Gå til innhold

Baby som kun sover 30 min, hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun våkner alltid etter nøyaktig 30 min etter den første luren. Dette ødelegger hele dagen fordi hun er trøtt og trenger å sove lengre. Ender med at jeg må gå å bære på henne hele dagen fordi hun er sutrete. Hun sover ikke i vogn mens den er u bevegelse.

Hva kan vi gjøre for å få ho til å sove lengre?

Hun er 6 mnd

Anonymous poster hash: e05c8...16f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer, du har fått en "30 minutters baby"... Har selv hatt to sånne, og vet hvor slitsomt det er! Først vil jeg bare si: ikke mist håpet, etter et beintøft første år med begge har jeg nå to sovedyr som andre foreldre kan misunne meg!

Jeg har dessverre ingen mirakelkur å foreslå. Jeg har forstått det sånn at det er et søvnfase problem. Ca hvert 30 min går man inn i en fase med lettere søvn, hvor da noen barn våkner og klarer ikke selv å sovne igjen.

Jeg prøvde å være i forkant, begynne å trille igjen etter 25 min før de våknet for å prøve å hindre oppvåkningen. Fant også ut at å sove med feks motordur, støvsugerlyd og likn hjalp. Der finnes visst cder man kan kjøpe med slike lyder babyer sover godt til? Mitt beste tips er likevel: Få deg litt hjelp og avlastning! Har du noen som kan trille litt tur for deg? Dette er vanvittig slitsomt, men det går seg til! Lykke til!

Anonymous poster hash: c2d9d...85e

Skrevet

Bæretøy er gull verdt! Knyt henne på deg i et deilig sjal, så kan hun sove på deg mens du har armene fri til å gjøre andre ting.

Anonymous poster hash: 4a260...056

Skrevet

Har også hatt 2 "30-minutters-babyer! Så du er ikke alene. Minste er nå 7 mnd og har endelig begynt å sove lenger på lur nr 1, den er nå på 1 tine og 15 min ca. Ellers er det 2 lurer til på nøyaktig 30 min ja! På det verste sov hun kun 3x30 min på 12-13 timer våkentid:-/ Håpet nå er at hun snart sover lenger om morgenen (våkner nå 0530) slik at hun kan klare seg med 2 lurer og da at lur Nr 2 gradvis blir lenger kanskje.. Men ja slitsomt, man får ikke gjort så mye! Her heller sov ingen av ungene hvis vogna var i bevegelse:-/

Anonymous poster hash: 8b4ed...26a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...