Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #1 Skrevet 10. august 2014 Jeg var på tidlig uktralyd idag og fikk vite at jeg/fosteret var 10+3 på vei. Jeg aner ikke om det var mine mamma uker hun regnet fra, eller om det var så gammel babyen er. I mitt hodet så virker det som jeg er 10+3 men at babyen er 8+3 pga befruktelsen skjer 2 uker etterpå...har jeg rett? Anonymous poster hash: f4eee...353
Linkwi Skrevet 10. august 2014 #2 Skrevet 10. august 2014 Ja det regnes alltid fra første syklus dag, altså første blødningsdag:-)
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #4 Skrevet 10. august 2014 Nesten uansett hvordan det regnes , er det alltid fosteret to uker mindre . Jeg regner ut med dagen jeg ble befruktet , og vis jeg setter det opp imot menssyklus, er det kun dager som er forskjellen . Anonymous poster hash: db49c...b0a
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #5 Skrevet 10. august 2014 Nesten uansett hvordan det regnes , er det alltid fosteret to uker mindre . Jeg regner ut med dagen jeg ble befruktet , og vis jeg setter det opp imot menssyklus, er det kun dager som er forskjellen . Anonymous poster hash: db49c...b0a Men det er ca 2 uker etterpå det og, eller? Anonymous poster hash: f4eee...353
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #6 Skrevet 10. august 2014 Ja. Det jeg mente . Selvom man går utifra syklus eller befruktning så skilles bare dager som oftest. Men du er jo 10 uker på vei , selvom babyen kun er utviklet 8. Så når du har gått 40 uker og er fullgått, så er jo babyen 38 Anonymous poster hash: db49c...b0a
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #7 Skrevet 10. august 2014 Ja. Det jeg mente . Selvom man går utifra syklus eller befruktning så skilles bare dager som oftest. Men du er jo 10 uker på vei , selvom babyen kun er utviklet 8. Så når du har gått 40 uker og er fullgått, så er jo babyen 38 Anonymous poster hash: db49c...b0a Så det er litt som skal til for at jeg faktisk ble gravid for 10+3 uker siden...? Litt dumt at jeg sier det her, men for nøyaktig 10+3 uker siden så ble jeg misbrukt og voldtat...min kjære vet dette, og situasjonen min er så vanskeligt. Abort eller ikke. Men om det er større sannsynlighet for at unnfangelsen skjedde 2 uker etter så kan det umuligt være overgriperen...(dere syntes kanskje det er rart at jeg klarte å ha "samleie" så fort etterpå. Men det var noe jeg ville, bare så jeg kunne huske at min aller kjæreste man aldri vill noe vondt, og at han bare er den beste) men om unnfangelsen ikke skjer før to uker etterpå, så er det jo selvfølgelig mannen min sin <3 Men er så vanskeligt, ihvergfall når min man støtter meg uansett :'( har foresten nesten aldri mensen (om det har noe å si) Men hadde og sånn ca regel messing samleie med mannen min etter overgrepet. Så tror det er mest sansynligt min man sitt...men jeg må se hva jeg gjør. Har ikke all verdens tid å tenke :-( klarer ikke få mag til å tanke på det lille frøet mitt i magen, så liten og uskyldig ... Anonymous poster hash: f4eee...353
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #8 Skrevet 10. august 2014 Stor sannsynlighet da for at det er mannen din. Ikke morro å høre . Men du kan selv gå å regne på det på - terminkalkulator på babyverden. Der kan du skrive inn da når voldtekten skjedde opp imot samleie med mannen, da vil du se hva den viser , oppi mot ultralyd igjen. Forsto du? Anonymous poster hash: db49c...b0a
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #9 Skrevet 10. august 2014 Huffda, det var ikke kjekk lesing hi God klem <3 Anonymous poster hash: 19f3d...8c9
