskt blandet i slim + en del beige/lysebrunt slim. Det lukter av bindet og toalettpapiret om jeg lukter på det, men det er ikke sånn at hele rommet stinker. Vil det da mest sannsynlig si at det er normalt?

-hi

Høres helt normalt ut :)

Anonymous poster hash: 55c00...804

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...