Gå til innhold

Gravid med spiral????? Hæ? D går vel ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært hjemme fra jobb de to siste dagene pga. svimmelhet og slapphet.

Har en veldig krevende jobb og i tillegg med.ansvar.

Jeg har vært så svimmel når jeg reiser meg opp:( Det går helt rundt:(

I natt lå jeg og tenkte at det kjennes ut som om jeg har underlivsbetennelse da det verker "der nede".

Puppene er i tillegg veldig ømme.

Plutselig kom d over meg, kjære Gud kanskje jeg er gravid????

Herregud, vet d er mikroskopisk, jeg har jo kobberspiral!

Får ikke kjøpt test før i morgen. Har så uregelmessig mens at tror d er ca 5 uker siden sist.

Anonymous poster hash: c6ff5...a78

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Graviditet med kobberspiral skjer, men det er sjelden. Den kan også ha falt ut, uten at du har merket det. Så graviditet er jo en (liten) mulighet. 

Jeg får alltid ømme bryster etter eggløsningen, og kobberspiralen gir meg litt verk i ny og ne. Men spiral gir også litt større risiko for infeksjon.

Så om du er gravid eller ikke er det vel kun testen som kan fortelle deg. Svimmelheten kan jo også være helt urelatert til spiralen :)

Anonymous poster hash: 2d77f...32b
Skrevet

Tenk at dei som har skåret av snorene kan bli gravid og.

Anonymous poster hash: 59691...214

Skrevet

Jeg ble gravid med kondom;) og den skal jo være mer sikker.

Lykke til med testen i morgen

Anonymous poster hash: 2b8eb...70c

Skrevet

Om den har flyttet på seg er det helt klart en mulighet.

Det er lite/ingen nerver i livmorhalsen, så du kjenner ikke om det skjer.

Skrevet

Sitter her med min herlige datter på 3 uker i dette øyeblikket -resultat av gravidite med kobberspiral: så jeg kan signere på at det skjer.

Er du gravid er det en risiko på ca 50 % for å miste iforbindelse med uttak av spiralen (dersom du ønsker å beholde). Om du skulle være gravid og fortsatt har spiralen så sjekker de først om det er best å fjerne den. Noe større risiko med kobber vs hormonspiral, men ikke svimlende odds.

Skrevet

Jeg kjenner faktisk flere som har blitt gravid med kobberspiral.

Anonymous poster hash: ded0f...dfa
Skrevet

Oppdater oss etter testen i morgen da! For øvrig blir jeg og veldig "gravis" mellom eggløsning og mensen nå som jeg har kobberspiral... Men jeg har skjønt at det bare spiralen som får meg til å føle det sånn siden det skjer hver måned 😝

Anonymous poster hash: 18e42...4ee

Skrevet

Jeg ble gravid med kondom;) og den skal jo være mer sikker.

Lykke til med testen i morgen

Anonymous poster hash: 2b8eb...70c

Skrevet

Ingen prevensjon er 100% sikker, ikke engang sterilisering.

Mamma ble gravid med kobberspiral, men fosteret festet seg utenfor livmoren. Fosteret satt i egglederen og det ble faktisk litt dramatisk, fulle sirener inn på sykehuset og hasteoperert, lurer på om egglederen sprakk jeg (er lenge siden dette, jeg var vel rundt 15 år da det skjedde).

Ta en test du, og om den er positiv må du komme deg til lege med en gang så du får tatt en ultralyd for å lokalisere både spiralen og fosteret. Det er jo en økt sjanse for graviditet utenfor livmor med spiral..

Anonymous poster hash: 0cb3c...fb2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...