Gå til innhold

Dere som er skilte...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan klarte du deg i etterkant? Hvordan gjorde dere det med barn, samvær? Var du i jobb, og i så fall, hvor stor stilling? Beholdt du huset, eller kjøpte/leide du hus eller leilighet? Hvordan går det med deg nå? Mannen og jeg er i ferd med å gå fra hverandre, så mange ting som svirrer rundt i hodet... Lurer pp hvordan jeg skal klare meg med 60% stilling i medium betalt jobb, og lite sparepenger... :(

Anonymous poster hash: 16047...885

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klarer meg supert.:) Har kjøpt meg hus og jobber 100%.

Om du har ungene mer enn 50% har du rett på over gangsstønad, en ekstra barnetrygd, barnebidrag fra far og støtte til brnehage/sfo. Lykke til, dette klarer du:)

Anonymous poster hash: 33302...60a
Skrevet

Jeg har jobbet og jobber 100%. Kjøpte eksen ut av huset slik at barna fikk stabiliteten med å slippe å flytte. Eksen fant seg en leilighet i nærheten. Vi setter inn 3000 kr hver inn på en barnekonto i mnd og barnehage/SFO, aktiviteter etc blir tatt derfra. Ellers ingen bidrag eller stønader.

Skrevet

Jeg var gravid med nr 4 da min mann plutselig fant ut at han ikke gadd mer. Jeg jobbet egentlig bare deltid grunnet fysisk diagnose, men siden jeg ble veldig syk i svangerskapet så var jeg sykemeldt hele svangerskapet.

Det var jeg som beholdt huset, men måtte ha hjelp fra foreldrene mine. De tok opp 500000 i lån samt at de er kausjonister. Ikke ønskelig fra min side da jeg selvfølgelig skulle ønske jeg hadde klart meg alene, men jeg måtte svelge stoltheten min, jeg hadde rett og slett ikke råd til å kjøpe noe som helst her vi bor, samt at husleia ligger på 10-12000 kr pr måned her i området. Banken så heldigvis at jeg ville komme bedre ut økonomisk om jeg eide enn leide, samt at min pensjonerte mor hadde jobbet 44 år i denne banken, så de lot meg få lånet.

Det har vært mye bråk og faenskap ang samvær, men nå ser det ut som om han har roet seg ned. Han ønsket delt omsorg, men i retten fikk han onsdag til mandag. Nå har han, ut av det blå, funnet ut at han KUN vil ha dem fredag til mandag :(

Jeg jobber ikke fast i dag. Mine fysiske plager har blitt verre, men etter bruddet har jeg også slitt mye med angst og depresjon.

Men nå er det 4 år siden, og jeg har det bedre enn på lenge. Har dessverre "navet" et par år, men nå har jeg så smått kommet meg i gang i arbeidslivet igjen :)

Jeg har av den grunn hatt litt anstrengt økonomi, men med stønadene fra nav og bidrag så har det hjulpet mye på. Hjalp også at jeg hadde en ufattelig tålmodig og forståelsesfull sjef som lot meg ta ting i eget tempo. Og med hjelp fra familie, venner og naboer så er jeg helt på høyde igjen!  Det tok litt tid å bygge seg opp igjen, bygge opp et nytt liv for meg og ungene, men nå stortrives jeg! :)

Anonymous poster hash: 9c996...e28
Skrevet

Klarte meg bra. Flyttet til en annen by for å studere. Få en utdannelse.

Samvær med bf annenhver helg.

Datteren vår var 9mnd da vi gikk fra hverandre

Skrevet

Mitt råd til deg er å komme deg i 100% stilling så fort som fy. Du må skaffe deg mer inntekt slik at du kan stå på egne bein.

Nå vet ikke jeg grunnen til at du kun jobber 60%, men hvis det er grunnet at du skal ta deg av hus og barn er det jo rett i den klassiske damefella siden du har vært avhengig av mannen og opptjener lite pensjonspoeng. Så kom deg ut på egne bein for å skaffe best mulig grunnlag for barna dine!

Skjønner at du har det tøft altså, men det blir ikke bedre av å måtte bekymre seg for økonomien i tillegg.

Anonymous poster hash: 0ada0...ffc

Skrevet

Må nok jobbe fullt ja. Yngste barnet har ikke barnehageplass og eldste har tre dager i uka, så må vel finne dagmamma også. Er vel ikke billig det heller!:P

Hi

Skrevet

Søk heller full barnehageplass for begge to. Du kan søke nav om stønad til barnetilsyn så lenge du er i mer enn 50% studie/jobb. Tror de dekker 65% eller noe sånt? Eller søk kommunen om "delvis friplass" om de har det. Jeg betalte 1788kr for to barn med full plass :)

Skrevet

Søk heller full barnehageplass for begge to. Du kan søke nav om stønad til barnetilsyn så lenge du er i mer enn 50% studie/jobb. Tror de dekker 65% eller noe sånt? Eller søk kommunen om "delvis friplass" om de har det. Jeg betalte 1788kr for to barn med full plass :)

Oi, det høres jo kjempebra ut! :) Kanskje alt går bra alikevel? :P

Hi

Skrevet

Klarer meg supert. :) Har kjøpt meg hus og jobber 100%.

Om du har ungene mer enn 50% har du rett på over gangsstønad, en ekstra barnetrygd, barnebidrag fra far og støtte til brnehage/sfo. Lykke til, dette klarer du:)

Anonymous poster hash: 33302...60a

Hjelpes, hva er det med folk som gir råd uten å vite hva de snakker om?!

Kun dersom man har mer enn 60% av omsorgen og ett av barna er under 8 år, så kan man for en begrenset periode få noe overgangsstønad. Denne reduseres derimot etter inntekten din, og vil kunne utgjøre omtrent 3000 per måned dersom du har en inntekt på 300 000 årlig.

Anonymous poster hash: 28180...72c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...