Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #1 Skrevet 9. august 2014 Jeg skulle vaske do i sted og blanda ajax og en god slump salmiakk med litt varmt vann..Helte ned i do fant så dokosten og bøyde meg over doen, tenkte ikke over at den dampen kom opp..Samtidig som dampen steg opp gjespa jeg og trakk det inn..Gjespen ble kvalt av hosting da den sterke lukta irriterte nedover..Snakk om å være teit😛 Er litt sår i halsen men ellers bra😉 Anonymous poster hash: 29f9a...e3d
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #2 Skrevet 9. august 2014 Ja! Anonymous poster hash: bc313...e5c
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #3 Skrevet 9. august 2014 Jeg var sår i halsen i 2 uker etter å ha pustet inn salmiakk. Man skal egentlig bruke maske. Anonymous poster hash: 00a44...bb2
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #4 Skrevet 9. august 2014 Haja nå er skaden skjedd..Skulle jeg dratt til legevakta da eller? Er vel ikke stort de får gjort der når jeg pusta det inn😛 Er sår i halsen men det blir jeg da sikkert ei stund.. HI Anonymous poster hash: 29f9a...e3d
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #5 Skrevet 9. august 2014 Haja nå er skaden skjedd..Skulle jeg dratt til legevakta da eller? Er vel ikke stort de får gjort der når jeg pusta det inn😛 Er sår i halsen men det blir jeg da sikkert ei stund.. HI Anonymous poster hash: 29f9a...e3d Nei da. Legevakt er ikke nødvendig. Anonymous poster hash: 00a44...bb2
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #6 Skrevet 9. august 2014 Mener at salmiakk alene ikke er farlig, bare ekkelt og kan gi sår hals. Mens salmiakk blandet med klorin er farlig! Anonymous poster hash: 2707a...cb1
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #7 Skrevet 9. august 2014 Salmiakk er farlig da man puster inn ammoniakkgass. Men den lukter så ille at man skal gjøre en innsats for å puste inn skadelige mwn Anonymous poster hash: e247a...7c8
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #8 Skrevet 9. august 2014 Hvorfor er det farligere hvis man blander salmiakk med klorin? Det har jeg gjort mange ganger. Men har alltid luftet for fullt da men. Anonymous poster hash: 07cce...d28
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #9 Skrevet 9. august 2014 Salmiakk er farlig da man puster inn ammoniakkgass. Men den lukter så ille at man skal gjøre en innsats for å puste inn skadelige mengder. Men susete i hodet og vondt i hals og nese kan man absolutt få, da den er veldig effektiv fettløser, og "rensker opp i systemet". Luktesalt, som de brukte før i tiden inneholdt stoffer med ammoniakk, da lukta fungerte som en vekker. :-) men av vanlig vasking en gang i blant så blir du ikke skadet. Brukes det mye og ofte ville jeg hatt åpne vinduer og vurdert maske. Blander man salmiakk og klorin, utvikler det seg klorgass, og den er virkelig farlig, da den ødelegger vevet i lungene og man fint kan dø av en stor nok dose. Anonymous poster hash: e247a...7c8
Mamma_til_2 Skrevet 9. august 2014 #10 Skrevet 9. august 2014 Man skal ikke blande salmiakk med andre rengjøringsmidler.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #11 Skrevet 9. august 2014 Man skal aldri blande kjemikalier på den måten! Herrefred, det lærte man da på barneskolen! Anonymous poster hash: 20ad1...4ec
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #12 Skrevet 9. august 2014 Man skal aldri blande kjemikalier på den måten! Herrefred, det lærte man da på barneskolen! Anonymous poster hash: 20ad1...4ec Det er en veldig fin generell regel som det er lurt å holde seg til, men det er klorin som er farlig å blande. Salmiakk bør man virkelig ikke blande, men det er ikke så farlig. (Med mindre man bruker det i et lukket rom). Hilsen kjemikeren. Anonymous poster hash: e247a...7c8
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2017 #13 Skrevet 1. mars 2017 Det kan virke etsende for slimhinnen og frarådes. Se forøvrig den artikkelen her. Anonymous poster hash: 03022...235
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2017 #14 Skrevet 1. mars 2017 Ikke helt bra. Jeg pustet inn klorin, fikk halsvondt og hoste Anonymous poster hash: 76538...ac5
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2017 #15 Skrevet 1. mars 2017 Shit! Da skulle jeg ha ligget i grava for lengst! Husker jeg jobbet på peppes som "kokk". Da vi stengte skulle kjøkkenet skrubbes med salmiakk. Ubehagelig var det, men skjedde ikke noe Anonymous poster hash: e5912...9ff
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2017 #16 Skrevet 1. mars 2017 Farlig nei, men jeg ville ikke sittet og sniffet salmiakk hele dagen heller da. Kloringass? Var det ikke noe slikt de brukte for å vekke pasienter fra besvimelse før? Luktesalt eller hva det het? Anonymous poster hash: 07cce...d28
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2017 #17 Skrevet 1. mars 2017 Farlig nei, men jeg ville ikke sittet og sniffet salmiakk hele dagen heller da. Kloringass? Var det ikke noe slikt de brukte for å vekke pasienter fra besvimelse før? Luktesalt eller hva det het? Anonymous poster hash: 07cce...d28 Noe skade på hjernen din må det ha gjort, for spesielt smart er du ikke. Anonymous poster hash: 9d755...b22
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2017 #18 Skrevet 1. mars 2017 Noe skade på hjernen din må det ha gjort, for spesielt smart er du ikke. Anonymous poster hash: 9d755...b22 Hvem har tråkket på din fine dag? Jeg vet det bor et godt menneske inni deg som kan være snill og grei. Anonymous poster hash: 07cce...d28
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2017 #19 Skrevet 1. mars 2017 Det kan virke etsende for slimhinnen og frarådes. Se forøvrig den artikkelen her. Anonymous poster hash: 03022...235 Siden tråden er 3 år gammel tror jeg neppe artikkelen vil løse et akutt problem for TS... Anonymous poster hash: df984...c1f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå