Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #1 Skrevet 10. august 2014 Har blitt anbefalt dette fra helsepersonell til et av barna som har store problemer med å sovne på kveldene. Noen som har erfaring med dette ? Anonymous poster hash: 6f744...ddf
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #2 Skrevet 10. august 2014 Ja, mitt barn får det. Hun har problemer med å falle til ro om kvelden og lå timesvis i sengen før hun sovnet, gråt og var helt umulig,(har en diagnose i tillegg). Begynte med melatonin og hun sovnet 15 min etter hun lå seg i sengen:) utrolig deilig for henne og oss foreldre som styrte på hver eneste kveld til 22-23 tiden, nå er det ro kl 20 og vi har en utvhvilt og blid jente:) Anonymous poster hash: 18443...b2d
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #3 Skrevet 10. august 2014 Ja, mitt barn får det. Hun har problemer med å falle til ro om kvelden og lå timesvis i sengen før hun sovnet, gråt og var helt umulig,(har en diagnose i tillegg). Begynte med melatonin og hun sovnet 15 min etter hun lå seg i sengen:) utrolig deilig for henne og oss foreldre som styrte på hver eneste kveld til 22-23 tiden, nå er det ro kl 20 og vi har en utvhvilt og blid jente:) Anonymous poster hash: 18443...b2d Hørtes ut som mitt barn det. Slitsomt både for barnet og foreldre når hun aldri klarer å roe seg på kvelden. Hva skjer hvis dere ikke får tatt tablettene en kveld? Er så redd det skal bli enda vanskeligere å sovne uten når en er vant til å få melatonin. Hvilken dose bruker dere? Anonymous poster hash: 6f744...ddf
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #4 Skrevet 10. august 2014 Ja, mitt barn får det. Hun har problemer med å falle til ro om kvelden og lå timesvis i sengen før hun sovnet, gråt og var helt umulig,(har en diagnose i tillegg). Begynte med melatonin og hun sovnet 15 min etter hun lå seg i sengen:) utrolig deilig for henne og oss foreldre som styrte på hver eneste kveld til 22-23 tiden, nå er det ro kl 20 og vi har en utvhvilt og blid jente:) Anonymous poster hash: 18443...b2d Hørtes ut som mitt barn det. Slitsomt både for barnet og foreldre når hun aldri klarer å roe seg på kvelden. Hva skjer hvis dere ikke får tatt tablettene en kveld? Er så redd det skal bli enda vanskeligere å sovne uten når en er vant til å få melatonin. Hvilken dose bruker dere? Anonymous poster hash: 6f744...ddf Hvis hun ikke får tablettene er hun urolig og bruker lengre tid på å sovne, men hun bruker heldigvis ikke så lang tid som hun gjorde før vi begynte med melatonin. Noen dager trenger vi faktisk ikke å gi melatonin fordi hun er så stuptrøtt at hun sovner i sofaen ol. Hun har melatonin 3 mg. Vi gir ikke hver dag nå, hun har bedret seg etter vi begynte og det virker som hun nå skjønner at hun kan ligge i sengen å være rolig i en time før hun får sove. Før gråt hun og var helt hysterisk. Først 3 mnd ga vi hver dag, så hadde vi en periode på 1 mnd hvor tabletten ikke virket særlig. Nå gir vi kun når vi ser hun er urolig og begynner slik hun var før, problemer med å roe seg osv. Håper det virker for deres barn. Det er slitsomt å bruke hver eneste kveld på legging. Lykke til Anonymous poster hash: 18443...b2d
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #5 Skrevet 10. august 2014 Sønnen min har brukt Melatonin de siste fire årene ca. Han har høytfungerende autisme. Tidligere lå han våken i timevis før han sovnet. Når vi er på overnattingsturer nå hender det ofte at jeg glemmer å ta med Melatoninen, og det som skjer da er ganske enkelt at han ligger våken slik han gjorde før. Ikke verre enn det. Sønnen min er veldig glad i sovemedisinene sine, og han misliker sterkt når han blir liggende våken uten å få sove. Da jeg ordnet med Melatonin første gangen var jeg veldig usikker. Gi ham sovemedisiner bare for at vi foreldre skulle få ro på kvelden, var det moralsk riktig da? Så satte jeg meg ned med sønnen og forklarte at han skulle få prøve noen medisiner som gjorde at han sovnet raskere på kvelden og slapp å ligge våken i hvertfall to timer hver kveld. Og vet du, han ble så glad! Han hadde en så gledelig og positiv reaksjon som jeg aldri kunne forestilt meg, og plutselig la han ut om hvor vanskelig, kjedelig og slitsomt det var for han selv å ligge våken hver kveld. 6 år gammel! Da var jeg overbevist om at Melatonin var et helt riktig valg, og det er jeg fortsatt sikker på. Anonymous poster hash: 54576...40a
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #6 Skrevet 10. august 2014 Jeg har selv hatt veldig god effekt av melatonin, det er helt fantastisk, gjør at man blir naturlig trøtt og sovner raskt, og føler seg bra og uthvilt neste morgeb. Uten melatonin tar det meg 1-2 timer å sovne,fordi jeg har forsinket søvnfasesyndrom (ekstremt B-menneske, kroppen min tror et døgn har 26 timer). Nå som jeg er gravid kan jeg ikke ta det, og savner det veldig! Så med en gang jeg kan ta det igjen skal jeg gjøre det. Anonymous poster hash: db61d...e78
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #7 Skrevet 10. august 2014 Circadin heter de jeg får. Gleder meg til å begynne med de igjen etter graviditeten. (Litt usikker på de å amming,noen som vet?) Har siden jeg var baby sovet utrolig dårlig. Er hyper veldig mye da. Kroppen er utslitt men ikke hode. De har rett å slett reddet søvnen min. Hadde aldri nølt med å bruke dette til mitt barn hvis h*n trengte det. bedre enn vanlig søvetabletter for disse er bare et tilskudd til melatonin som vi har i hjernen å man blir ikke avhengig. Noen har mindre enn det enn andre. Litt synd at de er så dyre da, så jeg pleier å dele de i 2. Funker da også. Men som jeg har forstått det er det egentlig en kur på 20 dager-at man skal ta de hver dag også blir søvnen bedre etter det i en periode.. til det er på an igjen da.. lykke til HI. Det er ikke noe å skamme seg over.er utrolig mange som trenger det. Anonymous poster hash: 73c68...f7f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå