Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #1 Skrevet 10. august 2014 Det er enda et år (minst) til vi flytter sammen (av ulike praktiske grunner), men jeg tenker jo endel på det. Vi er såpass mange at noen med ganske stor sikkerhet må dele rom, og jeg klarer ikke se for meg noen heldig permanent kombinasjon av barna på samme rom. Men fremfor alt lurer jeg veldig på hvordan vi skal gjøre det med leker og ting. Mine barn har mye mer leker, bøker og annet enn det bonusbarna mine har hos sin pappa. Dessuten har bonusbarna veldig separate leker, de deler virkelig ikke noe omtrent, verken med hverandre eller mine barn. Mens mine barn leker mye sammen og deler til alle som vil være med å leke. Og bonusbarna får (selvsagt) låne det de vil av leker selvom barna mine selv ikke er med på leken. Hjemme hos bonusbarna får ikke mine barn kjøre på et bilteppe engang, uten litt strenge ord fra yngste barnet at de må spørre pent først. Når det gjelder Lego så har vi ekstremt mye Lego. Mye fra jeg var liten, mye sønnen har fått opp gjennom årene og noe datteren har fått. Det de har bygget opp oppbevares i en hylle, mens det som har blitt ødelagt i lek ligger i en stor kasse. All Lego blandes uansett hvem det er slitt og de leker med det på tvers av hvem det er sitt (hører derimot at de deler det litt opp seg imellom i leken). Hos bonusbarna har de en eske med felles Lego, men det de selv får blandes aldri i den Legoen. Så de sitter med hver sine Legoting som de passer på som hauker for å ikke blande med det andre, og da blir det jo heller ikke naturlig at de deler noe med de lekene. Legoen som er fra jeg var liten og kjæresten var liten er kanskje uansett uheldig å blande helt? Vi er ganske Legoentusiaster begge to og begge elsker samlingen sin Jeg ser at akkurat dette med leker og ting kan blir et aldri så lite problem.... Hvordan ville dere løst dette rent praktisk? Nå kommer det ikke til å bli slik at alle barna er hos oss samtidig hver eneste gang, men det skjer jo selvsagt at de er det også. Barna kommer faktisk veldig godt overens og er veldig ivrige på å flytte sammen. De kaller seg søsken med hverandre og er kjempefornøyde med å ha fått nye små- og storesøsken. Så det er ikke noen rivalisering, men det med leker er likevel vanskelig å se en løsning på syns jeg som voksen. Spesielt når mine har så mye også, sammenlignet med bonusbarna, som har det meste hos mammaen sin. Anonymous poster hash: 77647...33f
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #2 Skrevet 10. august 2014 Denne problemstillingen må du og fremtidig samboer bli 100% enige om og så håndheve denne. Jeg ser ikke noe problem i at barna holder legogave adskilt, deres gave så de må få bestemme. Det fordrer at de da holder det på rommet når det ikke lekes med. Angående bilteppe og store ting som er i felles oppholdsrom så vil jeg si det er alle sitt og ingen skal måtte spørre om lov til å kjøre på det. Anonymous poster hash: 86f9d...6e5
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #3 Skrevet 10. august 2014 Barn som bor fast hos dere bør ha eget rom med sine leker i. Barn som er på samvær får det jo best med eget rom de også, men er ikke det mulig kan disse dele rom når de er hos dere. Da har de sine leker på det rommet. Sånn er det her iallfall. Anonymous poster hash: e1e9c...6b1
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #4 Skrevet 10. august 2014 Barn som bor fast hos dere bør ha eget rom med sine leker i. Barn som er på samvær får det jo best med eget rom de også, men er ikke det mulig kan disse dele rom når de er hos dere. Da har de sine leker på det rommet. Sånn er det her iallfall. Anonymous poster hash: e1e9c...6b1 Takk for svar. Ja, kanskje vi må dele ved barn som bor fast og de som er på samvær. Sånn har jeg ikke tenkt på det i det hele tatt. Kanskje fordi det da gir fordeler for mine barn, som jo er de som bor fast. Anonymous poster hash: 77647...33f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå