Gå til innhold

Ungen på 4 mnd sover ikke på dagtid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Max 45 minutter ila dagen kanskje...5 min her og 5 min der. Sover i vogn under tur, men våkner sekundet den stopper. Hater bæresele og bilstol. Våkner sikkert 5 ganger om natta og. Blir vel sikkert stemplet som en dårlig mor, men idag har hun faen ikke sovet siden 0800. Og gubbejævelen er ikke hjemme såklart.

Anonymous poster hash: 2a997...498

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I know the feeling, så du blir ikke halshogd fra meg!! :D Men det blir bedre. 2 åringen min sover mere på dagtid nå, enn da han var 4 mndr. Sover glatt 2 1/2 time i strekk.

Klem til deg :)

Skrevet

Takk for det! Største er heldigvis ikke hjemme, så slipper å ha flere å underholde. Babyen hater å ligge på gulvet på matte,må bli bært på.. Får ikke gjort en dritt på dagtid. Legger henne kl 20 og da sover hun gjerne til kl 01. Våkner mange ganger etter det.

Skrevet

Har du prøvd bæretøy? Min ville alltid være PÅ meg, men i bæresele (vi brukte ergobaby) sov han godt mens jeg fikk gjort litt i huset. 

Anonymous poster hash: 80631...3ec
Skrevet

Er ikke mange månedene siden jeg var der selv så føler med deg! Det å ikke få babyen til å sove, i tillegg til at han/hun må bæres konstant kan gjøre en gaaal.

Ingen tips men hos oss bedret nattesøvnen seg rundt 5-6 mnd alder da vi innførte fast føde.

Måtte i tillegg slutte å gi smokk 10 ganger per natt, for han greide ikke å finne søvnen selv av den grunn.

Dagsøvnen har gått opp og ned, men vår sover allikevel mer nå (9 mnd) enn han gjorde rundt 4-5 mnd 😊

Anonymous poster hash: 311ff...f33

Skrevet

Ja, har prøvd bæretøy... Ikke en suksess. HI. Nå er kl 19 og hun sover ikke ordentlig enda. Håper det er tenner og ikke permanent

Skrevet

Her holdt det på slik, helt til alle tennene var ute ja. Et rent helvete i 2 år. Åhh du hellige babytid :P

Skrevet

Haha, ja! Baby tiden er deilig ikke sant?! Nå er gubben hjemme heldigvis. Skal gå meg en tur, vondt i hodet :(

Skrevet

Her har vi hatt det på samme måte med begge barna. Med nr. 1 var det helt grusomt inntil vi fikk tips om å innføre gode rutiner på dagtid og rett og slett trille lenge nok slik at hun fikk nok søvn i løpet av en dag. Det er slitsomt, men hjalp veldig. Vi gjør derfor det samme med nr to: 1) mat 2) ca. 1,5 time "lek" og 3) 1-2 timer søvn. Dette gjør vi 3-4 ganger per dag, og når hun skal sove triller vi 1-2 timer 3-4 ganger for dagen. Det har hjulpet enormt mye. Såkalt tøft, men varer ikke evig. Med nr. 1 holdt vi på slik til ca. 7 mnd. Da sovnet hun mer av seg selv.

Anonymous poster hash: f02e6...7c3

Skrevet

Begge mine har vært sånn, så da har jeg gått tur flere timer hver dag. Jeg har lagt de på samme tid hver dag og vekket de til samme tid. Etter noen måneder med mye gåing sov de av seg selv. De våknet begge også det sekundet vognen stoppet, og de har aldri sovet inne. Jeg ble  i god form :) 

Jeg trillet de fra 10-12 og 14.30-15. 30 ca hver dag når de var babyer. Også la jeg de ca 19 til kvelds. 

Anonymous poster hash: f12d4...4a5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...