Gå til innhold

Likør?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha stort selskap om en stund, og serverer kaffe avec. Hverken mannen eller jeg drikker likør, begge foretrekker konjakk. Vi har noen nedstøva flasker innerst i barskapet, men tviler på at de egentlig er gode lenger. Hvis vi skal kjøpe en eller to litt gode likører, hva burde vi kjøpe da? Greit å ha noe som folk drikker, så vi ikke brenner inne med så mye rester.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En flaske Cointreau er greit å ha på lur! Evt en kaffelikør ved siden av. Type Baileys eller noe sånt. Da er du vel safe?

Skrevet

Kjenner at jeg får pels på tenna av å tenke på Baileys, men det er jo mange som liker den, så det var ikke så dumt. Cointreau har jeg jo, faktisk. Bruker den når jeg lager dessert. Da har jeg kanskje en plan, da!

Skrevet

Baileys gir meg assosiasjoner til tenåringsjentevorspiel. Men den konfekten som heter Conjaclikør blir jeg alltid innmari glad for å se på et kaffe avec-bord. Og jeg smakte en eplelikør en gang, og det var faktisk ganske forfriskende. Men jeg husker ikke hva den heter, jeg tror den var norsk, og burde vel lett la seg finne på polet. Burde jo også passe bra til årstiden? :)

Skrevet

Jeg er helt enig ang Baileys he he he, og i mitt hode er likør i slike anledninger Cointreau og det er det egentlig. I andre anledninger er likør en deilig førjulskveldhjemmelagetkirsebærlikør...:-)

Gjest Jigglewiggle
Skrevet

Jeg stemmer også for xante😊

Skrevet

*google* Xanté  :P

Nytt bekjentskap. Den så spennende ut! Takk for tips.

Skrevet

Mannen her er glad i Xante. Jeg er ikke så glad i likør i det hele tatt. Tar heller en konjakk da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...