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #10 Skrevet 10. august 2014 Stor sannsynlighet da for at det er mannen din. Ikke morro å høre . Men du kan selv gå å regne på det på - terminkalkulator på babyverden. Der kan du skrive inn da når voldtekten skjedde opp imot samleie med mannen, da vil du se hva den viser , oppi mot ultralyd igjen. Forsto du? Anonymous poster hash: db49c...b0a [/quote Det er gjort. Og det stod ca 2 uker etterpå ja :-) men de siste dagene så hadde vi ikke samleie pga jeg var hos mine foreldre :-) men skal vell litt til for å ha blitt gravid dagen etter "første dag i siste mens" selom det ikke var noe mens Anonymous poster hash: f4eee...353
<3 2G <3 Skrevet 10. august 2014 #11 Skrevet 10. august 2014 Jeg vil tro det er mannen din sin. Om du snakker med gyn/lege om dette ville jeg tro de vil bekrefte dette. Det er sjeldent at fosteret er så treg i vekst at det skal ligge to uker bak utvikling på det stadiet.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #12 Skrevet 10. august 2014 Da tror jeg du kan slappe helt av Anonymous poster hash: db49c...b0a
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #13 Skrevet 10. august 2014 Jeg vil tro det er mannen din sin. Om du snakker med gyn/lege om dette ville jeg tro de vil bekrefte dette. Det er sjeldent at fosteret er så treg i vekst at det skal ligge to uker bak utvikling på det stadiet. Ja, tusen takk. Skal til legen i morgen. Har mye å tenke igjennom. Men tror at dette skal gå fint. Fikk dekket ultralyd, så vi er på vei å finne ut av ting. Er bare så vanskeligt. Huff Anonymous poster hash: f4eee...353
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #14 Skrevet 10. august 2014 Huffda, det var ikke kjekk lesing hi God klem <3 Anonymous poster hash: 19f3d...8c9 Nei, unner ikke min verste fiende hva som skjedde med meg...takk <3 Anonymous poster hash: f4eee...353
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #15 Skrevet 10. august 2014 Da tror jeg du kan slappe helt av Anonymous poster hash: db49c...b0a Åh kjenner jeg blir gald, takker gudene for at leger og alle de plusset på de to ukene ekstra. Fikk nesten hjertestopp når jeg regnet meg tilbak og fikk nøyaktig overgripelses dagen. Greide ikke spørre jordmor eller noe om hvortid eller noe Når jeg satt der. Men tenkte i bilen på vei hjem at jeg ikke ble "gravidgravid" før to uker etterpå. Men var bare litt usikker på om de regnet med de to ukene ekstra eller nøyaktig fosterets alder :-) Anonymous poster hash: f4eee...353
<3 2G <3 Skrevet 10. august 2014 #16 Skrevet 10. august 2014 De regner ditt svangerskap nøyaktig ja, men baby er 2 uker kortere Lykke til videre
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #17 Skrevet 10. august 2014 De regner ditt svangerskap nøyaktig ja, men baby er 2 uker kortere Lykke til videre Ja, det skjønner jeg. Men så lenge babyen bare er 8 uker og ikke 10, så må det være min man sitt. Men om babyen er like gammel som mine mamma uker som er 10+4, så er det desverre han som overgrep meg sitt. Og da må jeg igjennom deg jeg vill unngå mest. Å fjerne er lite uskyldig foster som kan vokse opp å bli verdens herligst lille baby. Blir helt kvalm av tanken :-( Anonymous poster hash: f4eee...353
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #18 Skrevet 10. august 2014 Jeg er helt sikker på at du ikke trenger å bekymre deg:) men du skriver jo at du skal til lege, be om en ny ultralyd på om 2 uker , sånn at du ser at det fortsatt stemmer ang ukene Anonymous poster hash: db49c...b0a
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #19 Skrevet 10. august 2014 Jeg er helt sikker på at du ikke trenger å bekymre deg:) men du skriver jo at du skal til lege, be om en ny ultralyd på om 2 uker , sånn at du ser at det fortsatt stemmer ang ukene Anonymous poster hash: db49c...b0a Ja, jeg skal gjør det :-) regner med at tidlig ultralyd er ganske så nøyaktig siden mab måler hode til sete...så satser på at det stemmer. Om 2 uker er det jo uansett forsent til eventuelt abort :-/ noe jeg ikke ønsker i det hele tatt Anonymous poster hash: f4eee...353
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå