Gå til innhold

Spm til dere som tror på sjelevandring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når oppstår det helt nye sjeler? Og hvor lenge er en sjel i omløp? Når pensjoneres den helt? Og hvor mange finnes til en hver tid? Hva når vi blir 3 milliarder mer enn i dag, blir det nok sjeler? Og hva hvis vi nesten dør ut og en håndfull blir igjen, hvor havner alle sjelene da? Er det bare mennesker som har sjel?

Anonymous poster hash: 6e5c1...b7e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her vil du få forskjellig svar avhengig av trosretning.

Her er mitt   standpunkt

Alle sjelene ble skapt samtidig.

En sjel er udødelig og og vil inkarnere til den har opplevd alt den ønsker og den har utlignet sin karma.

Aner ikke hvor mange det totalt sett er. Alle inkarneres ikke samtidig.

Hvis en apokalypse inntreffer så de fleste sjelen befinne seg på andre siden. (der man oppholder seg mellom livene).

Jeg tror at dyrene har sjel, men ikke at et menneske kan inkarnere "nedover" i bevissthet. Altså atman ikke kan bli et dyr i sitt neste liv.

Skrevet

Sjelen slutter å gå i omløp når den har skjønt det den skal, og den har fått svar på spørsmålet. Vet ikke hvilket spørsmål, men noe må det jo være.

Nye sjeler oppstår når verden har noe nytt å lære.

Hvis vi dør ut, vandrer sjelene videre, til et utenomjordisk univers. Vi vet jo ikke hvor, men det finner vi ut den dagen vi dør.

Tror noen dyr har sjel, men ikke alle. Feks insekter har ikke sjel, de er bare nyttedyr.

En ku feks, har sjel. Hvis bonden behandler kua dårlig, vil det før eller senere slå igjen på bonden. I ett annet liv. Hvis du skjønner.

Anonymous poster hash: 83509...620

Skrevet

Herregud så komplisert? Hvem organiserer alt dette? Og er altså da alle levende vesener på jorden bare verktøy for sjeler? For at de skal lære? Sjelene er liksom den egentlige eksistensen? Eller er det noe over sjeler igjen? Hvor kommer evt guder inn? Og hva med alt det fæle noen opplever? Meningsløs lidelse? Også for at sjelen skal lære? Lære hva? Hvis man blir kjent med sjelen til foreldrene før man reinkarneres blir ikke det da rart når disse foreldrene mishandler en?

Skrevet

Det er jo veldig lett å sitte her i vesten i vår priviligerte tilværelse og tro på dette, at det er en mening med alt som skjer, karma og at det man gjorde i et tidligere liv er med på å avgjøre hvordan man har det i dette. 

Det fritar oss som lever her i vesten nå fra å hjelpe de i andre land som ikke har det så godt, for de er jo liksom skyld i det sjøl, de har ikke oppført seg skikkelig i tidligere liv og blir straffet for det nå. Så da trenger vi ikke hjelpe alle barna som sulter eller bombes, for de er skyld i det sjøl. Karma's a bitch og alt det pisset der.

Verdens enkleste ansvarsfraskrivelse.

Anonymous poster hash: 73875...aa1
Skrevet

Det har vert krig der oppe vi kommer fra og. Dei tar sjeler til fange. Det er DET ordet helvete kommer i fra. Og vi som går her nede no kan vere chippet av disse. Den chippen gjør til att mennesker blir negative, og dreper. Dei fra "helvete" liker ikke hva vi sjeler har klart å oppnå. Til og med leger i Oslo har funnet slike i menneskekropper og låst dei inni skap. Var snakk om att det skulle komme på nyhetene om ei stund. Jeg selv var chippet, jeg trodde jeg hadde vond muskel som jeg hadde slete med i flere år. Når chippen blei fjernet, har jeg aldri vert plaget der mer. Mer vil jeg ikke si om den saken 😲 litt ekkelt 😲 har du angst for kreft, har sjelen opplevd det tidligere i liv. Samme med utroskap og sånt😊 jeg har selv sett med mine egne øyne folk som har blitt chippet. Men du må vere åpen for å se det. Det er i grunn så mye folk ikke vet 😞

