Gå til innhold

Strøm gjennom kroppen, gravid...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk strøm i meg i dag, kom ut inn i høyre hånd og ut gjennom venstre kne, er gravid i uke 22. Kan dette ha skadet barnet? Har kjent spark etter det.... :-(

Anonymous poster hash: 9dd8b...33c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor i all verden kontaktet du ikke legevakten umiddelbart?

Kontakt legevakten nå!

Anonymous poster hash: 18241...757
Skrevet

Kontakt legevakten nå!

Har gjort det. Men hun som svarte telefonen sa at hun ikke har kunnskap om det, at hun skulle høre med en lege og at jeg måtte ringe tilbake om 1 time...

Hi

Skrevet

Kontakt legevakten nå!

Du er veldig bastant og krass.

Anonymous poster hash: c1106...266

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Uavhengig av om du er gravid eller ei må du inn å ta et ekg. Dette burde hun ha visst om

Skrevet

Kontakt legevakten nå!

Du er veldig bastant og krass.

Når hovedinnlegget ga inntrykk av at hun ikke hadde snakket med legevakten, da blir jeg bastant, ja.

Men nå har jo HI bekreftet at hun er i kontakt med legevakten, og da er det jo greit.

Man bør uansett kontakte lege når man har fått strøm i seg på den måten HI beskriver. Det er ikke alle skader som oppdages umiddelbart. Derfor er det viktig å få dokumentert av lege hva som har skjedd, i tilfelle Hi skulle få problemer senere og da f.eks. ovenfor et forsikringsselskap.

Det går jo gjerne bra, men man bør sjekkes uansett - spesielt om man er gravid.

http://www.stami.no/stromskader-og-forebygging-av-ulykker

Skrevet

Har snakket med en lege nå, han sa at siden jeg ikke merket forandringen i hjertefrekvensen min, ikke følte meg dårlig etter det og babyen sparker som vanlig, så er det ikke noe farlig. Han sa at det verste som kan skje er at barnet får hjertestans...

Hi

Skrevet

Får man strøm i seg skal man ligge til overvåkning i minimum 24 timer pga at man kan få hjertestans. Det er helt vanlig prosedyre og at en lege har sagt noe annet er meget spesielt. Ville ringt en annen lege.

Skrevet

Jeg opplevde det samme med min første, og det var ikke noe problem. Jeg var åtte uker på vei og ble kjemperedd. Jeg kom borti en eksponert lysbryter, altså dekslet var av, og jeg kom borti strømførende da jeg skulle trykke på den lille plastdingsen inni der. Det legen sa, var at strømmen gikk inn i hånda og ut igjen (hvor det nå var, husker ikke), og da gikk den kun utenpå kroppen. Jeg ser at dette blir dårlig forklart, men mener altså å huske at så lenge den gikk inn og kom ut igjen, var det ikke farlig. Men sjekk gjerne med en elektriker i tillegg til legen!

Skrevet

Kommer vel på hva strøm det er..

Var det 220 fra en stikkontakt, et lynnedslag eller var det fra et 12v i en bil/campingvogn... Strømgjerde for dyr osv.

Ikke all strøm er farlig, men da uansett smertefult.

Anonymous poster hash: 66831...35d

Skrevet

Får man strøm i seg skal man ligge til overvåkning i minimum 24 timer pga at man kan få hjertestans. Det er helt vanlig prosedyre og at en lege har sagt noe annet er meget spesielt. Ville ringt en annen lege.

Ja, for dette har du peiling på

Anonymous poster hash: 2355b...3a6

Skrevet

Dette skjedde ved en besøksgård, vi ga gress til hestene, og det var en kabel der som gikk rundt hele gjerdet, med strøm. Jeg holdt datteren min i hånden, hun kom vel borti kabelen og da kjente jeg det komme gjennom meg. Hun reagerte ikke på det..

Hi

Skrevet

Hvordan fikk du strøm i deg, HI?

Skrevet

En trenger ikke ligge til observasjon om en har vært borti et strømgjerde for hester nei:-)

Anonymous poster hash: 5591b...80c

Skrevet

Dette skjedde ved en besøksgård, vi ga gress til hestene, og det var en kabel der som gikk rundt hele gjerdet, med strøm. Jeg holdt datteren min i hånden, hun kom vel borti kabelen og da kjente jeg det komme gjennom meg. Hun reagerte ikke på det..

HiAnonymous poster hash: 9dd8b...33c

Det er nok da lite sansynlig at du har fått noe skadelige mengder gjennom deg, og tror nok legen du snakket med har håndtert dette på en god måte.

Anonymous poster hash: 66831...35d

Skrevet

Det et lite sannsynlig at det har skjedd noe, men hvis du fortsatt er usikker, så ringer du føden. Det er egentlig det lureste hvis du lurer på noe med babyen. Der er ekspertene på babyer.

Anonymous poster hash: 90405...dc6

Skrevet

Det et lite sannsynlig at det har skjedd noe, men hvis du fortsatt er usikker, så ringer du føden. Det er egentlig det lureste hvis du lurer på noe med babyen. Der er ekspertene på babyer. Anonymous poster hash: 90405...dc6

Ja, legen jeg snakket med er fra føden :-) Han sa også at siden det var strøm for hestene så var det nok ikke farlig, siden det er sannsynlig at barn kommer bort i det også

Hi

Skrevet

Ja, for dette har du peiling på

Anonymous poster hash: 2355b...3a6

Ja jeg har det da min bror er elektriker. Han fikk strøm gjennom kroppen for bare en kort stund siden og ble innlagt pga dette. Var jo på sykehuset å besøkte han og der fortalte de det. Rikshospitalet har peil på dette altså. Om du liker det eller ei. Det er ikke sjeldent at elektrikere blir lagt inn pga at de har fått strøm. Så ja, jeg har peil på dette:-)
Skrevet

Hi

Det er kun sterkstrøm man skal undersøkes for.

Driver gård og fått en del støt fra gjerdet. Det er ikke farlig for den lille i magen.

Skrevet (endret)

En trenger ikke ligge til observasjon om en har vært borti et strømgjerde for hester nei:-)

Men da har man jo ikke fått strøm da;-) Hun sier hun har fått strøm og et strømgjerde får man ikke strøm av... Endret av Sint naken biltyv
Skrevet

Men da har du jo ikke fått strøm da;-) Hun sier hun har fått strøm og et strømgjerde får du ikke strøm av...

Du får strøm, men ikke 220 volt som fra stikkontakt.

Skrevet

HiAnonymous poster hash: 9dd8b...33c

Det er kun sterkstrøm man skal undersøkes for.

Driver gård og fått en del støt fra gjerdet. Det er ikke farlig for den lille i magen. Anonymous poster hash: c1106...266

En trenger ikke ligge til observasjon om en har vært borti et strømgjerde for hester nei:-)Anonymous poster hash: 5591b...80c

Men da har man jo ikke fått strøm da;-) Hun sier hun har fått strøm og et strømgjerde får man ikke strøm av...

Det var jo en plakat der hvor det sto at man ikke skulle røre pga strøm eller noe sånt da :-) men bra å høre her også at det ikke er farlig.

Hi

Skrevet

Den plakaten sto nok der i hovedsak fordi ingen synes det er spesielt godt å ta i et strømgjerde, ikke fordi det er veldig farlig:-)

Skrevet

Du får strøm, men ikke 220 volt som fra stikkontakt.

Nei, du har fått spenning (volt), ikke strøm (ampere). ;)

Anonymous poster hash: 93a6a...054

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...