Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #1 Skrevet 10. august 2014 Hvilket merke er din favoritt? Handler dere på nett eller i butikk? Anonymous poster hash: cb492...86e
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #2 Skrevet 10. august 2014 Mest nett. Kjøper Molo, Småfolk og memini. Handler en del på Sam Sofie. Ellers kjøper jeg mye Ralph Lauren og Tommy Hilfiger i USA. Super passform og kvalitet. Men for dyrt her i Norge. Anonymous poster hash: 14d63...1dc
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #3 Skrevet 10. august 2014 Mest nett. Kjøper Molo, Småfolk og memini. Handler en del på Sam Sofie. Ellers kjøper jeg mye Ralph Lauren og Tommy Hilfiger i USA. Super passform og kvalitet. Men for dyrt her i Norge. Anonymous poster hash: 14d63...1dc Link til hilfiger? Jeg må være idiot eller noe, for jeg får ikke opp butikken, kun kolleksjonen.. Anonymous poster hash: a577d...1a4
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #4 Skrevet 10. august 2014 Mest nett. Kjøper Molo, Småfolk og memini. Handler en del på Sam Sofie. Ellers kjøper jeg mye Ralph Lauren og Tommy Hilfiger i USA. Super passform og kvalitet. Men for dyrt her i Norge. Anonymous poster hash: 14d63...1dc Link til hilfiger? Jeg må være idiot eller noe, for jeg får ikke opp butikken, kun kolleksjonen.. Anonymous poster hash: a577d...1a4 Har ikke link dessverre, kjøper i butikk iUSA når jeg er der på ferie. Anonymous poster hash: 14d63...1dc
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #5 Skrevet 10. august 2014 Mest på nett, stort sett alltid på salg. I blant i butikker. Jeg klarer ikke velge ut ett merke, men jeg er glad i blant annet Molo, Geggamoja, Tiljamiid, Maxomorra, memini, MiniATure, Nosh, Wheat, Mole, Ebbe, Moonkids og Småfolk. Anonymous poster hash: 2a88f...0e9
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #6 Skrevet 10. august 2014 Jeg handler masse molo <3 elsker de klærne. Noe miniature og memini. Molo sitt yttertøy er kjempebra. Hi Anonymous poster hash: cb492...86e
Blondzilla Skrevet 10. august 2014 #7 Skrevet 10. august 2014 Vet ikke om det regnes som merkeklær, men elsker bennetton. Særlig til baby. Også liker jeg Monsoon. Jeg har gutter:)
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #8 Skrevet 10. august 2014 Jeg er sikkert bare teit, men jeg det hender jeg leter på Finn etter klær til barna, og da synes jeg at det er skuffende lite brukbart å finne i de annonsene hvor selger har en overskrift som ramser opp merkenavnene...? Ville aldri kjøpt slike overprisa pynteklær selv.... Spesielt enkelte jentemødre selger enorme mengder småbarnsklær som knapt er brukt eller ubrukte med merkelappene på. Og det meste er søtt og nusselig så det holder, men i mine øyne lite egnet til lek, aktivitet og barnehagebruk? Og så dyrt som det må være? Kan dere forklare meg dette? Hvorfor trenger en ettåring merke-kjoler og kåper? Skjønner dere ikke at dere sløser bort penger dere kunne spart til nyttigere eller morsommere saker for barnet? Kan skjønne det om man har veldig god økonomi, men hvis det betyr at man må prioritere bort noe som helst annet...? Nei. Tester viser jo at "kvaliteten er så mye bedre"-myten er bare tull også. Anonymous poster hash: 2e18d...60b
Anonym bruker Skrevet 11. august 2014 #10 Skrevet 11. august 2014 Jeg er sikkert bare teit, men jeg det hender jeg leter på Finn etter klær til barna, og da synes jeg at det er skuffende lite brukbart å finne i de annonsene hvor selger har en overskrift som ramser opp merkenavnene...? Ville aldri kjøpt slike overprisa pynteklær selv.... Spesielt enkelte jentemødre selger enorme mengder småbarnsklær som knapt er brukt eller ubrukte med merkelappene på. Og det meste er søtt og nusselig så det holder, men i mine øyne lite egnet til lek, aktivitet og barnehagebruk? Og så dyrt som det må være? Kan dere forklare meg dette? Hvorfor trenger en ettåring merke-kjoler og kåper? Skjønner dere ikke at dere sløser bort penger dere kunne spart til nyttigere eller morsommere saker for barnet? Kan skjønne det om man har veldig god økonomi, men hvis det betyr at man må prioritere bort noe som helst annet...? Nei. Tester viser jo at "kvaliteten er så mye bedre"-myten er bare tull også. Anonymous poster hash: 2e18d...60b Kan bare snakke for meg selv. Men her har barna færre og dyrere klær. I klesskapet til venninnene mine er det tre ganger så mye barneklær. Jeg kjøper ikke pynteklær som ikke kan brukes. Klær brukes uansett anledning. Anonymous poster hash: 14d63...1dc
Anonym bruker Skrevet 11. august 2014 #11 Skrevet 11. august 2014 Når noen spør om merkeklær til barna så tenker jeg med en gang Ralph Lauren, Hilfiger, Burberry, Gant og Armani og i den retningen. Jeg får en baby nå i neste måned og vi har ikke kjøpt et eneste plagg på H&M eller Nameit, men vi har kjøpt en god del Ralph Lauren og Gant samt noe Hilfiger og Boss. I tillegg har vi kjøpt mye Absorba, Emile et Rose og GRD. Vi har også kjøpt mye Lille lam og Joha. I tillegg har vi supplert med masse billige bodyer og pysjer og sånt som man trenger en del fra Next og Mothercare i England (og det er jo billigere enn H&M). Anonymous poster hash: ab74c...943
Anonym bruker Skrevet 11. august 2014 #12 Skrevet 11. august 2014 Forresten, vi handler både på nett og i butikker når vi er ute og reiser Hilsen meg over Anonymous poster hash: ab74c...943
Anonym bruker Skrevet 11. august 2014 #13 Skrevet 11. august 2014 Jeg er sikkert bare teit, men jeg det hender jeg leter på Finn etter klær til barna, og da synes jeg at det er skuffende lite brukbart å finne i de annonsene hvor selger har en overskrift som ramser opp merkenavnene...? Ville aldri kjøpt slike overprisa pynteklær selv.... Spesielt enkelte jentemødre selger enorme mengder småbarnsklær som knapt er brukt eller ubrukte med merkelappene på. Og det meste er søtt og nusselig så det holder, men i mine øyne lite egnet til lek, aktivitet og barnehagebruk? Og så dyrt som det må være? Kan dere forklare meg dette? Hvorfor trenger en ettåring merke-kjoler og kåper? Skjønner dere ikke at dere sløser bort penger dere kunne spart til nyttigere eller morsommere saker for barnet? Kan skjønne det om man har veldig god økonomi, men hvis det betyr at man må prioritere bort noe som helst annet...? Nei. Tester viser jo at "kvaliteten er så mye bedre"-myten er bare tull også. Anonymous poster hash: 2e18d...60b "Skjønner dere ikke at dere sløser bort penger..."? Rimelig nedlatende holdning. Du mener at andre prioriterer feil, men det er ikke sånn at alle må tenke likt som deg. Selv prioriterer jeg kvalitetsklær som tåler en støyt, og har flere barn så det er ikke sånn at vi kaster plaggene etter at en har vokst ut av dem. Jeg har jobbet for pengene mine og forbeholder meg retten til å velge hva jeg skal bruke de på. Men hva andre gjør er opp til dem. Anonymous poster hash: 643ae...c57
Anonym bruker Skrevet 11. august 2014 #14 Skrevet 11. august 2014 Jeg er sikkert bare teit, men jeg det hender jeg leter på Finn etter klær til barna, og da synes jeg at det er skuffende lite brukbart å finne i de annonsene hvor selger har en overskrift som ramser opp merkenavnene...? Ville aldri kjøpt slike overprisa pynteklær selv.... Spesielt enkelte jentemødre selger enorme mengder småbarnsklær som knapt er brukt eller ubrukte med merkelappene på. Og det meste er søtt og nusselig så det holder, men i mine øyne lite egnet til lek, aktivitet og barnehagebruk? Og så dyrt som det må være? Kan dere forklare meg dette? Hvorfor trenger en ettåring merke-kjoler og kåper? Skjønner dere ikke at dere sløser bort penger dere kunne spart til nyttigere eller morsommere saker for barnet? Kan skjønne det om man har veldig god økonomi, men hvis det betyr at man må prioritere bort noe som helst annet...? Nei. Tester viser jo at "kvaliteten er så mye bedre"-myten er bare tull også. Anonymous poster hash: 2e18d...60b "Skjønner dere ikke at dere sløser bort penger..."? Rimelig nedlatende holdning. Du mener at andre prioriterer feil, men det er ikke sånn at alle må tenke likt som deg. Selv prioriterer jeg kvalitetsklær som tåler en støyt, og har flere barn så det er ikke sånn at vi kaster plaggene etter at en har vokst ut av dem. Jeg har jobbet for pengene mine og forbeholder meg retten til å velge hva jeg skal bruke de på. Men hva andre gjør er opp til dem. Anonymous poster hash: 643ae...c57 Nedlatende? Det var vel egentlig ikke ment slik, men for meg er dette med å prioritere merkeklær på småbarn en KOMPLETT uforståelig greie. I hvert fall hvis det er snakk om å bare kjøpe slike klær, og attpåtil i større mengder enn noe barn har bruk for. Som sagt, jeg kjøper ikke slikt selv, men det er jo null problem å finne mange mødre på Finn som helt klart har kjøpt for mye klær ettersom mye av det de selger er ubrukt. Jo da, du er voksen og bestemmer selv hva du bruker pengene dine på. Men det skader da vel ikke å tenke på hva barna dine ville sagt om de hadde skjønt situasjonen heller? Blir 2-åringen din lykkeligere av å ha klær fra Ralph Lauren? Bryr de seg? Tror du kanskje ikke de bryr seg mer den dagen de ikke kan være med på den dyre fritidsaktiviteten de ønsker lenger fordi dere har flere barn, og det blir for dyrt om alle skal delta? Hva ville 17-åringen sagt dersom han/hun hadde visst hvor mange 1000-lapper (med 10-15 års renter på sparekontoen) du sløste bort på de gruuusomt umoderne og kleine klærne du stadig vekk drev og fotograferte ungen i når han/hun var liten? For klær har så utrolig liten verdi på sikt. Det eneste som er sikkert er at til og med "klassiske og tidløse" klær likevel etter kort tid blir utrolig utdaterte. Det er ikke noe man investerer i. Jeg har vokst opp med foreldre som i en periode sleit utrolig tungt økonomisk. Likevel klarte de å skrape sammen penger til ferieturer som ga gode minner, og en sparekonto til hvert av oss barna den dagen vi skulle etablere oss. DET er jeg takknemmelig for i dag. Hva slags klær jeg brukte som barn verken husker jeg eller bryr jeg meg om. Normale klær til normal kvalitet og normal pris holder i massevis for normale barn. Jeg fikk ingen forklaring på hvorfor dere synes merkeklær er viktige? Påstanden om kvalitet kjøper jeg ikke. Dere har vel sett resultatet av testen til "TV2 hjelper deg"? http://www.tv2.no/a/5448811 Er det ingen som tør innrømme at fasade, status og fokus på å være vellykket på overflaten også teller? Anonymous poster hash: 2e18d...60b
Anonym bruker Skrevet 11. august 2014 #15 Skrevet 11. august 2014 Jeg er sikkert bare teit, men jeg det hender jeg leter på Finn etter klær til barna, og da synes jeg at det er skuffende lite brukbart å finne i de annonsene hvor selger har en overskrift som ramser opp merkenavnene...?Ville aldri kjøpt slike overprisa pynteklær selv.... Spesielt enkelte jentemødre selger enorme mengder småbarnsklær som knapt er brukt eller ubrukte med merkelappene på. Og det meste er søtt og nusselig så det holder, men i mine øyne lite egnet til lek, aktivitet og barnehagebruk? Og så dyrt som det må være?Kan dere forklare meg dette? Hvorfor trenger en ettåring merke-kjoler og kåper? Skjønner dere ikke at dere sløser bort penger dere kunne spart til nyttigere eller morsommere saker for barnet? Kan skjønne det om man har veldig god økonomi, men hvis det betyr at man må prioritere bort noe som helst annet...? Nei.Tester viser jo at "kvaliteten er så mye bedre"-myten er bare tull også.Anonymous poster hash: 2e18d...60b "Skjønner dere ikke at dere sløser bort penger..."? Rimelig nedlatende holdning. Du mener at andre prioriterer feil, men det er ikke sånn at alle må tenke likt som deg.Selv prioriterer jeg kvalitetsklær som tåler en støyt, og har flere barn så det er ikke sånn at vi kaster plaggene etter at en har vokst ut av dem.Jeg har jobbet for pengene mine og forbeholder meg retten til å velge hva jeg skal bruke de på.Men hva andre gjør er opp til dem.Anonymous poster hash: 643ae...c57 Nedlatende? Det var vel egentlig ikke ment slik, men for meg er dette med å prioritere merkeklær på småbarn en KOMPLETT uforståelig greie. I hvert fall hvis det er snakk om å bare kjøpe slike klær, og attpåtil i større mengder enn noe barn har bruk for. Som sagt, jeg kjøper ikke slikt selv, men det er jo null problem å finne mange mødre på Finn som helt klart har kjøpt for mye klær ettersom mye av det de selger er ubrukt. Jo da, du er voksen og bestemmer selv hva du bruker pengene dine på. Men det skader da vel ikke å tenke på hva barna dine ville sagt om de hadde skjønt situasjonen heller? Blir 2-åringen din lykkeligere av å ha klær fra Ralph Lauren? Bryr de seg? Tror du kanskje ikke de bryr seg mer den dagen de ikke kan være med på den dyre fritidsaktiviteten de ønsker lenger fordi dere har flere barn, og det blir for dyrt om alle skal delta? Hva ville 17-åringen sagt dersom han/hun hadde visst hvor mange 1000-lapper (med 10-15 års renter på sparekontoen) du sløste bort på de gruuusomt umoderne og kleine klærne du stadig vekk drev og fotograferte ungen i når han/hun var liten? For klær har så utrolig liten verdi på sikt. Det eneste som er sikkert er at til og med "klassiske og tidløse" klær likevel etter kort tid blir utrolig utdaterte. Det er ikke noe man investerer i. Jeg har vokst opp med foreldre som i en periode sleit utrolig tungt økonomisk. Likevel klarte de å skrape sammen penger til ferieturer som ga gode minner, og en sparekonto til hvert av oss barna den dagen vi skulle etablere oss. DET er jeg takknemmelig for i dag. Hva slags klær jeg brukte som barn verken husker jeg eller bryr jeg meg om. Normale klær til normal kvalitet og normal pris holder i massevis for normale barn. Jeg fikk ingen forklaring på hvorfor dere synes merkeklær er viktige? Påstanden om kvalitet kjøper jeg ikke. Dere har vel sett resultatet av testen til "TV2 hjelper deg"? http://www.tv2.no/a/5448811Er det ingen som tør innrømme at fasade, status og fokus på å være vellykket på overflaten også teller? Anonymous poster hash: 2e18d...60b Tror nok at de som kjøper merkeklær også har råd til både fritidsaktiviteter og ferier, samt en ok bankkonto til ungen på 18-års dagen. Anonymous poster hash: 52a2f...322
Anonym bruker Skrevet 11. august 2014 #16 Skrevet 11. august 2014 Jeg lurer på en ting..jeg kan jo overhode ingenting om merkeklær. Men, er pomp de lux (eller hva det nå heter) merkeklær? Anonymous poster hash: 92ce2...4aa
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #17 Skrevet 12. august 2014 Jeg lurer på en ting..jeg kan jo overhode ingenting om merkeklær. Men, er pomp de lux (eller hva det nå heter) merkeklær? Anonymous poster hash: 92ce2...4aa ja Anonymous poster hash: cb492...86e
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #18 Skrevet 12. august 2014 Når noen spør om merkeklær til barna så tenker jeg med en gang Ralph Lauren, Hilfiger, Burberry, Gant og Armani og i den retningen. Jeg får en baby nå i neste måned og vi har ikke kjøpt et eneste plagg på H&M eller Nameit, men vi har kjøpt en god del Ralph Lauren og Gant samt noe Hilfiger og Boss. I tillegg har vi kjøpt mye Absorba, Emile et Rose og GRD. Vi har også kjøpt mye Lille lam og Joha. I tillegg har vi supplert med masse billige bodyer og pysjer og sånt som man trenger en del fra Next og Mothercare i England (og det er jo billigere enn H&M). Anonymous poster hash: ab74c...943 Når tid har dere tenkt å få brukt alle disse klærne da? Det høres ut som dere har handlet i lass og kav og en baby bruker som regel ikke så mye klær om de ikke er ekstreme gulpere. Anonymous poster hash: 5ea20...cc0
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #19 Skrevet 12. august 2014 Svar til deg over som sabler oss ned. Jeg syns stort sett gutteklær fra kjeder er stygge. Glorete og med fæle figurer. Derfor kjøper jeg mest merkeklær. Jenta i huset har blanding av HM og såkalte merkeklær, mye fine klær overalt. Klærne går ikke på bekostning av aktiviteter, ferier osv Anonymous poster hash: 14d63...1dc
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #20 Skrevet 12. august 2014 Kan dere forklare meg dette? Hvorfor trenger en ettåring merke-kjoler og kåper? Skjønner dere ikke at dere sløser bort penger dere kunne spart til nyttigere eller morsommere saker for barnet? Kan skjønne det om man har veldig god økonomi, men hvis det betyr at man må prioritere bort noe som helst annet...? Nei. Tester viser jo at "kvaliteten er så mye bedre"-myten er bare tull også. Anonymous poster hash: 2e18d...60b Nå er det jo forskjell på merkeklær og merkeklær. Om du tenker fancy voksendesign i knøttestørrelser er jeg tilbøyelig til å være enig med deg, men det finnes jo mange merkeklær for barn som er laget nettopp for barn. Som hele den rekka jeg ramser opp i innlegg #5. Da tør jeg påstå at kvaliteten ofte er langt bedre enn tilsvarende fra billigkjedene (f.eks driver Lindex og kopierer dansk barnetøydesign en masse, men de har betydelig dårligere både fasong og farger etter et par vask). Kjøper man konsekvent på salg koster det heller ikke noe mer enn fullpristøy fra kjedene. Anonymous poster hash: 2a88f...0e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå