Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #1 Skrevet 9. august 2014 Er jeg sær som ikke liker å gi det til voksne? Syns det er greit at voksne folk får det av foreldre, at man gir det til ungdommer i slekta ol. Skal i morgen i bursdag til svogeren min (Over 30år) og han ønsker seg kun penger. Anonymous poster hash: 0f441...a59
Gjest Pusikatt Skrevet 9. august 2014 #2 Skrevet 9. august 2014 Synes det er helt merkelig, både å gi og få. Mamma hadde nettopp 70-årsdag, og hun fikk masse penger. Tror hun og syntes det var rart. Men til ungdommer er det jo greit.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #3 Skrevet 9. august 2014 Synes du er sær, det er da opptil jubilanten hva hun ønsker seg. Mye bedre å gi penger enn smågaver en ikke ønsker seg. Vanskelig å treffe med gaver selv til de en kjenner godt. Anonymous poster hash: 5aac2...a9d
Optatium Skrevet 9. august 2014 #4 Skrevet 9. august 2014 Jeg gir aldri penger, til nød et gavekort. Da vil jeg heller være med å spleise på noe spesifikt. Syns det er så upersonlig med penger, og gavekort blir jo knapt ikke brukt.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #5 Skrevet 9. august 2014 Kommer litt an på. Jeg ønsker meg penger fremover, men vi pusser opp (fra nå av og til evig tid...), og det er lettere å ønske seg penger enn sparkel og 30 liter maling. :-) Anonymous poster hash: 69ac8...45a
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #6 Skrevet 9. august 2014 Jeg er like sær som deg, og gir ikke penger som gave. Jeg synes det er sært å ønske seg det også, om man har passert konfirmasjonsalder. Gir gjerne opplevelser i form av gavekort, da. Anonymous poster hash: 28261...a07
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #7 Skrevet 9. august 2014 Elsker å få penger i gave!!! :-) Gir det gjerne bort også! Anonymous poster hash: 66574...be8
Gustav Klitt Skrevet 9. august 2014 #8 Skrevet 9. august 2014 Jeg er like sær som deg, og gir ikke penger som gave. Jeg synes det er sært å ønske seg det også, om man har passert konfirmasjonsalder. Gir gjerne opplevelser i form av gavekort, da. Anonymous poster hash: 28261...a07 Helt enig med deg, veldig svært! Selvfølgelig helt genialt å få penger som man kan bruke på akkurat hva man vil (i stedet for ting man ikke trenger), men jeg hadde aldri fått meg til å ønske meg det av noen andre enn KANSKJE mamma, i all hemmelighet. Det blir helt feil og nesten litt frekt, selv om jeg er ikke helt sikker på hvorfor
valkyrien Skrevet 9. august 2014 #9 Skrevet 9. august 2014 Jeg synes pengegaver er flott, så lenge man har ønsket seg det. Mye bedre på den måten, for da kan man legge de pengene i det man ønsker seg.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #10 Skrevet 9. august 2014 Jeg synes pengegaver er flott, så lenge man har ønsket seg det. Mye bedre på den måten, for da kan man legge de pengene i det man ønsker seg. Er helt enig med deg her. Når noen spør meg hva jeg ønsker meg til bursdag- evt. julegaver, svarer jeg konsekvent penger evt opplevelsesgave el gi en symbolsk sum til en vededeligformål. For vi har det meste fra før av, og det som jeg virkelig ønsker, koster så dyrt at ingen kommer noensinne til å gi meg allikevel. Og ikke for å stemple som utakknemlig altså, men gjennom alle årene har vi fått så mye 'unødvendige' gaver at dem tar bare plass i boden hos oss. Har derfor den siste tiden bedt alle voksne å slutte å kjøpe gave til meg, bare kom som dem er, det viktigste er nå at man er samlet og koser seg i lag. Tro eller ei så har jeg fått bare positive tilbakemeldinger. Anonymous poster hash: bd3b9...73a
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #11 Skrevet 9. august 2014 Synes pengegaver til voksne (over 18) er merkelig. Penger tjener en jo gjerne selv! Jeg ønsker meg mye heller gavekort sånn at jeg er nødt til å "unne" meg noe fint. Penger i gave havner bare i det store sluket. Anonymous poster hash: 8d025...6da
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #12 Skrevet 9. august 2014 Jeg ønsker meg ofte penger. Får sjelden gaver av andre enn mine foreldre og svigerforeldre da Jeg er nok litt sær på hva jeg liker av klær, pynteting osv så jeg liker best å få penger å kjøpe meg det jeg selv vil eller sparer til. Vi driver med oppussing nå, så ønsker oss penger til jul og bursdag og kjøper da f.eks møbler eller andre ting vi trenger for de pengene vi får. Bruker ikke penger vi har fått som gave til mat, regninger ol men bruker de til en spesiell ting. Hadde jeg hatt søsken eller nære venner som ga meg gave hadde det nok vært annerledes men siden det er foreldre og svigerforeldre så syns jeg det er greit å ønske seg penger. Jeg syns dog det er litt rart å gi de penger når de har bursdag så da blir det kanskje et gavekort eller en hjemmelaget gave som strikket genser, sokker, pute eller lignende. Bommerten der kan være at de ikke liker det og ikke har noen mulighet til å bytte det da ;-) Anonymous poster hash: 4642f...a2e
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #13 Skrevet 9. august 2014 Liker ikke å gi pengegaver om det ikke er spesielle ting de ønsker penger til. Anonymous poster hash: 22da8...da8
prekæs Skrevet 9. august 2014 #14 Skrevet 9. august 2014 Jeg gir gjerne penger om det er ønsket. Kan jeg slippe å vri hue for å finne en passende gave gjør jeg gjerne det. Et av triksene for ikke å havne i tidsklemma er å gjøre det lettvint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå