Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #1 Skrevet 10. august 2014 Har ei jente som blir 8 år i november. Lurer på om hun er veldig barnslig? Hun liker veldig godt klær med Lego Friends og fant seg en pysj her med prinsesser på og ville absolutt ha blinkesko med noe glitter på. I tillegg trasser, surver og griner hun mye om hun ikke får viljen sin. Jeg syns hun virker barnslig, men vet ikke hvordan andre 7-åringer er. Når det gjelder trassing, surving og grining så får hun absolutt ikke viljen sin. Vi har to andre barn og de oppfører seg ikke slik. Anonymous poster hash: 6e176...24e
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #2 Skrevet 10. august 2014 Har en som er 7, 5 år. Hun liker fremdeles prinsesser og ting med glitter osv så på den delen kjenner jeg meg igjen. Men hun trasser ikke og oppfører seg sånn du beskriver. Sånne ting kan gå litt i perioder og ha litt med personlighet å gjøre og Anonymous poster hash: 3f23c...730
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #3 Skrevet 10. august 2014 Her var prinsesser UT siste året i barnehagen. Men hun lekte litt med det i smug en stund til da. Barnslig trykk på klær var ikke ok etter hun begynte på skolen. Det er svært lite sutring egentlig og merker hun har tatt et steg i riktig retning etter hun begynte på skolen. Anonymous poster hash: 098b9...535
Mandala Skrevet 10. august 2014 #4 Skrevet 10. august 2014 (endret) Min datter bryr seg ikke om det er barnslige trykk på klær, hun elsker å leke med småfigurer uansett om det er prinsesser eller trashpack. Og jeg er utrolig glad for at hun fortsatt er "barnslig", herlighet, hun er jo bare åtte år gammel! Litt sutring og masing innimellom også. Må legge til at hun elsker sånne ordentlige prinsessekjoler, og at barnlig er verdens dummeste ord å bruke for å beskrive barn på en negativ måte. Endret 10. august 2014 av Mandala
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #5 Skrevet 10. august 2014 Herlig med barn som er barn. Har ei her som sluttet og leke seg når hun ble 8, og har kjedet seg siden. Forferdelige trist at barndommen blir så kort. Jul /bursdager ønsker hun seg parfyme, deo . . Trist. Stedatter så jeg kan ikke gjøre så mye med det . Nå er hun 14 og kjeder seg fortsatt. Anonymous poster hash: d0b63...ef1
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #6 Skrevet 10. august 2014 Har ei på 8.5. Hun elsker monste high, barbie, sylvainiens, petshop, pg prinsesser, har enormt med figurer av disse her prinsessene. Leker og leker og leker. Men er trassig, og vrang, og vrien, og av og til har jeg nermest lyst å......ja, huff...... Desverre er MIN jente, blitt selve erkesymbolet på bortskjemt drittunge. Hun er hærlig også altså, og jeg elsker ho, men gud hjelpe meg altså............... (Ja da, jeg vet, det er MIN feil) Anonymous poster hash: 28e11...cd5
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #7 Skrevet 10. august 2014 Min syvåring elsker å leke. Glitter og fjas og legofriends er stor stas. Hun kler seg i det første og beste hun finner, bare det er enkelt å ta på og ikke strammer. Hun kan sutre litt når hun ikke får viljen sin, men jeg vet at noen av venninnene er mye verre, så det er helt klart vanlig:) Syvåringen min tenker utrolig banalt og barnslig i noen sammenhenger, men veldig reflektert og voksent i andre. Viktig å huske på at de fortsatt er ganske små barn, samtidig som at man tar dem på alvor som små individer. Anonymous poster hash: 99374...850
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #8 Skrevet 10. august 2014 Min 7-åring er også litt barnslig, heldigvis vil jeg si. Hun er også glad i lego friends, og har gjerne klær med alt fra Hello Kitty til prinsesser, men er mer glad i lilla enn rosa. Når hun fikk nye joggesko til skolestart nå ble det lilla sko med noe hjerter og glitter på (Pony-sko tror jeg det var). Helt greit synes jeg altså. Hun leker masse, særlig med bamser og småfigurer, men også med Barbie og lego. Veldig glad i puslespill og brettspill, og elsker å tegne. Hun er som regel blid og lett å ha med å gjøre, men er hun sliten og trøtt, da kan hun godt surve og grine litt hun også om ting ikke blir helt som hun hadde tenkt. Det er vel ganske normalt tror jeg... De blir tidsnok voksne, bare vær glad for at jenta fremdeles leker og er et barn. Plutselig er det sminke, utfordrende klær, gutter og utetider om kveldene du bekymrer deg for Anonymous poster hash: 2d160...336
MarteMorTil3 Skrevet 10. august 2014 #9 Skrevet 10. august 2014 Tror datteren din er ganske normal jeg. Min 8åring liker glitter og fjas, og elsker å leke med dukkene sine og trille tur med de. Spesielt sutrete eller trassen er hun ikke, men noen ganger er hun selvsagt det... er ikke alle barn? Men om frøkna di evt er litt umoden så er nok det noe som retter seg opp etterhvert, og er du bekymret så prat med kontaktlæreren, evt helsesøster, på skolen, kanskje h*n har noen gode råd? Men selvsagt er datteren din barnslig, hun er 7...
