Gå til innhold

Faens nabo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nye naboer. Med to nokså små barn som faen meg ikke har en eneste grense. Eller det har de sikkert altså, men det er mange grenser som mangler også. 

Ungene går ut og inn av vår hage som de ønsker. moren sitter hjemme og roper på dem. "Nei, du får ikke gå inn i boden deres og hente leker", men hun går ikke og henter dem. Plager katten vår gjør de også. Da vi var på ferie, var det noen som hadde vært her og strødd utover en masse leker og det er naturlig å tenke at det var dem, men kan jo ikke beskylde dem for det når vi ikke vet sikkert. 

Er det virkelig urimelig å mene at naboens unger ikke skal leke her når vi ikke er her? Er det strengt å tenke at våre leker er våre leker? Er så kjipt å bli uvenner med naboen også, men ser ikke annen råd enn å gi både voksne og barn veldig klar beskjed. 

Anonymous poster hash: e6a98...2bc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta det opp på en fin måte først. Vedvarer det, ta det opp på en mindre fin måte.

Hva med å sette opp gjerde eller hekk?

Anonymous poster hash: 5e16d...df9

Skrevet

Lås på boddøra?

Anonymous poster hash: 8a7fc...452

Skrevet

Vi har hekk og gjerde og har gitt beskjed om at vi vil at de ikke skal klatre over gjerdet, men gå rundt. I hvert fall faren følger opp det.

Skrevet

Lås på boddøra?Anonymous poster hash: 8a7fc...452

Ja, vi må kanskje det. Tungvint for våre egne, men det er kanskje bedre allikevel.

Skrevet

Sånn er det når du er så rar mor.

Her i nabolaget så leker alle med alle sine leker.

Det en en selvfølge at når barnet vårt ikke leker med den så kan bare nabogutten ta å låne den.

Anonymous poster hash: d20f1...254
Skrevet

Det en en selvfølge at når barnet vårt ikke leker med den så kan bare nabogutten ta å låne den.

Man er virkelig ikke rar fordi man ønsker å ha hagen og tingene sine for seg selv. Det du beskriver er flott, men ikke normalen. Pluss at det krever en gjensidig forståelse av at man skal ha det sånn. Jeg hadde virkelig ikke likt at nabobarna bare kom å tok lekene vi hadde i boden når som helst. Akkurat som jeg ikke forsyner meg av naboens gressklipper, stige, verktøy og annet han måtte ha i boden bare fordi han ikke bruker det selv akkurat der og da. 

Skrevet

Hva med å selv si ifra til barna? :) Kunne det ha hjulpet?

Skrevet

Forstår deg jeg, HI! :) 

Anonymous poster hash: 3c385...3ce
Skrevet

Herregud, det der hadde jeg fått helt noia av

Anonymous poster hash: 391d2...1df

Skrevet

Har vi samme nabo?

Her er det også sånn, kommer hjem til en bomba hage full av leker som ungen har henta hos flere naboer. Har sagt fra mange ganger til foreldrene og bedt på en hyggelig måte at de må rydde og lykke igjen sandkassa ihvertfall hvis de leker her, men det går ikke inn

Anonymous poster hash: f83ce...1b9

Skrevet

Skjønner deg godt, men ta en prat med dem. Hadde heller ikke giddet å ha naboens unger rekende hos oss. Hvis de skal komme på besøk så får de ringe på og spørre om de kan komme å leke. Vanlig folkeskikk.

Anonymous poster hash: e91d1...819
Skrevet

Ja, jeg er nok litt sær. Kjenner på det selv også at jeg er lite raus når jeg irriterer meg over det. Men det gjør jeg altså. Det er forresten ikke aktuelt for mine unger å gå til dem. Dels fordi jeg ønsker å lære barna mine at man skal ha respekt for andres ting, man kan gjerne låne og dele, men da er det etter at man har spurt. Dels fordi naboens barn er mindre enn våre. Det er altså sånn at våre leker er veldig spennende for dem, mens deres leker er lite interessante for våre. 

Har sagt fra til barna forresten, ganske tydelig også, men det hjelper ikke. 

Skrevet

Kanskje anonym #6 er naboen din :)

Det er ikke greit å gå inn på andres eiendom uten å ha fått en invitasjon. Har man fått en invitasjon gjelder det for den gangen og ikke slik at man for alltid kan gå inn på andres eiendom.

Man går aldri inn i andres boder, garasjer osv og henter deres ting. Da ber man om å få låne, venter på svar og låner den ene gangen.

Neste gang må man spørre igjen.

Har litt vanskelig for å tro at ett helt nabolag syns det er greit at hvem som helst av naboene kan gå og forsyne seg av deres ting.

Jeg liker i alle fall å vite hvor tingene våre er og jeg vil ikke ha andres unger eller voksne i hagen min om de ikke er sammen med oss.

Anonymous poster hash: 84915...fb8
Skrevet

Når du sier rar prater du om deg selv da?

Det er IKKE normalt å gå inn i en lukket bod og hente leker når de som eier lekene er på ferie.

Hvis du synes det er ok er du umåtelig frekk og freidig.

Du burde faktisk skamme deg over å ha null respekt for andres eiendom.

Anonymous poster hash: c9951...d98

Skrevet

Si i fra på en pen måte. Barna virker uopdragen. Det er selvfølgelig ikke normalt og bare gå inn i boden til naboen😩

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...