Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #1 Skrevet 10. august 2014 Jeg har permisjon ut november, men kommer til å forlenge permisjonen min til nytt barnehageår august 2015:-) Nå er dessverre situasjonen slik at jeg har en sjef som ikke er spesielt glad i meg. Rakk akkurat å jobbe 6 mnd mellom de to siste permisjonene- falt ikke i god jord at jeg kom igjen for så å bli borte igjen. For arbeidsgiver hadde det vært bedre at jeg ikke kom igjen for en kort periode bare. Men jeg trengte jo å opparbeide meg rett til foreldrepenger. Skjønner arbeidsgiver, men slik måtte det bli. Ble behandlet skikkelig stygt på jobb- men det er en annen sak. Nå har jeg bestemt meg for å ta ut ulønnet permisjon etter fødselspermisjonen min frem til nytt barnehageår og forhåpentligvis kanskje finne meg ny jobb før jeg begynner å jobbe igjen. Vet at jeg må varsle arbeidsgiver tre måneder før. Men er det noen spesielle krav til hva varselet skal inneholde? Eget skjema? Blir det noe feil her er jeg ganske sikker på at arbeidsgiver stikker kjepper i hjulene for meg. Så derfor viktig at dette blir helt riktig:-) Har brukt nesten hele permisjonen min på å grue meg å tilbake på jobb. En deilig følelse å ha tatt en avgjørelse på være hjemme til skolestart neste år! Anonymous poster hash: 117b4...275
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #2 Skrevet 10. august 2014 For det første så har du rettigheter til ny perm ved at du har et i perm. Men, ingen grunn til reaksjon, sånn er det bare. For ulønnet perm nå er det opp til arbeidsgiver hva de krever. Ta kontakt med HR-avdelingen, og hør med de, evt les i personalhåndboka. Har dere ikke slikt holder det sikkert å sende en E-post til nærmeste leder med forespørsel om ulønnet perm, og informasjon om tidsrom. Du kan på ingen måte bare sende et varsel.. Skal mye til for å få avslag, men det kan du få. Skriv i søknaden om det er noe annet du må gjøre for å formalisere søknaden din Anonymous poster hash: 78e08...17d
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #3 Skrevet 10. august 2014 Ta kontakt med NAV og hør der. Jeg ville sendt mail til jobben nå og gitt beskjed. Anonymous poster hash: 3d32d...3be
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #4 Skrevet 10. august 2014 Ta kontakt med NAV og hør der. Jeg ville sendt mail til jobben nå og gitt beskjed. Anonymous poster hash: 3d32d...3be Nav har ingenting med ulønnet permisjon å gjøre, kun arbeidsgiver. Pass på hvis far skal utsette sin del, at dere søker om det før din betale del er ferdig. Anonymous poster hash: 3437b...315
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #5 Skrevet 10. august 2014 For det første så har du rettigheter til ny perm ved at du har et i perm. Men, ingen grunn til reaksjon, sånn er det bare. For ulønnet perm nå er det opp til arbeidsgiver hva de krever. Ta kontakt med HR-avdelingen, og hør med de, evt les i personalhåndboka. Har dere ikke slikt holder det sikkert å sende en E-post til nærmeste leder med forespørsel om ulønnet perm, og informasjon om tidsrom. Du kan på ingen måte bare sende et varsel.. Skal mye til for å få avslag, men det kan du få. Skriv i søknaden om det er noe annet du må gjøre for å formalisere søknaden din Anonymous poster hash: 78e08...17d Man har vel krav på å forlenge permisjonen sin da det er en direkte forlengelse av fødselspermisjon slik jeg har forstått det. Altså at arbeidsgiver ikke kan nekte meg dette da det er en direkte forlengelse av fødselspermisjon. Hadde jeg ikke gått rett fra fødselspermisjon kunne arbeidsgiver sagt nei slik jeg forsto det. HI Anonymous poster hash: 117b4...275
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #6 Skrevet 10. august 2014 For det første så har du rettigheter til ny perm ved at du har et i perm. Men, ingen grunn til reaksjon, sånn er det bare. For ulønnet perm nå er det opp til arbeidsgiver hva de krever. Ta kontakt med HR-avdelingen, og hør med de, evt les i personalhåndboka. Har dere ikke slikt holder det sikkert å sende en E-post til nærmeste leder med forespørsel om ulønnet perm, og informasjon om tidsrom. Du kan på ingen måte bare sende et varsel.. Skal mye til for å få avslag, men det kan du få. Skriv i søknaden om det er noe annet du må gjøre for å formalisere søknaden din Anonymous poster hash: 78e08...17d Man har vel krav på å forlenge permisjonen sin da det er en direkte forlengelse av fødselspermisjon slik jeg har forstått det. Altså at arbeidsgiver ikke kan nekte meg dette da det er en direkte forlengelse av fødselspermisjon. Hadde jeg ikke gått rett fra fødselspermisjon kunne arbeidsgiver sagt nei slik jeg forsto det. HI Anonymous poster hash: 117b4...275 Det stemmer. Du har rett på opp til 1 år ulønnet perm rett etter foreldrepermisjonen. De kan ikke sin nei. Anonymous poster hash: cb23d...5d5
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #7 Skrevet 10. august 2014 Ta kontakt med NAV og hør der. Jeg ville sendt mail til jobben nå og gitt beskjed.Anonymous poster hash: 3d32d...3be Nav har ingenting med ulønnet permisjon å gjøre, kun arbeidsgiver. Pass på hvis far skal utsette sin del, at dere søker om det før din betale del er ferdig. Anonymous poster hash: 3437b...315 Ja den fella har vi gått i en gang og det holder! Far har allerede søkt utsettelse på det han ikke har tatt ut enda. Anonymous poster hash: 117b4...275
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå