Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #1 Skrevet 10. august 2014 Har forstått det som jeg har krav på et år ulønnet permisjon om jeg ønsker det, men har jeg lov å jobbe andre steder det året? Anonymous poster hash: 61e5c...972
Hjertefru Skrevet 10. august 2014 #2 Skrevet 10. august 2014 Ja, det vil jeg tro. Så lenge det er permisjon uten lønn så .
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #3 Skrevet 10. august 2014 Det er opp til arbeidsgiver å bestemme. Formålet med ulønnet permisjon er omsorg for eget barn. Mange arbeidsgivere sier nei til både å studere og å jobbe andre steder. Du må nesten sjekke personalhåndboka på din arbeidsplass og snakke med leder. Anonymous poster hash: 86c69...68c
mamman til to gutter Skrevet 10. august 2014 #4 Skrevet 10. august 2014 Du har krav på et år ulønnet permisjon for å være hjemme med barn, men du kan i utgangspunktet ikke jobbe andre stedet uten godkjenning fra arbeidsgiver. Har du normalt en jobb på dagtid uten mulighet for kveld/nattjobbing og du får en nattstilling i permisjonen, bør ikke det være noe problem, men det skal godkjennes.
Hjertefru Skrevet 10. august 2014 #5 Skrevet 10. august 2014 Du har krav på et år ulønnet permisjon for å være hjemme med barn, men du kan i utgangspunktet ikke jobbe andre stedet uten godkjenning fra arbeidsgiver. Har du normalt en jobb på dagtid uten mulighet for kveld/nattjobbing og du får en nattstilling i permisjonen, bør ikke det være noe problem, men det skal godkjennes.Sikker på dette? Selv har jeg nå 50% ulønnet perm. Enig i at denne i utgangspunktet er for å ta vare på barn, det skrev jeg i søknaden også, men om noen tilbyr meg en deltids kveldsjobb forstår jeg ikke at det må avklares ned sjefen. Det er jo mange som benytter permisjonstida til å prøve noe nytt?Ikke hi altså.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #6 Skrevet 10. august 2014 Du har krav på et år ulønnet permisjon for å være hjemme med barn, men du kan i utgangspunktet ikke jobbe andre stedet uten godkjenning fra arbeidsgiver. Har du normalt en jobb på dagtid uten mulighet for kveld/nattjobbing og du får en nattstilling i permisjonen, bør ikke det være noe problem, men det skal godkjennes.Sikker på dette? Selv har jeg nå 50% ulønnet perm. Enig i at denne i utgangspunktet er for å ta vare på barn, det skrev jeg i søknaden også, men om noen tilbyr meg en deltids kveldsjobb forstår jeg ikke at det må avklares ned sjefen. Det er jo mange som benytter permisjonstida til å prøve noe nytt?Ikke hi altså. Stemmer som mamma til to gutter skriver... Om man søker om permisjon for å ta seg av barn skal man gjøre nettopp det - ta seg av barn.. Om man vil "prøve noe nytt" som du sier må man enten avklare det med sjefen eller søke en annen type permisjon - og da har man ingen rett på å få dette innvilget, det er helt og fult opp til arbeidsgiver... Anonymous poster hash: 4659d...84f
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #7 Skrevet 10. august 2014 Man har krav på å få permisjon for å ta seg av barn, men man har på ingen måte krav på permisjon for å jobbe et annet sted eller studere! Søker du permisjon for å være hjemme med barn og bruker permisjonen til andre ting regnes dette som avtalebrudd fra din side og er faktisk oppsigelsesgrunn. Det MÅ godkjennes fra hovedarbeidsgiver om du skal jobbe et annet sted! Anonymous poster hash: 460fb...c7a
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #8 Skrevet 10. august 2014 Har en på jobben som fikk ulønnet permisjon et år fordi han ble tilbudt et vikariat i en annen bedrift. Men dette ble jo søkt om og godkjent. Hvis du er i ulønnet perm som feks forlengelse av permisjon etter fødsel, må du søke til jobben på nytt om du får godkjent andre jobber i permisjonen. Anonymous poster hash: dd678...0ca
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #9 Skrevet 10. august 2014 Har en på jobben som fikk ulønnet permisjon et år fordi han ble tilbudt et vikariat i en annen bedrift. Men dette ble jo søkt om og godkjent. Hvis du er i ulønnet perm som feks forlengelse av permisjon etter fødsel, må du søke til jobben på nytt om du får godkjent andre jobber i permisjonen. Anonymous poster hash: dd678...0ca Men kjære min, det blir noe helt annet. Ulønnet perm pga barnepass har man krav på (fram til barnet er to år er det vel?),- altså arbeidsgiver kan ikke si nei. Dersom man da jobber i denne perioden istedet, er det avtalebrudd Man han alltids søke om ulønnet perm til andre formål, men da kan arbeidsgiver gi avslag. Anonymous poster hash: e3e8f...155
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå