Gå til innhold

En POSITIV uføretråd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som er uføre, hva har dere fått til/mestret/orket i dag, som dere kanskje ikke har klart på en stund? 

Jeg har hatt med begge ungene på handletur for å kjøpe inn litt vinterklær. Lenge siden jeg har orket et shoppingsenter! :)

(Og dere ikke-uføre som ikke har noe positivt å bidra med trenger ikke å skrive innlegg her. Orker ikke mer krangletråder om uføretrygd.)

Anonymous poster hash: 30ac4...05b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har man mer enn to hjerneceller klarer man å sette seg inn i hvordan det ville vært å være ufør, og at man ikke slenger dritt pga det. Umodenhet og uvitenhet er det som fører til drittslenging.

Anonymous poster hash: f4124...dbb

Skrevet

I dag har jeg hatt en dårlig dag, siden jeg hadde migreneanfall i hele går. Blir helt utafor pga medikamenter. Men har klart å lage middag til hele familien på 6, brettet tøy og satt på en vask :)

Anonymous poster hash: b9293...a1a
Skrevet

Jeg er ikke ufør, men langvarig syk og uten at spesialistene finner ut hvorfor jeg er det.

Har ikke jobbet i år.

Foreløpig i dag har jeg ikke orket noen ting, har ligget på lading ;) ...men nå skal jeg snart gå meg en tur og handle litt mat. Til sammen blir det 40-50 minutters gåtur. Noe som er langt mer enn jeg greide for noen måneder siden :)

Anonymous poster hash: 14826...acd
Skrevet

Jeg tok initiativ til samtale med en mor i barnehagen :-) Aldri skjedd før

Anonymous poster hash: d2c2d...2ba

Skrevet

Dere som er uføre, hva har dere fått til/mestret/orket i dag, som dere kanskje ikke har klart på en stund?

Jeg har hatt med begge ungene på handletur for å kjøpe inn litt vinterklær. Lenge siden jeg har orket et shoppingsenter! :)

(Og dere ikke-uføre som ikke har noe positivt å bidra med trenger ikke å skrive innlegg her. Orker ikke mer krangletråder om uføretrygd.)

Jeg går på aap og velger å svare for det:-) I dag har jeg fått gjort litt i hagen. Nå hviler jeg frem til jentungen kommer hjem.

Anonymous poster hash: 280c9...ee5

Skrevet

Jeg stod opp med barnet mitt klokken 6, og har ikke sovet på dagen. Har i stedet brukt hele dagen til å kose oss sammen. :)

Har ikke fått begynt på den jobben jeg må gjøre ferdig i helgen fordi jeg ikke klarte det i løpet av uken (er "bare" 80% ufør), men i morgen er en ny dag. ;)

Anonymous poster hash: 7087f...260
Skrevet

Så mye bra! Vi har også hatt skikkelig kosedag i dag. Ungene har sovnet, så nå skal jeg ha meg-tid. Beina på bordet, se en film og spise popcorn :D

HI

Skrevet

Vi har koset oss hjemme i dag :) Har en god periode nå, så til uka skal jeg trene og gå noen turer :D

Skrevet

Gått 2 timers tur med hundene uten ribbens vondt & svimmelhet! Utrolig deilig! Lenge siden jeg orka det.

Anonymous poster hash: bb4a1...f1c

Skrevet

Jeg har fått spist i dag :) Og jeg kjøpte inn noe jeg ikke har spist på lenge. Er jeg tøff nok så tør jeg kanskje å spise det i morgen. Hurra!

Anonymous poster hash: 00e8e...f20
Skrevet

Jeg har fått spist i dag :) Og jeg kjøpte inn noe jeg ikke har spist på lenge. Er jeg tøff nok så tør jeg kanskje å spise det i morgen. Hurra!

Klart du tør! :) You og girl! ;)

Skrevet

Fekk sove lenge, så i dag har jeg klart å ryddet vekk små barneklær, vert på butikken med barna å snopa 😃 laga oss pizza å bare koooosa ❤️

Anonymous poster hash: 46b73...b44

Skrevet

Fekk sove lenge, så i dag har jeg klart å ryddet vekk små barneklær, vert på butikken med barna å snopa laga oss pizza å bare koooosa ❤

Anonymous poster hash: 46b73...b44

Det hørtes veldig deilig ut! 

HI

Skrevet

Klart du tør! :) You og girl! ;)

Tusen takk! :)

Skrevet

Denne dagen ble ikke som jeg hadde håpet på. Det kom regn, og da slår lungene mine knute på seg, og jeg orker ingenting annet enn å henge over bordet og puste. Det som er litt rart, er at jeg på et vis blir veldig strukturert på de dårligste dagene, så selv om jeg ikke orker en dritt, så blir jeg så sta på at jeg skal få til litt nyttig, så jeg gjør litt hver gang jeg reiser meg. Rydder et par ting, vanner et par blomster, bretter 4-5 plagg osv. Så jeg fikk hengt opp ei trusevask i dag, med 4 pauser, og jeg har fått vannet alle blomstene i stua. Nå har regnet gitt seg, og jeg håper på noen timer søvn, og at morgendagen blir bedre.

Anonymous poster hash: c0b52...396
Skrevet

I dag har vært en god dag. Barna har begynt i bhg igjen etter ferien, og jeg har sovet en del på dagen i dag. Da jeg sto opp var formen veldig god, og jeg har både fått vasket klær, gått meg en tur, ryddet litt, og laget god middag med ungene etter bhg. 

Nå er ungene i seng, og jeg skal bare slappe av. Jeg skal prøve meg på nytt på skole i år, og jeg starter på onsdag, så prøver å samle så mye krefter jeg kan frem til det. Gleder meg til å komme i gang med noe, men er redd for å ikke klare det i år heller.

Andre som skal ut i tiltak nå? :)

(Får AAP, men det er vurdert å sende søknad om ung uføre)

Skrevet

Hadde en ganske bra helg og var på hyttetur med venner (familier). har mulighet til å trekke meg tilbake der. Måtte riktignok tørke opp litt i dag, men det går.

Nå sitter jeg egentlig surrer her i stedet for å legge meg. For jeg orker ikke tanken på å skulle prøve å sove med så mye smerter, men vet at det bare er å ta seg selv i nakkeskinnet å gjøre det. Jobb i morgen (ikke fullt da)

Anonymous poster hash: ffe7a...ac8
Gjest vinterbrud
Skrevet

Jeg har vært aktiv i dag,og kroppen verker ikke. Det er lenge siden sist.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...