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #10 Skrevet 10. august 2014 7 åringen min er kjempestor noen ganger og liten andre ganger så det kommer an på dagen. Når hun skulle ha nye joggesko var det blinkelys som var det store ønsket og siden vi fant noen på salg med dette så ble det slik. Hun har ikke Disney figurer eller hello kitty på klær lenger men gjerne monster high, angry birds eller dyr, katter, hunder, hester og kaniner. Hun leker derimot med mye av det samme som hun likte for et par år siden, bare at Barbie er byttet ut med monster high. Hun ser gjerne på fantorangen og har sine perioder hvor hun er veldig sutrete og grinete, og perioder hvor hun ikke er slik. Jeg jobber på en skole/sfo og ser at selv de i 4 klasse fint kan leke med babydukker osv. Lego Friends er veldig populært hos omtrent alle jentene. Jenta de er bare 7 snart 8. Ikke legg det at ting er barnslig på henne hun er faktisk bare et lite barn og har godt av å ikke måtte bekymre seg for slikt ennå. La henne like de ting hun liker, hun blir stor fort nok skal du se Anonymous poster hash: cd94b...313
Elsker livet Skrevet 10. august 2014 #11 Skrevet 10. august 2014 Jenta mi er moden for alderen. Hun går ikke med prinsesseklær, hello kitty, lego friends eller andre søte trykk på klærne. Hun kan til nøds gå med grusomme meg e.l. Hun er stor for alderen så hun bruker str. 9/10 år, så det er lite klær av den typen å velge i uansett. Hun foretrekker mer street wear, skateklær eller hva man skal kalle det. Smale jeans, hettegenser, langermede t-skjorter i bestemte merker som er mer for større jenter, conversesko o.l. Hun liker å pynte seg med smykker, armbånd, øredobber, men er nok mer tøff enn feminin i stilen. Hun er flink å leke, og leker fremdeles i perioder med barnslige leker som my little pony og littlest pet shop. Hun er også glad i bamser, men leker ikke med de. Har de mer til pynt. Hun har i grunnen ikke vært interessert i prinsesser, monster high eller barbie mer enn for en kort periode. Hun liker uteaktiviteter som ski, sparkesykkel, sykling, svømming, hopping, basketball, klatring og sosiale leker som f.eks spenn på boks. Hun liker å tegne, lime, klyppe osv. og er velig flink til det i forhold til alderen. Hun er relativt enkel å ha med å gjøre. Gjør som hun får beskjed om, er pliktoppfyllende og selvgående, men kan sture og sure om hun ikke får det som hun vil eller hun føler seg urettferdig behandlet. Kjefter litt og setter seg i et hjørne med hodet på knærne eller legger seg i senga, og nekter å prate.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #12 Skrevet 10. august 2014 Helt topp at du ser ut til å ha et barn som er barn og ikke hverken tenåring eller voksen! Håper min er sånn om 2 år også! Anonymous poster hash: b0072...a9a
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #13 Skrevet 10. august 2014 Har ei på snart åtte som begynner i 3. klasse. Liker Lego Friends, men prinsesser er det veldig lenge siden har vært stas. Tror ikke hun likte det i første klasse heller. Synes hun og venninnene fortsatt leker mye, men det er mest lek uten noen spesielle leker, de synger og danser, har hemmelig klubb, leker butikk, spiller ulike bakspiller etc. Barbie er ikke noe hun ønsker seg lengre. Men de blir av og til tatt fram og lekt med. Anonymous poster hash: 0a275...32d
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #14 Skrevet 10. august 2014 Takk for mange svar Det er ikke det at det er noe negativt i at hun evt. er barnslig. Syns bare noen jenter i klassa hennes er veldig "voksne" av seg selv om de bare er 7-8 år (begynner i 3. klasse). Har lurt litt på om det er min jente som er barnslig eller om de andre jentene har blitt "voksne" vel fort. Er ikke bekymret for henne på noen måte. Hun er en smart, skoleflink og oppegående jente med mange venner. Anonymous poster hash: 6e176...24e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå