Gå til innhold

hjelp!! hvor synker alltid vaflene mine sammen!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg elsker og bake. Baker ofte, og er ganske god på det også. Men vafler (!!) De får jeg ikke til som jeg vil!

De smaker himmelsk men jeg vil ha de tykke og luftige.

Jeg følger min oldemors oppskrift til punkt og prikke, og hun fikk de alltid tykke. Mine synker sammen og ser ut som en flat pannekake med mønster.

Kan noen please komme med noe revolusjonerende til meg? Det må jo være stekingen, eller hvordan jeg legger dem etterpå?

Takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lar du røren svelle? Helst over natten. Men minst 2 timer for skikkelig luftige vafler.

Anonymous poster hash: 970a5...731

Skrevet

Kan du legge ut oppskriften og fremgangsmåte så er det enklere for oss å se hva som kan evt. gjøres annerledes? :)

Anonymous poster hash: 341e7...8bb

Skrevet

Takk! Lar den nok ikke svelle lenge nok, kanskje det er feilen:(

Legger ut oppskriften til kvelden når barna er lagt. Takk så lenge😊

Skrevet

Det går nesten ikke an å få flate vafler, så mest sannsynlig er det noe du gjør.. Jeg har smekket sammen røre og laget uten å svelle et sekund, de blir aldri flate.

Anonymous poster hash: 6ee96...ff2
Skrevet

Jeg elsker og bake. Baker ofte, og er ganske god på det også. Men vafler (!!) De får jeg ikke til som jeg vil!

Jeg følger min oldemors oppskrift til punkt og prikke, og hun fikk de alltid tykke. Mine synker sammen og ser ut som en flat pannekake med mønster.

Kan noen please komme med noe revolusjonerende til meg? Det må jo være stekingen, eller hvordan jeg legger dem etterpå?

Takk!

Har du bakepulver i?

Anonymous poster hash: e4c92...1ee

Skrevet

Takk!

Har du bakepulver i?Anonymous poster hash: e4c92...1ee

Hihi ja, det har jeg

Skrevet

Jeg lar de aldri svelle, null problem. Kanskje du "ødelegger" noe i prosessen. Jeg bare rører alt inn, visper på ingen måte, også tar jeg alt vekselvis; litt mel, så melk, smør, så mel igjen osv :)

Anonymous poster hash: 28963...743

Skrevet

Mange moderne vaffeljern har "tagger" som går om hverandre. Tidligere var det vanlig at " taggere" møtte hverandre. Min erfaring er at nyere jern krever en fastere røre og at de uansett aldri blir så tykke som i et gammelt jern. Hvordan jernet er hengslene har også betydning.

Hvis du har muligheten så prøv oppskriften med din oldemors jern.

Anonymous poster hash: fd68a...6c3

Skrevet

Vaffeljernet har mye å si! Mine gode vafler ble ikke like gode da jeg måtte bytte vaffeljern 😞

Anonymous poster hash: fdfe2...0d3

Skrevet

Signerer de over. Jernet har mye å si, det merket jeg da jeg byttet. Flate her og, aldri før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...