Anonymous poster hash: c7930...243

Skrevet

Det har vert krig der oppe vi kommer fra og. Dei tar sjeler til fange. Det er DET ordet helvete kommer i fra. Og vi som går her nede no kan vere chippet av disse. Den chippen gjør til att mennesker blir negative, og dreper. Dei fra "helvete" liker ikke hva vi sjeler har klart å oppnå. Til og med leger i Oslo har funnet slike i menneskekropper og låst dei inni skap. Var snakk om att det skulle komme på nyhetene om ei stund. Jeg selv var chippet, jeg trodde jeg hadde vond muskel som jeg hadde slete med i flere år. Når chippen blei fjernet, har jeg aldri vert plaget der mer. Mer vil jeg ikke si om den saken litt ekkelt har du angst for kreft, har sjelen opplevd det tidligere i liv. Samme med utroskap og sånt jeg har selv sett med mine egne øyne folk som har blitt chippet. Men du må vere åpen for å se det. Det er i grunn så mye folk ikke vet Anonymous poster hash: c7930...243

Eh... Javel. Og ellers har du det bra?

Skrevet

Det har vert krig der oppe vi kommer fra og. Dei tar sjeler til fange. Det er DET ordet helvete kommer i fra. Og vi som går her nede no kan vere chippet av disse. Den chippen gjør til att mennesker blir negative, og dreper. Dei fra "helvete" liker ikke hva vi sjeler har klart å oppnå. Til og med leger i Oslo har funnet slike i menneskekropper og låst dei inni skap. Var snakk om att det skulle komme på nyhetene om ei stund. Jeg selv var chippet, jeg trodde jeg hadde vond muskel som jeg hadde slete med i flere år. Når chippen blei fjernet, har jeg aldri vert plaget der mer. Mer vil jeg ikke si om den saken litt ekkelt har du angst for kreft, har sjelen opplevd det tidligere i liv. Samme med utroskap og sånt jeg har selv sett med mine egne øyne folk som har blitt chippet. Men du må vere åpen for å se det. Det er i grunn så mye folk ikke vet Anonymous poster hash: c7930...243

Eh... Javel. Og ellers har du det bra?

DET har jeg 😃😃

Skrevet

Hvorfor kriger de der oppe også? Og hvorfor trenger de komme hit ned i det hele tatt? Hvor er der oppe? Hvordan får de satt inn chipene?

Skrevet

Hvorfor kriger de der oppe også? Og hvorfor trenger de komme hit ned i det hele tatt? Hvor er der oppe? Hvordan får de satt inn chipene?

Fordi vi lever i kjærlighet, ikke dei. Dei vil ta alle sjeler til fange. Og skape ondskap i stede for kjærlighet på jorden. UFO ? Det er jo dei 👍

Skrevet

Sjel er et interessant konsept.

Men selv om det er interessant, finnes det ingen sjeler. Det vi opplever som sjelen er et resultat av hjernen. Menneskehjernen er svært kompleks, og alt vi noensinne har opplevd (til og med som fostre) setter spor i hjernen og er med på å gjøre oss til den vi er. DNA, opplevelser og miljø, traumer og gleder, alt former oss.

I tillegg er mye av det vi opplever som personlighet og lynne styrt av hormoner og kjemikalier, som jo også påvirker hjernen.

Noen som skader hjernenneller får en hjernesvulst kan endre personlighet ganske betraktelig. Mye av den vi "er" sitter i pannelappen. I gamle dager ble folk lobotomert, og det kunne oppleves som sjelen ble tatt fra dem..

Det er vanskelig for oss å forstå at alt dette blir borte, men når kroppen dør dør også hjernen. Langsomt men sikkert vil den råtne med alt vi er og alle minner. Men det vi gjorde når vi var her trenger jo ikke bli glemt. Vi "lever videre" i våre kjære og nære, og forfattere som levde for hundrevis av år siden er jo fortsatt "i live" i sine dikt og bøker.

Anonymous poster hash: 5bdc1...6cc

Skrevet

Men selv om det er interessant, finnes det ingen sjeler. Det vi opplever som sjelen er et resultat av hjernen. Menneskehjernen er svært kompleks, og alt vi noensinne har opplevd (til og med som fostre) setter spor i hjernen og er med på å gjøre oss til den vi er. DNA, opplevelser og miljø, traumer og gleder, alt former oss.

I tillegg er mye av det vi opplever som personlighet og lynne styrt av hormoner og kjemikalier, som jo også påvirker hjernen.

Noen som skader hjernenneller får en hjernesvulst kan endre personlighet ganske betraktelig. Mye av den vi "er" sitter i pannelappen. I gamle dager ble folk lobotomert, og det kunne oppleves som sjelen ble tatt fra dem..

Det er vanskelig for oss å forstå at alt dette blir borte, men når kroppen dør dør også hjernen. Langsomt men sikkert vil den råtne med alt vi er og alle minner. Men det vi gjorde når vi var her trenger jo ikke bli glemt. Vi "lever videre" i våre kjære og nære, og forfattere som levde for hundrevis av år siden er jo fortsatt "i live" i sine dikt og bøker.

Oisann, du har visst misforstått litt. Men slapp av, verdensbildet ditt er i ferd med å rakne (ny forskning, nye oppdagelser, darwinismen står for fall), så du skjønner det nok til slutt :)

Anonymous poster hash: 0cfc0...aac

Skrevet

https://m.youtube.com/watch?v=QgOBfCrxS3U se denne du ❤️

Skrevet

Det er vanskelig for oss å forstå at alt dette blir borte, men når kroppen dør dør også hjernen. Langsomt men sikkert vil den råtne med alt vi er og alle minner. Men det vi gjorde når vi var her trenger jo ikke bli glemt. Vi "lever videre" i våre kjære og nære, og forfattere som levde for hundrevis av år siden er jo fortsatt "i live" i sine dikt og bøker. Anonymous poster hash: 5bdc1...6cc

https://m.youtube.com/watch?v=QgOBfCrxS3U se denne du ❤️Anonymous poster hash: c7930...243

Jeg tror hverken på sånt, "åndenes makt", engler, spøkelser, demoner, guder eller djevler :) alt er et produkt av menneskets fantastiske fantasi.

Det er som menneskene som bodde i en hule og aldri hadde sett det som var utenfor, de hadde masse fantasibilder av hva det kunne være. En av dem gikk ut av hulen og så verden slik den virkelig var. Da han gikk inn i hulen igjen kunne han aldri tro på de andres fantasier igjen. På samme måte kan vi ikke begynne å tro at verden er flat igjen, til det vet vi for mye.

Har man satt seg inn i vitenskapen og studert mennesket hjerne og evolusjon, kan man ikke tro på overtro lenger.

:)

Skrevet

Det er vanskelig for oss å forstå at alt dette blir borte, men når kroppen dør dør også hjernen. Langsomt men sikkert vil den råtne med alt vi er og alle minner. Men det vi gjorde når vi var her trenger jo ikke bli glemt. Vi "lever videre" i våre kjære og nære, og forfattere som levde for hundrevis av år siden er jo fortsatt "i live" i sine dikt og bøker. Anonymous poster hash: 5bdc1...6cc

Oisann, du har visst misforstått litt. Men slapp av, verdensbildet ditt er i ferd med å rakne (ny forskning, nye oppdagelser, darwinismen står for fall), så du skjønner det nok til slutt :)Anonymous poster hash: 0cfc0...aac

