Gå til innhold

Ahh, den store søvnkabalen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen på 6 mnd har ingen "faste" lurer på dagtid. Den første luren er i 9-10 tiden og varer stort sett 30 min.

Det er lur nr 2 som er problemet. Innimellom sover hun 20 min, andre ganger 3 timer.

Feks idag: sov fra 12-15. Hun må legges kl 19 eller så våkner hun 100 ganger i løpet av natta. Men når hun har sovet til kl 15 så blir det for sent å ha en lur nr 3 (da er hun ikke trøtt igjen før 17-17.30). Men det er vel lenge for en liten tass å være våken i 4 timer? Vil helst ikke legge ho tidligere enn 19 heller, i frykt for å stå opp enda tidligere.

Så kommer spørsmålet; hadde du holdt babyen våken i 4 timer eller vekket babyen fra lur nr 2 slik at det passer bedre med en lur nr 3 i forhold til leggetid?

Komplisert ja!

Anonymous poster hash: 65b61...ec7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytt

Skrevet

Jeg hadde lagt henne 18.30 og latt lurene være som de er.

Anonymous poster hash: 10a97...873

Skrevet

Mitt tips: legg henne på dagen når hun er trøtt, ikke før. La henne ikke sov etter klokken 16. Legg barnet en gang mellom 18.30-19.30, og la vær å stresse så himla mye med denne sovingen!!! Dere er så mange som lar denne sovingen styre hele dagen og stresser så grusomt med det, og det er grunnen til at det blir mase og styr med det!

Anonymous poster hash: 9938a...87b

Skrevet

Mitt tips: legg henne på dagen når hun er trøtt, ikke før. La henne ikke sov etter klokken 16. Legg barnet en gang mellom 18.30-19.30, og la vær å stresse så himla mye med denne sovingen!!! Dere er så mange som lar denne sovingen styre hele dagen og stresser så grusomt med det, og det er grunnen til at det blir mase og styr med det!

Anonymous poster hash: 9938a...87b

Ja jeg føler jeg stresser forferdelig mye med denne søvnen. Men når jeg har funnet noe som fungerer så vil jeg prøve å holde på det, men det nytter jo ikke når det varierer når babyen våkner og hvor lenge ho sover :/ så alt i alt så spiller det kanskje ikke så stor rolle? Vil jo selvfølgelig ha en best mulig natt... men det er kanskje litt tilfeldig hvordan den blir.

Skrevet

Hs har alltid rådet meg til å legge henne med en gang jeg ser en gjesp, men da sover hun kun 30 min. Hvis jeg venter til hun er stuptrøtt så sover ho ofte litt lengre, men må underholdes litt før ho legges da

Hi

Skrevet

Det som fungerer ganske greit her: Når jeg ser en gjesp eller andre tegn på trøtthet tilbyr jeg mat/vann/pupp. Da får jeg både utsatt duppen litt og sørget for at hun ikke våkner fordi hun er sulten :) Etter jeg begynte å gjøre dette sover hun mye bedre og vi har endelig begynt å få rutiner. Endret også leggetiden til 18.30. Noen ganger er hun utslitt allerede klokka 18 så da blir det senga da. Våkner ikke tidligere likevel :)

Anonymous poster hash: f714f...45c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...