Oi da :) Dette var interessante saker og banebrytende forskning presentert på DIB altså ;) Ingen nye oppdagelser viser at "darwinismen" (regner med du snakker om evolusjonen) står for fall. Jeg synes jo selvsagt det er veldig fascinerende at voksne mennesker kan være såpass overtroiske. Men mest trist. Og ja, jeg tror det vil finnes overtroiske, religiøse mennesker i all framtid, slik har hjernen vår blitt på grunn av evolusjonen (vil se mønstre og sammenhenger, også dersom de ikke er der)

Skrevet

Herregud så komplisert? Hvem organiserer alt dette? Og er altså da alle levende vesener på jorden bare verktøy for sjeler? For at de skal lære? Sjelene er liksom den egentlige eksistensen? Eller er det noe over sjeler igjen? Hvor kommer evt guder inn? Og hva med alt det fæle noen opplever? Meningsløs lidelse? Også for at sjelen skal lære? Lære hva? Hvis man blir kjent med sjelen til foreldrene før man reinkarneres blir ikke det da rart når disse foreldrene mishandler en?

Ja, man kan si at sjelen bruker personligheten ogkroppen som et verktøy.

Noen tror at gud er designeren bak dette, mens andre ikke mener at det finnes en gud, men at karma er en universell kraft.

Sjelen søker å oppnå visdom. For å komme dit må man gjennom mange erfaringer. Det skal oppleves så mange aspekter av livet som mulig og sjelen velger selv hvilken vei den velger å gå for å komme dit den ønsker. Noen ganger velger man en smertefull vei fordi disse erfaringene er viktig for å komme lengre i sin utviklingsvei mot visdom.  Når sjelen selv har gjennomlevd smerte så vil den lettere forstå andre som lever i den samme smerten og kan være til støtte  og hjelp for disse.

At man skal la de som gjennomlever sin karma være i fred er en misforståelse. Tvert imot bør man støtte og hjelpe de som lider. Man bidrar da til å gjøre verden til et bedre sted å være og bedrer samtidig sin egen karma.

Skrevet

Ja, man kan si at sjelen bruker personligheten ogkroppen som et verktøy.

Noen tror at gud er designeren bak dette, mens andre ikke mener at det finnes en gud, men at karma er en universell kraft.

Sjelen søker å oppnå visdom. For å komme dit må man gjennom mange erfaringer. Det skal oppleves så mange aspekter av livet som mulig og sjelen velger selv hvilken vei den velger å gå for å komme dit den ønsker. Noen ganger velger man en smertefull vei fordi disse erfaringene er viktig for å komme lengre i sin utviklingsvei mot visdom. Når sjelen selv har gjennomlevd smerte så vil den lettere forstå andre som lever i den samme smerten og kan være til støtte og hjelp for disse.

At man skal la de som gjennomlever sin karma være i fred er en misforståelse. Tvert imot bør man støtte og hjelpe de som lider. Man bidrar da til å gjøre verden til et bedre sted å være og bedrer samtidig sin egen karma.

Amen 😃

Skrevet

Dere kan reise tilbake i tid med meditasjon, og se hva som har skjedd i ditt tidligere liv. På YouTube. Den bruker jeg ofte, og fant fort ut hvorfor jeg er sjalu i dette live.

Skrevet

Hvis det står på YouTube, Facebook eller anonymforum så må det være sant :D

La oss legge ned alle universiteter og forskningsinstitusjoner og la healere, klarsynte og andre overtroiske sette dagsorden :)

Skrevet

La oss legge ned alle universiteter og forskningsinstitusjoner og la healere, klarsynte og andre overtroiske sette dagsorden :)

Grow up !

Skrevet

La oss legge ned alle universiteter og forskningsinstitusjoner og la healere, klarsynte og andre overtroiske sette dagsorden :)Anonymous poster hash: 5bdc1...6cc

Grow up !Anonymous poster hash: c7930...243

Det var I R O N I ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...